כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

נשיאים ורוח: כשהנשיא צייץ 'פייק' של עיתונאים

והשבוע בלייבל'ה: נשיא המדינה נכנס לקהילה. בנו של חבר הכנסת מיהדות התורה עושה 'סלפי' בפוניבז'. ופינת מזל טובים וצלמים כמידי שבוע

נשיאים ורוח: כשהנשיא צייץ 'פייק' של עיתונאים
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים



בני עמי בחרו ב...

'אי אפשר להתעלם' אמר לייבל'ה לעצמו עת הגיעו לאוזניו השמועות, 'נכון זה קצת פחות ברנז'אי ויותר פוליטי, אך בכל אופן' לייבל'ה מתכוון כמובן לעניין שעם פתיחת מושב החורף של הכנסת, ושני אישים בולטים בפוליטיקה עלו על המוקד. לפוליטיקה יש דרך מוזרה לבטא את עצמה וכך התעוררו אזרחי ישראל בוקר אחד לדילמה לא פשוטה. גרפיטי שרוסס בבני ברק נשא את שם המשפחה ריבלין ללא שם פרטי, עכשיו לך תנחש למי מהם הכתר.

אצו רצו פרשי רב הסרן השמועתי, עד כדי שלקראת צהריים החלו המאזניים לנטות לצדו של פרשן 'בקהילה'. זה הספיק לחבורת 'צילייגערס' שביניהם מצויים כמה שזמנם בידם, שהלא שובתים הם מעצרת לעצרת. וכך, ישבה לה החבורה במרתף וירטואלי בווטסאפ, וניסחה מכתב מחאה על הפגיעה הקשה בכבוד פרשננו. על המכתב הוחתמו גדולי הדור של עולם השקר, הלא הם העיתונאים.

לייבל'ה בדק מי ניצל זאת לחיסולי חשבונות, אך לייבל'ה לא יכול לגלות, עליכם לקרוא בעיון את המכתב ולעשות זאת בעצמכם. מה שכן, נוכל לספר שכבוד הנשיא בעצמו, למרות שניטלה ממנו יקרת הגרפיטי בעזות ובגסות, צייץ את המכתב בחשבון הטוויטר שלו, וגרם לעשרות העיתונאים לנפח את החזה כמה מילמטרים נוספים. אשרינו.








ומכאן פונה לייבל'ה לבחורי החמד שהחלו את הזמן השבוע. לקול המזוודות המשקשקות וקופסאות העוגיות של האימהות הדואגות, החל זמן חורף התחיל ב'שטייגען' רציני בהיכלי הישיבות והכוללים. עם תחילת הזמן, נצפה שלומי פולק יד ימינו של יו"ר וועדת הכספים משה גפני, כשהוא לומד בהתמדה בהיכל 'אהל קדושים' בגבעת ישיבת פוניבז' בבני ברק, ה'שטייגען' שולב כמובן בסלפי יחד עם הבן של הבוס, אלי גפני. לייבל'ה תוהה מה קרה ששלומי עזב את כולל 'בית יהודה'.





ומשלמה פונה לייבל'ה לשלמה אחר, הלא הוא הצלם 'והסטורי' שלומי כהן, שלומי פתח את הזמן בקבלה לסיים מסכת מגילה עד פורים, צלמנו מקפיד על לימוד יומי יחד עם החברותא, הר"מ הרב צבי רענן - גיסו של רבי שלום בער סורוצקין.





ולצד פתיחת הזמן גם בשורה רעה, תם עידן בעולם הטרמפים. מעתה כל בעלי הרכבים בארץ יפסידו את הזכות הגדולה לקחת איתם בנסיעותיהם ברחבי הארץ את העיתונאי 'התמים' מענדי גרוזמן. הסיבה לכך - העיתונאי הנכבד רכש סוף סוף סוף רכב מיד ראשונה. שהחיינו. לייבל'ה כמובן נגד יח"צ, (לא שגרוזמן צריך משהו מעין זה). אבל אם תהיתם היכן קנה גרוזמן את הרכב - תוכלו לראות זאת בתמונה.



חורף חם בכנסת...

ומכאן פונה לייבל'ה לכנסת, מושב החורף נפתח ויש להביא 'מטעמים' ממסדרונות בית המחוקקים, ראשית לייבל'ה הבחין כי בעוד אנשים מתחננים לאבי גבאי שידבר איתם ויישב איתם, נראה אבי גבאי דווקא כשהוא רודף ולוחץ יד לאסטרטג של שר הבריאות, ללא ספק גבאי יודע הרבה דברים על איזק ועל איציק אלרוב היועץ המסתכל מאחור. מה נאמר ומה נדבר? אסטרטגיה מעולה.





ומינוי חדש לרגל 'הזמן' החדש, העיתונאי והסופר יצחק פלדמן מונה לאחרונה למרכז תחום התקשורת בוועדה לפניות הציבור של אייכלר כחלק מהרחבת פעילות הוועדה. על הפעילות תוכלו לקרוא השבוע בחוברת מרהיבה שהוציאו אנשי לשכתו של אייכלר וחולקה לאלפי בתי אב בישראל. בחוברת תוכלו לקרוא על ההישגים הרבים ועל התכניות לעתיד כחלק מהקרבות שמנהלת הוועדה נגד הבירקורטיה החונקת בישראל.

לייבלה חושף כי בימים הקרובים תשיק הוועדה תוכנה חדשה בהשקעה של עשרות אלפי שקלים שמיועדת להקל על סנכרון אלפי הפניות ובכך לתת מענה מהיר לכל פונה. התוכנה תאפשר לאנשי הוועדה לעקוב מקרוב אחר הטיפול בכל פניה ולבחון את קצב הליך הטיפול לשביעות רצונו של יו"ר הוועדה. לייבל'ה חושב לפנות רק בשביל לבדוק את מהירות ההיענות.

ומושב הפתיחה של הכנסת העניק הזדמנות מעולה לוותיקי המשכן לעלות לרגל ולאחר מזל טוב לבבי לפלדמן. ביום חמישי נצפה פלדמן כשהוא ממתיק סוד עם דובר חסידות בעלזא שייעל'ה וינברגר. לייבלה שאוזנו הארוכה הגיעה גם לשם, שמע כי השניים שוחחו על לשכת ה'יצחקים' של הרב אייכלר בה שוהים כיום ח"כ ישראל יצחק אייכלר, הדובר הבלתי נלאה, הרמ"ט חיים יצחק רבינוביץ, יצחק פיליפ ויצחק פלדמן.





והפוליטי של 'קול חי' בכנסת איתי גדסי נראה לאחרונה עסוק לצד צילומי תמונות של גרפיטי וניהול ענייני בני ברק ובבדיקה מי יהיה ראש העיר הבא, הוא נראה גם מנחה אירועים, גורמים אומרים לאזנו של לייבל'ה שהנחייה זה כסף טוב. לייבל'ה לא בדק - אך בכל אופן גדסי הביא הופעה מושלמת במעמד חנוכת הרחוב בצפת לצד מעמד כבוד התורה במקום.





'גם עיתונאי וגם בן תורה', הרהר לייבל'ה לעצמו עת ראה את העיתונאי 'מהדרך' שמעון ליברטי, שנצפה השבוע בישיבת סיעת ש"ס בכנסת. ליברטי נראה שהוא כותב את דברי השר על ספר חידושי תורה. בדיוק ביום בו נפתח מושב החורף והתחיל זמן חורף, לייבל'ה יודע על עוד כמה שרוצים לסיים את הש"ס.





ומעיר הקודש פונה לייבל'ה לבני ברק, סוף סוף חזר האוויר לעיר המרכז. וניתן להסתובב בה לפחות בשעות לילה, ואכן בלילה בני ברקי נצפה העיתונאי ישראל קליין, העורך של אדמקר ושוומנפלד ב'קול ברמה' נצפה בשעות הקטנות של הלילה סוגר תכנית ברחובות, בני ברק ליד מגדלי 'בסר'.





וביום שישי בבני ברק לאחר ששתה את היין של ערוץ 12 נראה המגיש והעיתונאי עופר חדד מסתובב בבני ברק עם אוזניות לייבל'ה צעק לו 'עופר עופר' אך לשווא, הכוכב הידוע לא ענה, אך לייבל'ה הספיק לתעד.





בחירות מונציפליות בפתח, ואכן בעיריית ירושלים התמונה טרם ברורה מי יתמודד והאם יהיה חרדי שיצטרף, בעיתון 'ידיעות ירושלים' שחבר דאג לליבל'ה לחתיכה ממנו, הכריז פינדרוס כי יתמודד באם דייטש יכריז אף הוא, לייבל'ה נהנה עד למאד, מהתמונות של דייטש ופינדרוס שנראה שיובאו היישר מהבחירות הסוערות בביתר עילית. וממתין שיוכל לספר לכם את הסקופים מאחורי הדברים.





ואותו יוסי דייטש נצפה במוצאי שבת זועק בתפילה ובתחנונים בהיכל ציון הרשב"י במירון לשם הגיע לשבות יחד עם קהל עדת חסידי נדבורנה. לייבל'ה א]ילו לא צריך לנחש מה ביקש שם על הציון.





והבוס מאיר פרוש נצפה השבוע זוכר את הסבא קדישא מרוז'ין, וכך נראה פרוש ב'טיש' של הרבי מסאדיגורה - פרוש ישב ראשונה במלכות, כיאה לממלכת בית 'סאדיגורה'.





ובבני ברק ראש העיר זייברט שכבר מובטח לו שיהיה הממלא מקום בקדנציה הבאה נצפה מעלה את מספר הפעמים שנסע בשנה לחו"ל כמובן על חשבונו הפעם הוא נסע למלון הכי מפואר באיטליה שם נערכת ועידת 'זר זהב' של חסידי גור שהתפנקו ממיטב המעדנים.





'הרוצה להחכים ידרים' כך כתוב, הרהר לייבל'ה לעצמו עת שמע על הקשרים שמתהדקים בדרום. חבר מועצת העיר ירושלים יוחנן ויצמן, איש גור ומלחמות השבת בירושלים ודוד היימן העוזר לבינוי חרדי של סגרה“ע מאיר תורגמן, נפגשו השבוע בטיול בדרום. את התוצאות של המעשה החכם עוד יראו בקרוב.





ואפרופו בחירות, לייבל'ה היה השבוע באלעד וראה את אפרים רוזנשטיין, שלא מפסיק לסדר ללאומית. וחיים לוריא הדובר הנמרץ של העירייה והחמוצים השניים עמדו בכיכר העיר, ונראו בודקים אחת לאחת את האופציות של הבחירות הקרבות שכנראה יעמדו גם בסימן 'חמוצים'.





ומארץ הקודש, לייבל'ה מקבל דיווח מארץ ניכר, בניגוד למ"ט שערי טומאה בארץ ניכר, נראה העיתונאי שפאותיו המסולסלות מתבדרות ברוח וזכו בשבועיים האחרונים להתעופף ברוחות של ברוקלין, לייקווד ומנהטן. העיתונאי יאיר שרקי וצוות צלמים נרחב כבשו את הקהילות החרדיות מכל הכיוונים, המטרה: סדרת כתבות חדשה בחדשות ערוץ 2 שהוסיפו לו מזוזה.

לייבל'ה פגש את שרקי באהל הרבי מחב"ד נושא תפילה עם התמים שניאור וובר, שידיו רב לו ביהדות החרדית בגולה.





ואיך אפשר להיות בניו יורק ולא לפגוש את מלך הפופ ומנשיאי מקהלת 'שירה' אלי שפריי? לייבל'ה כמובן מביא את הסלפי שמלווה בהצצה של יאיר אטינגר, שהגיע היישר מוושינגטון הקפואה לסעוד קצת בליל שישי אצל החרדים שעד לא מזמן סיקר אותם בהרחבה.





ואיך אפשר בלי אחיו הגדול של שניאור ובר – העיתונאי אריה ארליך שלא פסק להסביר השבוע נגד הפלג הירושלמי, ארליך זכה לכבוד גדול בבית הגר"ח קנייבסקי לאחר שהגיע להתברך בכל הברכות, השבוע גם נפגש ארליך עם הגרי"מ שכטר בחב"ד בחנה וגם שם זכה לברכה נרחבת. לייבל'ה כבר שוקל להוסיף את ארליך לאלבום תמונות הרבנים הקרוב.








ומה קורה שחברת הסעות נפגש עם חברת דגים? אורחים נצפו השבוע במרכז היהודי הגדול בעולם בבירת רוסיה ר' יום טוב הופמן מבעלי 'הופמן הסעות' הירושלמי וידידו בעל 'ההערינג' ר' אביגדור כהן בעל 'מעדני זהבה' הבני-ברקי. על אזנו של לייבל'ה נלחש, כי אביגדור כהן החל להנות מהחיים הטובים שעולים הרבה כסף. ואולי בגלל שנסע לקח עמו את כל סלטי 'טראמפ' המפורסמים שלא נשאר מהם השבוע זכר.





השבוע האחרון בעולם המוזיקה עמד בסימן חתימות חוזים של 'טאלנטים' עם מפיקים. זה התחיל בחתימתו של גדול זמרי החתונות יוסי ברגר עם צמד המפיקים הג'ינג'יים פרנקל את בינדר, המשיך בחתימתם של כוכבי הריאליטי 'האחים גת' עם משרד ההפקות של יוחאי כפיר, ולקינוח הצטרף הזמר הלונדוני שלומי גרטנר למשרדו של שלום וגשל.

אפרופו ברגר את ג'ינג'ים: מעיניו של לייבלה לא נעלם המאבק העז שהתחולל בין כלל מפיקי המגזר מי יצליח לנכס את הטאלנט לשורותיו, בהצעות התעופפו סכומים גבוהים והתחייבויות לפסגות נוצצות, ולייבל'ה מתיר לעצמו לתהות בקול: "האם ריכוז הצבע האדמוני הוא שהכריע את הכף לבסוף לטובת פרנקל את בינדר?!''. לייבל'ה אף מציע סלוגן שיקרא האדום האדום הזה, שבוודאי ימשוך אליו קהל לקוחות פוטנצייאלים.

וידיעה קטנה על המלך מרדכי בן דוד שלא רוצה לעזוב את הארץ, הזמר נצפה במנחה בבית הכנסת ליד כיכר ספרא בירושלים.





מי שעוד נקלע לאותו בית כנסת קטן ליד ספרא הם: איש התקשורת ודוברו של צביקה כהן, יחיאל אברהם. ועוזרו של כהן בתחום החינוך, אלעזר זאבי. השניים שוחחו והעלו זכרונות עם בן דוד על האירוע הענק בבניני האומה שהופק מטעם הבוס המשותף ובו הופיע בן דוד.





אז את העוזרים של צביקה כהן כולם מכירים, אך את של חיים כהן לא כולם. והנה לייבל'ה עושה לכם היכרות עם אבישי נקי ושמחה אברמס' בערב הוקרה לדרעי שנערך בספרא. לייבל'ה בטוח כי עוד ישמעו עליהם רבות.





והתחדשות בענף הדיגיטל: חיים קרליץ חתם בליל שישי על הצטרפותו למערכת 'בחזית' שבבעלותו של איש התקשורת פישל רוזנפלד. קרליץ, שניהל עד כה את מערך הדיגיטל של 'פרסום שווה', ישמש בתפקיד ניהול הקמפיינים ב'בחזית'.



פינת מזל טובים מורחבת

שמחה השבוע בבית מרן הגר"ח קנייבסקי לנכדו הקרוב של הרב ואיש אמונו הרב אריה קנייבסקי יו"ר מפעל המוסר 'ארחות יושר' נולד בן בשעה טובה, שמחת 'השלום זכר' נחגגה השבת בבית אביו הגראי"ש ברחוב נחמיה, לשם נהרו אלפים מכל קצוות העיר.

בשמחה השתתפו בין היתר ח"כ משה גפני, אברהם רובינשטיין, מנחם שפירא, חנניה צ'ולק, שלמה רוטשילד, הנגיד אייל משיח ועוד.

ובשבת בבוקר שמחה נוספת, הרב יהודה אייזנברג מבאי ביתם של גדולי ישראל ומקורבם של נכדים רבים חבק בת נוספת. הקידוש נערך כבר מ- 9:30 בבוקר בבית השווער האגדי, הרב רפאל וולף בעל 'בסערת אש'. האיש אשר היה על בית מרן הרב שך זצ"ל עשרות בשנים, לייבל'ה שמע כי הויסקי נשפך כמים.





ועוד שמחה אצל גדולי ישראל, שמוליק אדלשטיין מבחירי ישיבת פוניבז' התארס השבוע בשעה טובה ומוצלחת עם כלתו לבית סברדלוב. שמוליק היה נכדו חביבו של סבו הגר"י אדלשטיין זצ"ל שבירכו לפני פטירתו כי יזכה להתארס במהרה, ואכן - עוד לא הסתיימה השנה ושמוליק התארס.

ושמחה גם בסערט ויז'ניץ, מזל טוב לנפתלי ברמן איש יחסי הציבור של המוסדות בחיפה לרגל אירוסיו בשעה טובה ומוצלחת.

ובמכנובקא ר' שמשון בארד משב"ק האדמו"ר ממכנובקא בעלזא, חגג את אירוסי בנו בכורו אריה.
ובעיריית ירושלים שמחות עד בלי די ברכת מזל טוב לחבר המועצה ויו"ר הסיעה יעקב הלפרין לרגל חתונת בנו.

ברכת מזל טוב לחבר מועצת עיריית ירושלים שלמה רוזנשטיין, לרגל הולדת הנכדה.

ברכת מזל טוב לעורך הדין אברמי יוסטמן לרגל שמחת נישואי בנו השבוע עם בת יו"ר הצלה ביתר שימשי גרוסברגר השמחה נערכה באולמי היכלי ביתר ואיש לא נעדר.

והשבוע במיוחד מביא לייבל'ה את פינת הצלמים, שמחות רבות ואירועים שונים נערכו השבוע לצלמי המגזר, לייבל'ה קיבץ לכם את הכל במסגרת אחת.

וביום שני בשעה 10:30 בדיוק, נחגגה שמחת הברית לבן השישי של גדול הצלמים שוקי לרר, הברית הייתה 'באריסטוקרט' בבני ברק, הסנדק היה המנהיג הגרי"ג אדלשטיין – הנכד מוטי פלאי הביא את הסבא בזמן ובמדויק עקב השיעור שמוסר בישיבה, במהלך השמחה נשא שוקי לרר נאום חוצב להבות וחשף מי הוא יועץ הסתרים שלו. בנוסף נשא דברים רבם של חסידי 'שטפנשט' בארץ, שחשף שבחורף לא עושים קידוש בין שש לשבע.





אותו לרר הגיע לרמדה לבקר את רעייתו בבית החלמה, שם פגש גם סבא שבא לבקר את הבת העונה לשם ברוך מרזל, השניים החליפו חוויות.





והצלם אבורמי ברגר שמחלים מהגבס, נצפה השבוע באיצקוביץ מקבץ כסף ביד הבריאה לטובת ארגון 'הצלה'. לייבלה מיצר על כך שאין לו מצלמה מקצועית שתתעד את העניין.





ובאיצקוביץ לאחר שחגג השבוע בחתונת חברו הטוב שחיתן את בתו, ראה לייבל'ה את הצלם משה גולדשטיין מגיע בשעה מוקדמת לבית הכנסת 'איצקוביץ'.





ומזל טוב לצלם משה בלוי שהתחדש במצלמה חדשה לאחר שהקודמת נשברה באחת ההפגנות, בלוי תיעד גם את 'היארצייט' של מרן וגם את הפגנות ומחאות הפלג הירושלמי.





ובאשדוד המונים הגיע לחגוג עם דובר חסידות 'פיטסבורג', שאול לנדא שחיתן את בתו הגדולה, לייבל'ה לא הצליח להגיע וכידוע 'אונס רחמנא פטריה', אך בכל אופן אי אפשר להתעלם מה'טיש' שערך הרבי מפיטסבורג בחתונה.





ובבית שמש בשמחת בר מצווה לבנו של יחזקאל קיפניס ממאוחדת. נראו, סגן ראש העיר ביתר יצחק רביץ, סגן ראש העיר בית שמש שמואל גרינברג, מנהל שיווק מאוחדת מחוז ירושלים משה ברים ומאחור נראה יושב מו"ל ובעלים של עיתון 'חדש בבית שמש' יצחק אלתר, לייבל'ה מאחל מזל טוב.





מזל טוב ליוסי גמליאל מנהל מחלקת נוער בבית שמש, אחיו התאום של יחיקם גמליאל ממנהלי מחלקת נוער באלעד - לרגל הבר מצוה לבנו.





ולסיום לייבל'ה משגר תנחומים כנים לאיש היח"צ, קובי סלע 'מקוביס' על פטירת אביו המוהל החשוב רבי מאיר ז"ל מבית וגן, יהי זכרו ברוך.
לייבלה רכילות חרדית יעקב ריבלין מזל טוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד