י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

לאחר הדירות: שוב מאבק על פתיחת מסעדות: "אין שום הפרעה"

לאחר כמה שנים של שקט, שוב נפתח המאבק בשכונת בית ישראל הירושלמית נגד פתיחת עסקים בשעות הלילה המאוחרת • בעלי העסקים התבקשו לסגור - לא יאוחר מהשעה 23:30 • בעלי העסקים ל'בחדרי': "החלטה שתמיט אסון"

מסעדה בשכונת בית ישראל. צילום: אילוסטרציה
מסעדה בשכונת בית ישראל. צילום: אילוסטרציה



זה כבר הפך למנהג של קבע. פעם בכמה שנים נפתח שוב מאבק בשכונת בית ישראל הירושלמית בואכה ישיבת מיר, כנגד פתיחת בית עסק בשעות לילה מאוחרות וסגירתם בשעה 11:30.

במסגרת 'ועד אכלוס' שקם באחרונה, עליו דווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים' שבין השאר נלחם בהשכרת דירות לבחורים שאינם לומדים בישיבות ומפריעים לשכונה בלילה. כעת, הם נלחמים גם במסעדות.

במכתב ששגרו בימים האחרונים לבעלי העסקים בשכונה נכתב "בשם ובשליחותם של אלפי תושבי השכונות בית ישראל מאה שערים ובחורי שמואל הנביא, בר אילן והסביבה ובהנחיית גדולי ישראל ראשי הישיבות וכל רבני השכונות שליט"א ובתיאום עם כל גופי הכשרות הנך מתבקש להערך מבעוד מועד לסגור את בית העסק שלך בשעה -11:00 -11:30 כמקובל בכל שכונות ירושלים ועל פי חוק".

"החל מתאריך יום ראשון ט"ז חשוון תשע"ח 5/11/17, לאחר שזה שנים המקום פועל בשעות הלילה המאוחרות ומהווה מטרד רעש והפרעה לחיים תקינים של אלפי תושבים, ובמיוחד קשישים ונשים ותינוקות, בפרט שפתיחתו בשעות הלילה המאוחרות קובעת אותו למוקד המושך אספסוף על כל מגרעותיו ולמורת רוח השכנים".

"ידוע לנו כי מרבית בעלי העסקים, ישמחו אם יקבעו שעות סגירה לכל העסקים, כדי שגם הם יזכו לחיים שקטים ושלווים. יובהר בזאת, כי על פי חוק וממילא על פי ההלכה, חובה עליך לפעול על פי תנאי הרישוי ושעות העבודה כבשאר רחובות העיר".

"כידוע לך, מפני נחיצות העניין, נחוש הבד"ץ המעניק כשרות לבית העסק שלכם לעמוד בתוקף על מימוש תקנה זו והמשך מתן ההשגחה יהיה מותנה בכך. הודעה רשמית על כך תפורסם. כמו"כ חשוב לציין שבעניין זה יש תיאום מוחלט, בין כל גופי הכשרות למימוש תקנה זה בכל תוקף כתנאי לתעודת הכשרות".

את מכתבם הם מסיימים: "החכם עיניו בראשו, תושבי השכונות, רוב הלקוחות מעוניינים שהשקט יחזור לשכונתנו השלווה ולכן יפה שעה אחת קודם של סגירת העסק כפי רצון התושבים. מוטב שהדבר יעשה מתוך תמימות דעים והערכה הדדית. אדרבה בהיותו נענה ברצון לבקשה זו יהיה לו חלק בהקמת קרן קדושת ישראל. נשמח לקבל הערות ותגובות במידת הצורך – בברכה ובהערכה ועד האכלוס".

כך או כך לא ברור כיצד אנשי העסקים יגיבו, בעבר יצא המשגיח הגאון רבי אהרן חדש נגד פתיחת מסעדות בלילה, מאבק שנחל הצלחה גדולה בעבר. כעת מבקשים בועד האכלוס לסיים עוד יותר מוקדם, נראה האם יצליחו.

לטענת בעלי המסעדות ששוחחו עם 'בחדרי חרדים', הם אומרים, כי מדובר בהחלטה שתמיט אסון על העסקים שכן מרבית מהפדיון היומי הוא בשעות שאחרי 11 בלילה, הבחורים המסיימים סדר שלישי הרוצים להשביע את רעבונם מגיעים ורוכשים אוכל. אין שום הפרעה לשכנים, שכן רוב החנויות אינן נמצאות ליד הבתים בשכונה.

המכתבים שנשלחו





בית ישראל מסעדות ועד האכלוס סגירת בתי עסק ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד