י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

בגלל המהלומות הקואליציוניות: הפתרון למשבר המרכולים יידחה שוב

בעקבות המתיחות השוררת בין מפלגות הקואליציה סביב 'החוק הצרפתי', לא יעלו היום חוקים פרטיים של ח"כים מהקואליציה, בהם גם החוק שהח"כים החרדים כל כך מחכים זה עידן ועידנים להעבירו ולמנוע את המשך חילול השבת ההמוני בחוצות המדינה

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



מאבק השבת: הצעת החוק של יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני שצפויה להביא לפתרון במשבר המרכולים, לאחר פסיקת בג"ץ בשבוע שעבר להתיר את פתיחתם בת"א בשבת – צפויה שלא לעלות לבסוף היום לדיון בוועדת השרים, והדיון בה ככל הנראה יידחה לשבוע הבא, כך אמר הבוקר יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן ב'קול ברמה'. התוצאה: המשך חילול שבת המוני - בחסות מדינת ישראל.

הסיבה לדחיית הדיון: מאבקים קואליציוניים חריפים בין 'הליכוד' ל'בית היהודי' סביב הצעת החוק הצרפתי שיזם ח"כ דודי אמסלם, שמבקשת למנוע חקירת ראש ממשלה מכהן. בעוד שהליכוד ביקש לעלות את ההצעה היום לדיון – בבית היהודי הטילו וטו. בשל כך הוחלט שלא יעלו היום לדיון בוועדת השרים הצעות חוק פרטיות ובתוכן הצעת חוק המרכולים.

למרות זאת, על פי דבריו של ביטן, חוק המרכולים צפוי לעלות לדיון הבוקר בישיבת ראשי הקואליציה, ושם יתקיים דיון אודותיו.

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף לראשונה את נוסח הצעת החוק של גפני, שמבקשת לבטל את חוקי העזר העירונים המתייחסים לפתיחת חנויות בשבת, רטרואקטיבית, משנת 2014, ובכך לעקוף את החלטת בג"ץ שהתיר לפתוח את המרכולים בשבת.

בתיקון נוסח החוק נכתב כי "לא יהיה תוקף לחוק עזר שנחקק לאחר יום 1.1.2014 בעניין פתיחתם וסגירתם של חנויות, מוסדות ומקומות אחרים כמשמעותם בסעיפים אלה, בימי מנוחה, אלא אם כן אושר על ידי השר".

כזכור, בשבוע שעבר נחשף ב"בחדרי חרדים" כי שר הפנים אריה דרעי הפיץ תזכיר הצעת חוק ממשלתית שתקבע כי מכאן ולהבא חוקי עזר עירוניים לא יפורסמו ברשויות אלא רק לאחר אישור שר הפנים.

בנוסף, דרעי אמר בסוף השבוע ל"בחדרי חרדים" כי הוא מבקש לשנות את החקיקה ולקבל לידיו סמכויות להעניק קנסות לעסקים שמפירים את החוק ומעסיקים עובדים יהודים בשבת.

השאלה הגדולה: האם הדרישות החרדיות בנושא השבת יצטרפו לחגיגה הגדולה בין הליכוד לבית היהודי - שמאיימת להפיל את הקואליציה והאם השותפות הקואליציוניות יתנו את ידן להצעת החוק של גפני שמבקשת בפועל לבטל את החלטת בג"ץ המרכולים.
בגץ המרכולים חילול שבת משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד