י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

השלום הספרדי: כך מנע רבה של ירושלים את המתקפה הבאה

שבוע סוער עבר על הזירה הספרדית: לאחר שיום הזיכרון של מרן הגר"ע יוסף הפך ליום של מתקפות הדדיות עלה החשש שהמתקפות יחודשו במוצ"ש • הגר"ש עמאר נכנס לתמונה ופנה לבתי המנהיגים הרוחניים • כל הפרטים על מאחורי הקלעים

צילום: שלומי כהן
צילום: שלומי כהן



לאחר שבוע עמוס בהתקפות הדדיות בין הנהגת ש"ס להנהגת יחד ובין אריה דרעי לאלי ישי, במוצאי שבת הקרוב, יגיע נשיא המועצת ראש הישיבה הגר"ש כהן להשתתף בשיעורו המפורסם של הראשל"צ הגר"י יוסף בבית הכנסת היזדים בשכונת הבוכרים בירושלים.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי בעקבות השבוע הסוער שעבר על הצדדים, עלה חשש כי במוצאי שבת, המתקפה ההדדית תתחדש, הן בשיעורו של נשיא המועצת חכם שלום והן בשיעורו של ראש ישיבת 'כסא רחמים' הגר"מ מאזוז, כשכל צד יתקוף את הצד שכנגד.

עוד נודע ל"בחדרי חרדים" כי החשש הגיע לשולחנו של הראשל"צ רבה של ירושלים הגרש"מ עמאר שביקש למנוע את המשך המתקפות שהובילו לקבורת חמור של השלום הספרדי לאחר שרק לאחרונה החל במפתיע להתגבש, וכפי שסוקר בהרחבה ב"בחדרי חרדים".

בעקבות כך, פנה הרב עמאר לביתו של הרב מאזוז ואמר כך: "בחורי הישיבות ואברכי הכוללים החלו זה עתה את זמן החורף. אסור לגרום לכך שבמקום לעסוק בתורה הקדושה הם יתעסקו בפוליטיקה, אסור", אמר הרב עמאר והמשיך: "צריך להנמיך את הלהבות ולחזור לשגרה, אסור שיהיה חילול ה'".

עוד אמר הרב עמאר, "אפשר שכל אחד ישבח את נציגו ואת פעולותיו, אבל לא לתקוף חלילה את שליחו הרבנים האחרים", כך נודע ל"בחדרי חרדים".

הגר"מ מאזוז קיבל את הדברים ומקורביו ביקשו שגם חכם שלום לא יתקוף את אלי ישי במוצאי שבת בשיעור הלוויין המפורסם, "הרב צודק, צריך למנוע חילול ה'", השיבו להרב עמאר.

בעקבות כך פנה הרב עמאר לבנו של חכם שלום, הרב יעקב כהן וביקש להנמיך את הלהבות, התשובה הייתה ברורה: "נשיא המועצת יגיע למסור שיעור בבית הכנסת היזדים, לזכרו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, לא יהיו עניינים פוליטיים בשיעור ולא תהיה כל אמירה נגד אלי ישי".

הרב עמאר שמע את הדברים וחזר לעדכן את בית הגר"מ מאזוז. ובכך הוא הצליח להרגיע לפחות לעת עתה את הרוחות.

כזכור, השבוע, לאחר שאלי ישי תקף בראיונות שונים את יו"ר ש"ס אריה דרעי, חכם שלום התבטא נגדו בחריפות. המתקפה של חכם שלום שינתה את מפת השלום בזירה הספרדית שלאחרונה הפתיעה עם מפגש הרבנים הנדיר.
הרב שלמה משה עמאר הרב מאיר מאזוז הרב יעקב כהן חכם שלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד