כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

ספר ליום רבין: גיל פרג משוחח עם הוגים על החברה הישראלית

בניגוד למצופה, מדף הספרים הישראלי המתכתב עם יום הזכרון לרצח רבין בהיבט ההגותי-חברתי מצומצם מאוד, ספר חדש מאת ד"ר גיל פרג הוא תרומה חשובה למדף הזה

ד"ר גיל פרג
ד"ר גיל פרג



בכל שנה לקראת יום הזיכרון לרצח רבין אנשי חינוך ותרבות מתחבטים אנשי חינוך ותרבות מתחבטים בבעיה: איך מקדמים דיון על אתגרי החברה הישראלית לנוכח המחלוקות המאפיינות את החברה הישראלית השסועה מבלי להיכנס למלכודת הסוגיות המוכרות והשחוקות מהפוליטיקה הישראלית היום יומית האופפות אותנו מכל עבר.

ספר חדש מאת ד"ר גיל פרג, איש חינוך בכיר ומוערך (מנכ"ל רשת התיכונים דרכא) מאגד דיון בתשעה סיפורים ומקורות הקשורים בחורבן בית המקדש –"תשעה קוראים באב".

הספר בנוי באופן דיאלוגי-דיון של המחבר עם דמויות מפתח מגוונות בחברה הישראלית סביב אגדות החורבן של בית המקדש: אהוד בנאי, ד"ר מאיר בוזגלו, פרופ' יולי תמיר, רונה רמון, הרבנית עדינה בר שלום, ד"ר רות קלדרון ועוד. הוא מעניין, מעורר מחשבה והקריאה בו קולחת ופותחת צוהר לנקודות מבט חדשות על קונפליקטים שנדמה ששייכים להיסטוריה הרחוקה, אך באופן מפתיע חוזרים ומעסיקים אותנו בחברה הישראלית, גם כיום.

אודות המחבר ד"ר גיל פרג

ד"ר גיל פרג הוא ממומחי החינוך המובילים בישראל. ניהל את תיכון בליך ואת בית הספר אמי"ת של אוניברסיטת בר אילן, ייסד את רשת בתי הספר התיכוניים דרכא ומכהן בה כמנכ"ל. פרג הוא משפטן, מוסמך במחשבת ישראל, בעל דוקטורט במנהיגות חינוכית מאוניברסיטת Northeasternומוסמך בית הספר לממשל על שם קנדי באוניברסיטת Harvard.

לרכישת הספר





גיל פרג יצחק רבין רצח רבין ספרי הגות כתבה אינפורמטיבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד