י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

המפלגות החרדיות נגד הצעת החוק שתפגע בכוח החרדי בירושלים

ביום ראשון צפויה לעלות בוועדת השרים הצעת חוק שעלולה להחליש את הכוח החרדי בעיר ירושלים ולשנות את הגבולות המוניציפליות • ליצמן וגפני ל'בחדרי': "נתנגד להצעה" • רה"ע ביתר ל'בחדרי': "השר כץ הבטיח לי שזו רק טיוטה" • כל הפרטים

המפלגות החרדיות נגד הצעת החוק שתפגע בכוח החרדי בירושלים
יונתן זינדל, פלאש 90



המפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה מתכוונות להתנגד להצעת חוק ירושלים רבתי שתעלה ביום ראשון בוועדת השרים לענייני חקיקה ואשר מבקשת לחולל שינוי מוניציפאלי בגבולות העיר ירושלים, מה שישליך על הבחירות הקרובות בירושלים ויחליש את הכוח החרדי בעיר.

השר יעקב ליצמן וח"כ משה גפני מבהירים ל'בחדרי חרדים' כי הם מתכוונים להתנגד להצעת החוק, לטענתם, ההצעה הנוכחית תגרום נזק גדול לכוח החרדי בבירה.

על פי הצעת החוק שיזמו ח"כ יואב קיש ושר התחבורה ישראל כץ - תחום השיפוט של ירושלים יורחב ויכלול גם את תחומי השיפוט של הרשויות המקומיות המצורפות, בנוסף, הרשויות המקומיות המצורפות, ביתר עילית, מעלה אדומים, גבעת זאב, גוש עציון ואפרת - יהיו עיריות בת של עיריית ירושלים.

עוד מוצע לקבוע בהצעת החוק כי לעירייות הבת יהיו מועצות שייבחרו בידי תושביהן במועד הבחירות לעיריית ירושלים; למועצות אלה יהיו סמכויות כפי שיקבע השר, באישור ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת

התוצאה הישירה של ההצעה: החלשת הכוח החרדי בירושלים, הבאת אלפי קולות הצבעה חדשים לירושלים ונטילת סמכויות מידי הרשויות המקומיות והענקתן לידיו של שר הפנים.

יוזמי החוק טוענים כי היוזמה תוסיף לירושלים אוכלוסייה יהודית שתחזק את הרוב היהודי בירושלים ואת מעמדה של ירושלים כסמל לליבו של העם היהודי. בנוסף, החוק מגדיר את השכונות הערביות שמחוץ לגדר ההפרדה כמועצה מקומית נפרדת ויאפשר מהלך של הקצאת משאבים ייחודיים לטובת חיזוק המשילות והריבונות.

מקורבי רה"ע ביתר רובינשטיין אומרים ל'בחדרי חרדים', כי "טרם קידום החוק קיבל רה"ע התחייבות ברורה מהשר כץ, שמדובר בטיוטה ראשונית בלבד, שתעבור שינויים מפליגים, וכי מעמד הרשויות לא ייפגע".

"רובינשטיין גם נמצא בקשר הדוק בנושא עם השר דרעי, סגן השר פרוש ויו"ר ועדת הכספים גפני, וגם הם מתנגדים לחוק במתכונתו הראשונית הנוכחית, שכאמור תשונה בהמשך עד להסכמה עם הרשויות והנציגים".
חוק ירושלים רבתי יעקב ליצמן משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד