י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הדז'ה וו של דרעי: "באתי מספסלי הישיבה" • צפו

הערב התקיים במליאת מועצת עיריית ירושלים, טקס חגיגי להוקרה לשר הפנים דרעי לרגל חתימתו על הלוואה של מיליארד שקל לבינוי 1,000 כיתות חדשות בירושלים • תיעוד

הדז'ה וו של דרעי: "באתי מספסלי הישיבה" • צפו



חוגגים את החתימה: הערב (חמישי) התקיים באולם מליאת מועצת עיריית ירושלים, טקס חגיגי והוקרה לשר הפנים אריה דרעי לרגל חתימתו על הלוואה של מיליארד שקל לבינוי 1000 כיתות חדשות בירושלים, וכפי שנחשף אמש לראשונה ב"בחדרי חרדים". באירוע משתתפים: רה"ע ניר ברקת, סגניו וחברי הנהלת העיר, סגן השר משולם נהרי, ח"כ מיכאל מלכיאלי ואורחים רבים. "בחדרי חרדים" עם תיעוד וידאו.



שר הפנים דרעי נשא דברים לאחר נאומי ברקת ומנכ"ל העירייה אמנון מרחב ואמר כי "אנחנו אומרים ומתפללים 'אם אשכחך ירושלים', אנחנו דנים על האם להעביר את השגרירות האמריקאית לירושלים או לא. השאלה היא: האם כממשלת ישראל אנחנו באמת מעלים את ירושלים על ראש שמחתנו, האם אנחנו עוצרים הכל ונותנים לירושלים את כל מה שמגיע לה או שאנחנו ממשיכים בחתונות לשבור כוס ואומרים 'אם אשכחך' לצאת ידי חובה".

דרעי הוסיף כי "לכן בכל שנות תפקידי במשרה הראשונה, כשהייתי מנכ"ל משרד הפנים, עם טדי קולק והיום עם ניר - אני משתדל באמת לעלות את ירושלים על ראש שמחתי, ירושלים היא לא של ניר ברקת ולא שלי, היא של עם ישראל, אני שנים מכיר את המורכבות שלה. בעת ההיא ירושלים חייבים עזרה גדולה של הממשלה".

שר הפנים נזכר שעוד בהיותו מנכ"ל משרד הפנים הוא אישר הלוואה גדולה לירושלים: "אני יושב כאן ומתפעל, אני נזכר תוך כדי שכמנכ"ל משרד הפנים, לפני 30 שנה, טדי קולק וגזבר העירייה באו אלי עם תוכנית דומה לדבר הזה, הם אמרו: יש לנו מספר מבנים שאנחנו משלמים עליהם שכירות, תן לנו הלוואה, היא הייתה הלוואה גדולה, מאות מיליונים, ותאשר לנו מכירת נכסים, שנוכל למכור, היה נראה חזון וחלום. הייתי מנכ"ל חדש במשרד, באתי מספסלי הישיבה עם ההשכלה מוגבלת שלי, לך תתמודד. וגם זה הצריך מסלול של 3-4 שנים, של חוזים ובדיקות כדי שנאשר להם את ההלוואה. האוצר כמובן גם התנגד אז".

"בסוף קיבלתי החלטה ואישרתי את המתווה הזה", הוסיף דרעי, "וברוך ה' אני שמח היום גם מהבחינה הכלכלית וגם מהאופי של ירושלים. תתארו לכם את ירושלים בלי כיכר ספרא.. אני לא יודע אם היית רץ.. (ברקת י.ג).



דרעי התייחס להלוואה הנוכחית וסיפר: "לפני למעלה משנה שניר בא אלי עם צוות משרדו, דיברנו על מספר נושאים וגם על ההלוואה, התגובה שלנו הייתה: טעית יש משרד החינוך - יש לנו מספיק בעיות. אבל כשראיתי את הנתונים ואת החוסר הגדול. אני גר בירושלים ואני מכיר את החוסר הגדול. מבנים זמניים וישנים. ראיתי מה זה עושה - קבעתי מתווה אבל אמרתי: אני רוצה את משרד החינוך והאוצר, התחננתי, ולצערי לא הצלחנו ולכן זה התעכב העניין הזה, כי הסיכום שסיכמנו לא התממש".

עוד הוא הוסיף כי "זו לא החלטה מועדפת עלי, הייתי מעדיף שמשרדים משותפים היו לוקחים את חלקם, אבל חז"ל אומרים, במקום שאין איש – אהיה איש. המצב הוא שהמגזר הערבי מקבל מענה לכיתות - יותר מילדי ירושלים".

סגן ראש העיר ומחזיק תיק חינוך חרדי צביקה כהן אמר באירוע כי "הבשורה האדירה של שר הפנים הרב אריה דרעי הינה מהפכה אמיתית, המתווה שהניח השר היה מראש דאגה לחינוך ילדי ירושלים. בהסכם הקאולציוני עם ראש העיר ובמתווה דרכו של שר הפנים, קיבלה שס סמכות על תיק חינוך וכבר אז הנחנו את קו המתאר בפני המערכת העירונית. אישור הכיתות היום כמוהו כהשלם הפסיפס המוכיח שאנו דואגים לחינוך ילדי ירושלים בכל הכוחות והיכולות. התודה לשר הפנים הרב אריה דרעי וצוות לשכתו וכן לראש העיר ניר ברקת ומנכ"ל העירייה אמנון מרחב, על מסירותם ללא לאות.
אריה דרעי ניר ברקת הלוואה עיריית ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד