כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

הגרפולוג הרב ישי ליפשיץ: "אי אפשר היה לצפות את הרצח" • מיוחד

מכתבו של הרוצח אשר דהן ימים אחדים בטרם המעשה הנורא, פורסם ב'בחדרי חרדים' – וחולל סערה • הגרפולוג הרב ישי ליפשיץ מנתח: "אין לו כתב של עבריין. הוא סובל מפיגור קל ומצוי מאד" • תוהה: "הוא לא יציב מבחינה נפשית ומוגבל שכלית ורגשית. איך קיבלו אותו לעבוד במוסדות חינוכיים?!"

הגרפולוג הרב ישי ליפשיץ: "אי אפשר היה לצפות את הרצח" • מיוחד



קשה לדובב יהודים בימים אלו. אפילו אנשי מקצוע מובהקים, כדוגמת הגרפולוג הרב ישי ליפשיץ מירושלים, מתקשים לפצות את פיהם לאחר רצח מחריד, שבו חסיד רוצח את רבו.

העברנו את כתב-ידו של הרוצח לאבחון אצל הרב ליפשיץ, ורק לאחר שכנוע, הוא התרצה לשתף אותנו בניתוח הבא:

עוד בנושא:
בלעדי • הרוצח במכתב: "מי יודע אם ידינו לא שפכו את הדם הזה"

"כותב המכתב סובל מפיגור קל", אומר הרב ליפשיץ. "מאד לא יציב מבחינה נפשית, אבל אני חייב לציין שהוא לא ערמומי, לא נוכל – ובוודאי שלא עבריין. הוא אדם לא יציב מבחינה נפשית ומאד מוגבל מבחינה שכלית ורגשית. מדובר באדם סובייקטיבי, ילדותי, נעול על מה שהוא חושב - ולא רגיש לסובביו".

"הליקוי הרגשי והשכלי של הרוצח - בולט". הגרפולוג הרב ישי ליפשיץצילום: "הליקוי הרגשי והשכלי של הרוצח - בולט". הגרפולוג הרב ישי ליפשיץ
"הליקוי הרגשי והשכלי של הרוצח - בולט". הגרפולוג הרב ישי ליפשיץ


"10 אחוז מהאוכלוסיה סובלים מפיגור קל"

• מניתוח כתב היד, אתה יכול להבין מה הוביל את אשר דהן למעשה הנורא מכל?

"אף אחד לא יוכל להסביר מהכתב למה עשה את המעשה. כפי שאמרתי, הוא לוקה בסוג של פיגור, אבל מדובר בפיגור מצוי, שלפחות 10 אחוז מהאוכלוסיה לוקה בו".

• איזה מכנים משותפים מאפיינים את הלוקים בפיגור קל מסוג זה?

"מדובר באנשים שאוהבים להתהדר ברשת הסוואה מכובדת. אנשים הזקוקים באופן מיוחד להערכה מסובביהם. בדרך כלל יש להם זיכרון טוב, המצליח לגבור על חסרונותיהם האחרים. ואכן, אתה רואה בתוכן המכתב שהוא יודע לצטט ולזכור".

• אם הייתי מציג בפניך את כתב ידו לפני הרצח, היית מביע חשש שהכותב יעשה מעשה קיצוני כל כך?

"ממש לא. לפי הכתב, אי אפשר לזהות אופציה לרצח. אומנם, אם היית שואל אותי לפני המעשה הנפשע אם לעשות איתו עסקים בעקבות כתב ידו, הייתי אומר לך לא, כי הוא לא ישר, הוא שקוע בעצמו וגם מאוד לא אינטליגנט".

• כאיש חינוך, ממה אתה מופתע יותר מכל בסיפור הזה?

"קשה לי להסביר איך זה שהאיש הזה התקבל לשמש כמורה ב'חיידר'. זו פליאה גדולה על מעסיקיו, כי הליקוי השכלי והרגשי שלו בולט כל כך, שכל אדם היה אמור לזהות שיש לו מגבלה כזו".



המכתב שנחשף ב'בחדרי חרדים'


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 50 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד