י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בית מדרש ענק לסקווירא: 10 אלף מקומות בעלות של 25 מיליון דולר

פרסום ראשון: לאחר שנים ארוכות, בית מדרש ענק ייבנה בשיכון החסידות המיתולוגי בארה"ב • כמה מקומות יכיל בית המדרש החדש, העלות האסטרונומית של בנייתו וכיצד יגויס הכסף • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים על ההיסטוריה בחסידות הוותיקה

הרבי מסקווירא
הרבי מסקווירא



פרסום ראשון: בחצר חסידות סקווירא בארה"ב הוחלט על בניית בית מדרש ענק בסכום של 25 מיליון דולר.

בחצרות החסידים בארץ נמשכות ביתר שאת בניית בתי מדרשות ענק - בחצר גור, ויז'ניץ, סלונים ועוד היד נטויה, לצד הודעה על כוונה לבנות בתי מדרש נוספים בניית גלריות נוספות, בבית המדרש הגדול בעלזא בניית בית מדרש ענק במרכז חסידי ויז'ניץ, ושיפוץ והרחבת הקלויז הגדול של חסידות באיאן.

בשיכון סקווירא בארה"ב - שם מתרכזים רובם המוחלט של החסידים - בית המדרש צר מלהכיל את אלפי החסידים הן בחגים והן בשמחות החתונות הנערכות לנכדי הרבי בבית המדרש במהלך כל השנה.



בית המדרש של החסידות כיוםצילום: בית המדרש של החסידות כיום
בית המדרש של החסידות כיום


בחסידות יתחילו לבנות בית מדרש ענק שיכיל עשר אלף מקומות, לצד בניית מקווה חדש. בעקבות כך, יורידו בשיכון את בניין הכולל ואת ביתו של האדמו"ר הקודם זצ"ל וכן שטח הסוכה, ובית המדרש יהיה מחובר להיכל הטישים.

מדובר בבניין מפואר שעלותו מסתכמת בעשרות מיליוני דולרים. ל'בחדרי חרדים' נודע כי הסכום עליו מדברים כסכום ראשוני הוא 25 מיליון דולר. הרבי העמיד וועד לעניין גיוס הכסף והוא יעמוד בראשו.

האדמו"ר שחלה בקיץ האחרון ובחסדי שמים הבריא לאחר ניתוח שעבר, יגיע באזור חודש טבת לפרשבורג שם הוא שוהה בעיקר בקיץ במהלך אחת השבתות תתקיים שבת לנדיבים שיתרמו למען בית המדרש החדש.
חסידות סקווירא בית מדרש מיליוני דולרים פרשבורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד