י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

עורכת הדין החילונית שתומכת בעריק החרדי • האזינו

עורכת הדין החילונית נועה לוי מצטרפת לתומכי מתנגדי הגיוס ואף מייצגת את אחד העצורים החרדים - מרדכי בריזל • נועה לוי על העציר החרדי אותו היא מייצגת: "הוא מתגעגע לאשתו לה נישא רק לאחרונה"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



דמות מפתיעה מצטרפת כתומכת במתנגדי הגיוס. עורכת הדין נועה לוי, אישה חילונית שגם מייצגת את אחד העצורים - העריקים, מרדכי בריזל.

בריזל, צעיר שנישא לא מזמן, יושב בכלא לאחר שנשפט כעריק. הוא משתייך לעדה החרדית, ולוי מייצגת חרדים נוספים שאינם מתייצבים.

אתמול, רביעי, התארחה עו"ד לוי בתוכניתו של רן בנימיני ברשת ב' - כאן, לאחר ביקור בכלא 6 אשר מחוצה לו התקיימה עצרת גדולה ולימוד גמרא המוני של בחורי ישיבה. האזינו[



בראיון סיפרה כי בריזל "שמח ומתרגש מהפגנת התמיכה ומשיעור הגמרא שמתקיים מחוץ לכלא. מתגעגע לאשתו לה נישא רק לאחרונה".

עוד הוסיפה כי הוא "מאמין שהשבועות שניתנו לעם ישראל מונעות מהם לשרת בצבא ומוכן לתת על כך את נפשו".

לשאלת המראיין מדוע אינו חותם על דיחוי ובכך מקבל זכות לחזור לביתו, אמרה כי היא מבקשת להסביר את ההטעייה של החושבים כי בהגעה לבקו"ם היו פותרים את הבעיה. "חוק הגיוס שבוטל בבג"ץ צמצם והקשה את היכולת להוציא דחיית שרות דרך הישיבות. צמצם והקשה ולא מנע לחלוטין מה שאומר שחלק לא הצליחו והקריטריונים היו גודל ישיבה והכרה במשרד החינוך. חלק מהחרדים איבדו את היכולת להמשיך ללמוד בישיבות. הרב אוירבך ואחריו רבים, גם בעדה החרדית ובזרמים נוספים הצהירו שאם מגייסים את חלקם, כולם לא מתייצבים ועכשיו שהמדינה תתמודד עם אלפי עריקים וזה מה שקורה.

האם מרדכי בריזל יכול היה להירשם בישיבה מוכרת ולקבל דחיית שירות? יכול היה. אבל כאקט של סולידריות עם רבים אחרים שנכלאו כי בכל חודש נכלאים לפחות 30-40 בחורים".

ברמה האישית לוי מתנגדת לגיוס בכפייה. מאמינה ברב תרבותיות וחושבת שהתרבות החרדית הישנה היא נכס לכל העם ויש לכבדו. בכל העולם יהודים חרדים נמנעו משירות צבאי לא הגיוני שרק בישראל יכפו עליהם. לוי מייצגת גם סרבנית גיוס מטעמי מצפון.
נועה לוי העדה החרדית עורכת דין גיוס חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד