כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

האם הבחירות קרובות מתמיד? הליכוד והבית היהודי שוב מתכתשים

הקואליציה סוערת. שיחת ועידה שהתקיימה בין השותפות הסתיימה ללא הסכמות • חילופי מהלומות מילוליות בין המפלגות השותפות • בליכוד נחושים, בעוד בבית היהודי מתנגדים ומצהירים כ החוק "לא יקודם ללא הסכמה" • האם אנחנו על סף בחירות?

נתניהו ובנט במליאה. צילום: פלאש 90
נתניהו ובנט במליאה. צילום: פלאש 90



בוקר מתוח במיוחד בקואליציה. עימות חריף בית הליכוד לבית היהודי.

הלילה התקיימה שיחת ועידה בין ראשי המפלגות בקואליציה שעסקה בשני הצעות חוק שנויות במחלוקת המטלטלות את הקואליציה.

האחד, הוא 'החוק הצרפתי' - האוסר חקירת ראש ממשלה מכהן והחוק השני עניינו - מניעה מהמשטרה להמליץ על הגשת כתב אישום, מי שנמצאים על קו העימות הם הליכוד שמנסים בכל דרך להעביר את החוק, לעומת 'הבית היהודי' ושותפים נוספים בקואליציה שמתנגדים לחוקים הללו.

שיחת הוועידה אמש נועדה, לנסות ולהביא את הצדדים להסכמות, אך ללא הצלחה. ולכן היום (ראשון) לא יועלו הצעות חוק פרטיות בוועדת השרים לחקיקה.

יושב ראש הקואליציה ח"כ דוד ביטן זועם ואומר כי "הבית היהודי הפרה סיכומים קודמים עם הליכוד ואף מתגאה בהורדת החוק מסדר היום, ולכן יעלה את הצעת החוק לאיסור חקירת ראש ממשלה מכהן לדיון". בבית היהודי אמרו מנגד כי "מדובר בשינוי חוק יסוד שלא יקודם ללא הסכמה ולעומת זאת הוסכם במפורש שהצעת החוק לא תידון בשלב זה".

שר החינוך נפתלי בנט התייחס לחוקים הללו בראיון שהעניק ל'ערוץ 10' בשבוע שעבר ואמר כי "יש שני צדדים למטבע. בסיעה שלנו היה ויכוח. מצד אחד יש הרבה היגיון בהענקת חסינות לראש ממשלה כדי שאם ירצה לעשות פעולה מסוימת, לא יענישו אותו. מצד שני, מה שחרה לרוב חברי סיעתי זה הפרסונליזציה והתחושה שזה סביב ראש הממשלה. מוסרית אני חושב שאסור לגרום למצב שנבחר ציבור יפחד לחוקק חוק מחשש כי במשטרה ובפרקליטות ינקמו בו". כך בנט בראיון.

חוק נוסף שהיה אמור לעלות היום להצבעה בוועדת השרים לחקיקה הוא חוק "ירושלים רבתי" אשר נדחה למועד אחר לבקשת ראש הממשלה נתניהו. החוק קובע כי שורה של התנחלויות סביב ירושלים, כדוגמת גוש עציון, יסופחו באופן חלקי לבירה.
הבית היהודי הליכוד מתח בקואליציה החוק הצרפתי נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד