כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הסגולה הנדירה: הוראת הגר"ח לתורם ספר התורה המיוחד

זהו סיפורו של ספר תורה נדיר ומיוחד, שנכתב לאחר ששמעה של סגולה מיוחדת הגיעה לאזניו של התורם • הוא הגיע עם ספר התורה המהודר על ביתו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי, שהורה לו לתרום את ספר התורה בתאריך מיוחד

הגר"ח קנייבסקי בכתיבת האותיות לספר התורה
הגר"ח קנייבסקי בכתיבת האותיות לספר התורה



הגר"ח קנייבסקי הכריע - ספר התורה ייכנס לישיבה ביום היארצייט של מרן בעל ה'חזון איש' זיע"א.

סיפורו של ספר התורה - שיוכנס לישיבה לצעירים "בית אליהו", בראשותו של הרה"ג רבי ראובן כהן - החל דווקא במונסי בארה"ב, שם, בקהילתו של נשיא הישיבה הגאון רבי מרדכי אדרת ייעץ הרב אדרת לאחד המתפללים שהמתין שנים רבות להיפקד בזש"ק לתרום להוצאת כתבי החזון איש, וכעבור תשעה חדשים הוא אכן נושע.

שמעו של מעשה מופלא זה שזכה לתהודה גדולה ורבה, הגיע לאזניו של יהודי אחר, מהקהילה היהדוית בלונג איילנד - ששנים רבות עובר תלאות רבות וייסורים - והוא חפץ גם לזכות ולעשות לכבודו ולעילוי נשמתו של החזון איש.

לאחר שנודע לו כי בערוב ימיו השתוקק מרן החזון איש זצ"ל לקיים את מצות כתיבת ספר תורה בשלימות, ולשם כך אף ביקש מכמה סופרים יראים ושלמים לשלוח אליו 'דוגמת כתב' ממלאכתם, כדי לבחור מתוכם את הסופר המהודר ביותר, גמר היהודי אומר בלבו להיות גם הוא עושה כן לכבודו של החזו"א זיע"א.

בתום שנים של עמל ויגיעה בכתיבת ספר תורה במיוחד ומהודר במינו, נכנס היהודי למעונו של הגר"ח קנייבסקי, אשר התפעל מספר התורה המיוחד, והורה כי בעקבות כך ש"זה נכתב לע"נ של מרנא החזון איש, הרי שיש להכניס את הספר עוד במוצאי שבת קודש של הייארצייט".

במוצאי השבת הקרובה יום היארצייט, צפויים רבני הקהילות, ראשי הישיבות, רבנים, דיינים, אישי ציבור וקול המון חוגג להצטרף אל התהלוכה שתערך תחת חופה מפוארת כיאה לכבודה של תורה, שיוכנס להיכל הישיבה בשכונת שיכון ה' בבני ברק.
הרב חיים קנייבסקי ספר תורה החזון איש מונסי ישיבת בית אליהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד