כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

פוענח רצח ראובן שמרלינג הי"ד: נקמה על מות חבר מחבל

רוצחי ראובן שמרלינג הי"ד הם פלסטינים מקבאטיה שעשו זאת על רקע לאומני • המניע לפיגוע: נקמה על הרג חברם המחבל מג'נין בניסיון פיגוע בג'למה ופיגוע הירי בהר הבית

פוענח רצח ראובן שמרלינג הי"ד: נקמה על מות חבר מחבל



פוענח רצח ראובן שמרלינג הי"ד - פלסטינים רצחו אותו כנקמה על מות חברם בניסיון פיגוע.

הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי, משטרת ישראל וצה"ל, פוענח רצח שמרלינג הי"ד.

במהלך חג הסוכות (5.10.17) נעצרו ע"י שב"כ, ימ"מ וצה"ל יוסף חאלד מוצטפא כמיל ומחמד זיאד אבו אלרוב, בחשד למעורבותם ברצח.

מעצר המחבלים בסוכות עי ידי ימ"מ וצה"ל

השניים, פלסטינים תושבי קבאטיה שבשומרון, בשנות העשרים לחייהם, נכנסו לישראל באופן בלתי חוקי, תוך הסתייעות במסיע שב"חים, בהמשך שהו ועבדו בישראל כשבועיים ימים.

בחקירותיהם בשב"כ התברר כי השניים החליטו לבצע פיגוע דקירה ולגרום למותם של יהודים, ממניע לאומני, כנקמה על מות חברם, אחמד אבו אל רוב, אשר נהרג במהלך ניסיון לבצע פיגוע דקירה במעבר ג'למה, וכן על רקע אירועים במסגד אל אקצא.

עוד עלה בחקירה כי אחד המפגעים תכנן, עוד טרם כניסתו לישראל ובסמוך לה, לבצע פיגוע דקירה כנגד יהודים באשר הם, ולמעשה ניצל את כניסתו לישראל באופן בלתי חוקי לשם מימוש תכניתו.

בנוסף, עלה כי לשם ביצוע הפיגוע הלכו השניים לרכוש סכין, תכננו את מתווה הפיגוע, לרבות את נתיב הימלטותם לאיו"ש.

כנגד השניים הוגש ע"י פרקליטות מחוז מרכז כתב אישום בגין עבירת רצח ממניע לאומני לביהמ"ש המחוזי בלוד.

בנוסף, בחקירות התקבל מידע אודות כוונות נוספות לביצוע פעילות טרור כנגד יעדים ישראלים בתחומי איו"ש, יחד עם פעילים נוספים מקבאטיה, אשר חקירתם עודנה נמשכת.

"אנחנו מודים לכוחות הביטחון שעשו עבודה מצויינת ותפסו את הרוצחים במהירות" נמסר מבני משפחת שמרלינג. "תודה רבה גם לפרקליטות שעשו מלאכתם נאמנה והגישו כתב אישום בהליך מהיר.
אנחנו סמוכים ובטוחים שבבית המשפט יעשה צדק ומקווים בכל מאודנו שאבא יהיה היהודי האחרון שנרצח רק בשל היותו יהודי".

ראש מועצת אלקנה עו"ד אסף מינצר הודה אף הוא לכוחות הביטחון ולפרקליטות על המאמצים הרבים "לתפיסת המרצחים השפלים והבאתם לדין תוך זמן קצר. מהרגע הראשון היה ברור לנו כי מדובר ברצח אכזרי על רקע לאומני". מינצר הוסיף "אנו מקווים שימצו עם הרוצחים את מלוא חומרת הדין ושיינמקו בכלא עד סוף ימיהם. יחד עם זאת, אנו מצפים מכוחות הביטחון לפעול באופן נחוש יותר כך שתיפסק לחלוטין כניסת השבחים ויבוצע פיקוח הדוק על המעברים.
איש לא יחזיר את ראובן ז"ל האהוב למשפחתו ולקהילה, אנו מבכים את לכתו מעמנו בנסיבות כה נוראיות ונמשיך ללוות את המשפחה ביגונם".

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בתאריך 4.10.17, בשעות הצהרים של ערב חג הסוכות אותר ראובן שמרלינג הי"ד (70)בעסק לפחמים מיובאים באזור התעשייה של כפר קאסם ששייך למשפחתו, כשעל גופתו סימני אלימות קשים.

למעשה משפחתו של שמרלינג, וכך גם ראשי היישוב אלקנה בה התגורר, היו בטוחים מיד לאחר הרצח כי מדובר בפיגוע. כאלפיים איש השתתפו במסע הלוויתו של ראובן שמרלינג הי"ד בבית העלמין באלקנה.

שמרלינג היה אמור לחגוג עם משפחתו - ארבעת ילדיו ו-19 נכדיו - את יום הולדתו ה-70. משפחתו וחבריו הגיעו להלוויה כשהם לבושים בחולצות יום ההולדת 70, שהוכנו למסיבה שתוכננה למענו, אך לאחר הרצח המזעזע הוחלפה המסיבה להלוויה.
ראובן שמרלינג פיגוע דקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד