ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

החרדים נרגעו • נתניהו מנע את ההתנגשות בגלל האמריקאים

לאחר שליצמן וגפני הבהירו כי הם מתנגדים להצעת חוק ירושלים רבתי - הבוקר אמר נתניהו כי ההצעה לא תעלה בוועדת השרים, בגלל פניית האמריקאים

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



הצעת חוק ירושלים רבתי לא תעלה היום (ראשון) בוועדת השרים לענייני חקיקה וזאת בשל התנגדותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. הבוקר נתניהו אמר לשרי 'הליכוד' כי הסיבה לדרישתו - פנייה של האמריקאים.

בישיבת שרי 'הליכוד' אמר נתניהו כי "אנחנו בקשר עם האמריקאים. האמריקאים פנו אלינו וביקשו להבין את מהות החוק. כפי שפעלנו מולם בשיתוף פעולה עד עכשיו, כדאי לדבר איתם ולתאם מולם. אנחנו פועלים כדי לקדם ולפתח את ההתיישבות ולא כדי לקדם שיקולים אחרים".

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', השר יעקב ליצמן וח"כ משה גפני מתנגדים להצעת החוק ודרשו קודם לכן שלא לעלות אותה לדיון בוועדת השרים. ליצמן וגפני מתנגדים להצעה מכיוון שהיא עשויה להחליש את הכוח החרדי בירושלים ואף למנוע בעתיד את האופציה לבחור ראש עיר חרדי בבירה.

על פי הצעת החוק שיזמו ח"כ יואב קיש ושר התחבורה ישראל כץ - תחום השיפוט של ירושלים יורחב ויכלול גם את תחומי השיפוט של הרשויות המקומיות המצורפות, בנוסף, הרשויות המקומיות המצורפות, ביתר עילית, מעלה אדומים, גבעת זאב, גוש עציון ואפרת - יהיו עיריות בת של עיריית ירושלים.

עוד מוצע לקבוע בהצעת החוק כי לעיריות הבת יהיו מועצות שייבחרו בידי תושביהן במועד הבחירות לעיריית ירושלים; למועצות אלה יהיו סמכויות כפי שיקבע השר, באישור ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת.
חוק ירושלים רבתי בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד