י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מצוקת הדיור: האדמו"ר מביאלא שולח את חסידיו לגור ב'מעלה עמוס'

"באתי בזה בהצעה כדאית לרכוש דירות ביישוב המתפתח מעלה עמוס הסמוך לירושלים עיה"ק תובב"א" כותב האדמו"ר לחסידים • סגן ראש מועצת מעלה עמוס: "אנחנו שמחים ומברכים בהצטרפותה של קהילה חשובה זו"

הרבי מביאלא בסיור במעלה עמוס. צילום: באדיבות המצלם
הרבי מביאלא בסיור במעלה עמוס. צילום: באדיבות המצלם



מצוקת הדיור ברחוב החרדי היא אחת הכישלונות הגדולים של הנציגים החרדים. רבים מחפשים פתרונות ויש מי ששולח את החסידים להתגורר דווקא מעבר לקו הירוק כמו מודיעין עילית וביתר עילית.

האדמו"ר מביאלא, זקן החברים במועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, קורא לחסידיו לרכוש דירות ב'מעלה עמוס'.

במכתב שכותב האדמו"ר לחסידים נכתב, "באתי בזה בהצעה כדאית לרכוש דירות ביישוב המתפתח מעלה עמוס הסמוך לירושלים עיה"ק תובב"א, ביקרתי אישית במקום ובדקתי את המיקום והתנאים המוצעים שם, ובלי כל ספק שבעז"ה המקום יגדל ויתפתח ויהפך למקום יישוב גדול לשם ולתפארת".

"לפי המצב הנוכחי של שוק הדירות בארץ ישראל והמצב הכלכלי הקיים, הרי שהן מבחינת המחיר והן מבחינת שטח הדירה והאופציה הצמודה להרחבה מיידית, לעת הזאת אין מקום אחר שעדיף משם לרכישת דירות בפרט לזוגות הנישאים כעת".

האדמו"ר מבטיח כי במקום יקומו אי"ה כל המוסדות הדרושים לחיי קהילה חסידית ומתאימה לאורח החיים של אנ"ש, וניתן לקיים שם באמת מצוות יישוב ארץ ישראל לכל השיטות.

"ואשרי השומע לי לרכוש שם דירה וברור לי שהמשקיעים שם לעת הזאת ירוויחו הרבה יותר, כך שגם מבחינה כספית הדבר ראוי ונכון וכדברי חז"ל בכמה מקומות יש זריז נשכר".

את מכתבו מסיים הרבי "אשר על כן הנני חוזר ואומר: שכדאי וראוי לכל אחד הרוצה לרכוש דירה עבורו או עבור צאצאיו שיחי' לרכוש בפרויקט דיור זה, ולסייע לכל העושים להקל על רוכשי  הדירות, ולא להתייחס לדברי דיבה הנשמעים על המקום הזה באשר אני רואה את מעלת וחן המקום הזה על יושביו , והוא מקום טוב לאנ"ש שיחי' מכל הבחינות כאמור, ולהשומעים יונעם בכטו"ס".

במעלה עמוס שמחים על ההצטרפות. יואל סילבר סגן ראש מועצת גוש עציון אומר ל'בחדרי חרדים' "אנחנו שמחים ומברכים בהצטרפותה של קהילה חשובה זו, אנו רואים בכך עוד צעד גדול בדרך להיותה של מעלה עמוס לעיר ואם בישראל לציבור החרדי".

כזכור בפרויקט נרחב ב'בחדרי חרדים' סוקרו ההתנחלויות החרדיות בארץ והתנופה הגדולה בזכות הציבור החרדי שמגיע בהמוניו להתגורר.





הרבי מביאלא חסידים מעלה עמוס התנחלות מצוקת הדיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד