ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

גפני למשמר הכנסת: "הפלג נראים כמונו, אבל הם פשוט לא אנחנו"

יו"ר ועדת הכספים ח"כ גפני נועד בשעה האחרונה עם הקצונה הבכירה של משמר הכנסת והביע בפניה את מחאתו על הפגנת הפלג בשבוע שעבר בסמוך לכנסת בה תקפו את עובדי המשמר: "הם נראים כמונו, אבל הם פשוט לא אנחנו, ואנחנו לא הם" • צפו

גפני עם אנשי משמר הכנסת
גפני עם אנשי משמר הכנסת



פרסום ראשון: יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני נועד בשעה האחרונה עם הקצונה הבכירה של משמר הכנסת והביע בפניה את מחאתו על ההפגנה שבוצעה בשבוע שעבר בסמוך לכנסת ובה תקפו מפגינים את עובדי משמר הכנסת. גפני אמר כי "הם נראים כמונו, אבל הם פשוט לא אנחנו, ואנחנו לא הם".



כזכור, בשבוע נחשף ב"בחדרי חרדים" כי חברי הכנסת גפני ומקלב החתימו את חבריהם הח"כים מסיעות ש"ס והדות התורה על שני מכתבים וזאת בעקבות הפגנת הפלג שהתקיימה כאמור בסמוך לכנסת.

מכתב אחד נועד להתפרסם בפומבי והשני נועד לעובדי משמר הכנסת ובו נכתב: "אתמול שמענו כי נערים בלבוש חרדי התעמתו עם משמר הכנסת והתנהגו בצורה מבישה. נבקש לחדד ולהבהיר כי קבוצה זו אינה מייצגת כלל את הציבור החרדי ואותנו כנציגי ציבור ואנו מגנים בחריפות התנהגות זו. אנו מודים לכם על עבודתכם היומיומית ומברכים אתכם שתזכו אתם ובני ביתכם לרוב אושר ונחת".



גפני עם אנשי משמר הכנסת. נגד צילום: גפני עם אנשי משמר הכנסת. נגד
גפני עם אנשי משמר הכנסת. נגד


במכתב הראשון נכתב: "אנו חברי הכנסת החרדים מביעים את דעתנו, על דבר ההפגנות המתקיימות בעת האחרונה וגורמות לנזק גדול לעולם התורה, לציבור החרדי ולפעולתו, ולחילול ש"ש. הננו מודיעים בזה כי אין לנו, ולציבור שאנו מייצגים, כל קשר לא לדרך ולא ליוזמה של הפגנות אלו".

לבסוף, בעקבות כך שח"כי 'אגודת ישראל' לא חתמו על המכתבים, הם נגנזו לעת עתה ולא פורסמו, ובשל כך, היום גפני נפגש עם אנשי 'משמר הכנסת' בכדי להבהיר להם כי הוא ובוחריו אינם קשורים לפלג.

כזכור, בניגוד לאגודת ישראל - סיעת ש"ס בכנסת שיגרה בשבוע שעבר מכתב ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין שבו היא מגנה את מפגיני הפלג שהפגינו בסמוך לכנסת.

וכך נאמר במכתב: "אנו חברי סיעת ש"ס בכנסת ויו"ר התנועה שר הפנים והשר לפיתוח הפריפריה נגב וגליל הרב אריה דרעי מביעים שאט נפש ממעשיהם של קומץ מפגינים המשתייכים לציבור החרדי המפירים את הסדר הציבורי, ובפרט נוכח הפגיעה החמורה בעובדי משמר הכנסת, העושים מלאכתם נאמנה למען בטחון הציבור".

לסיום כתבו כי "דרכם אינה דרכינו ומעשיהם אינם לרוח התורה אשר 'דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום'".
הפלג הירושלמי משה גפני דגל התורה משמר הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד