ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

לקיים הבטחתו: המסע של לוקווע וולברוז • גלריה

מסע תפילות בציוני האדמו"רים מלוקווע וולברוז' בפולין לרגל חנוכת האהל החדש של הרה"ק בעל "דברי העם" מלוקווע • בראשות הגר"ש טורנהיים מלוקווע וולברוז'

לקיים הבטחתו: המסע של לוקווע וולברוז • גלריה



מסע הקודש "לקיים הבטחתו" נערך בשבוע האחרון בראשות הגאון רבי שמואל הכהן טורנהיים מלוקווע וולברוז' בנו וממשיך דרכו של אביו אדמו"ר זצ"ל משקמה ומחדשה של חסידות לוקווע וולברוז' לאחר השואה.

המסע החל בביקור במחנה ההשמדה מיידאניק ומשם נסעו לעיירה פיעטרקוב שם טמון הרבי בעל ה"עבודת יששכר" מוולברוז', במקום התפללו לישועת הכלל והפרט בראשות הגר"ש טורנהיים מלוקווע וולברוז' שאמר קדיש ונשא דברים.

האהל מעל הציון נבנה לפני כעשרים שנה בעזרתו של הגאון רבי ישראל מאיר לאו שאביו רבי משה חיים הי"ד כיהן כרבה של פיעטרקוב, בבית הקברות המתוחזק ושמור היטב ע"י השומר הגר בבית סמוך לבית הקברות טמונים רבים וביניהם אהל קברו של רבי חיים דוד דוקטור תלמידו של הרה"ק בעל ה"תפארת שלמה" מראדומסק.

ע"י ציון קודשו נלמדו דברות קודשו מתוך הספר "עבודת יששכר" על ידי הרה"ג שמואל הלפרין מראשי המכון להוצאת ספרי רבוה"ק אבות שושלת לוקווע וולברוז'. בחודשים הקרובים יצא לאור הספר מחדש מוגה ומתוקן עם מפתחות וערכים ברוב פאר והדר.

התרגשות ודמעות נראו בעיני משתתפי המסע שממרחק נראה האהל החדש עומד על מכונו לאחר שנבנה בעמל ובדמים מרובים של בירוקרטיה עם השלטון הפולני האהל נבנה לאחר שבעים וחמש שנה של הרס וחורבן ובפרוס שנת המאה להסתלקותו של בעל ה"דברי העם" שנלב"ע בר"ח חשוון תרע"ט.

במקום נאמרו פרקי תהילים ותפילות ובקשות לישועת הכלל והפרט לאחמ"כ אמר הגר"ש מלוקווע וולברוז קדיש ונשא דברי התעוררות בדבריו הזכיר את ספר התהילים "דברי העם" שהודפס לאחר השואה במספר מהדורות בארה"ב ובישראל ע"י אביו האדמו"ר זצוק"ל שהיה נכדו בן לבנו הרה"צ רבי יאיר אלימלך הכהן מלוקווע עד היום זוכים ללמוד בספר תהילים חשוב זה שכולו פירושים רזין דרזין על פרקי התהילים וכעת זוכים בערב ההילולא להשתטח לראשונה על ציונו הקדוש לאחר השואה.





































































לוקווע וולברוז מסע פולין אהל דברי העם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד