כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

ליפא שמלצר נגד הפלג: "רע לכם? סעו למז'יבוז" • צפו

הזמר ליפא שמלצר מצטרף לשורת הגינויים נגד ההפגנות וחסימות הכבישים: "אברהם אבינו קיבל ציווי ללכת למקום אחר, לא לעשות הפגנות. אם רע למישהו במקום מסוים, שיסע לכל מקום אחר" • צפו

ליפא שמלצר נגד הפלג: "רע לכם? סעו למז'יבוז" • צפו



בשבועות האחרונים התחדשו שוב ההפגנות של הפלג הירושלמי במחאה על מעצרם של בחורי הישיבה שלא הגישו את הדיחוי. ההפגנות, שבמהלכן נעצרו עשרות רבות, זכו לגינוי בקרב המיינסטרים במגזר החרדי.

הזמר הססגוני ליפא שמלצר הצטרף בסוף השבוע הקרוב לשרשרת הגינויים. בסרטון הדו-שבועי הקבוע שהוא משחרר, 'שני וחמישי', הביא שמלצר את הפסוק מתחילת פרשת השבוע: "לך לך מארצך ומבית אביך".

"כתוב בפרשה: 'לך לך מארצך, וממולדתך ומבית אביך', כך כתוב. לפני זה אברהם אבינו שבר את העבודה זרה של אביו תרח. לא רואים בתורה שמשבחים איך שהוא שבר את העבודה זרה. אחר כך הקב"ה אומר לו 'זוז, תצא למקום אחר'. למה?"

"התורה מלמדת אותנו שאם אתה לא מבסוט באיזה מקום, במקום לעשות מחלוקת, ולעשות הפגנות ולשרוף דברים ברחוב, תלך. תלך לאוקראינה, תלך למז'יבוז', תגור באיזה מקום אחר".

"אברהם אבינו לא היה מבסוט ובצדק, כי זה היה עבודה זרה, אבל עם כל זה לא כתוב "תהיה פה תלחם ותפגין, אל תצא למקום אחר". לכן אדם שלא מבסוט, לא כדאי שיריב, אף אחד לא חזר בתשובה בשביל אבנים. אנשים חזרו בגלל דברים טובים, כמו פיצה, חלות ויינות. ליהנות".

"מה שכתוב כתוב, השאלה איך מבינים את זה", חותם שמלצר.

ליפא שמלצר הפלג הירושלמי לך לך הפגנות צבא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 57 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד