י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

התקנות החדשות בסאדיגורה: "תתנזרו מהאינטרנט"

לאחר דבריו החוצבים של הרבי במוצאי שמחת תורה, יצאו תקנות מחודדות לחסידים ומונה אחר מנכבדי הקהילה להיות אחראי על האישורים למי שזקוק לכך

הרבי מסאדיגורה. צילום: שוקי לרר
הרבי מסאדיגורה. צילום: שוקי לרר



שורת תקנות בחצר חסידות סאדיגורה בנושא החזקת מכשירי סמארטפון בעקבות דברי הרבי במוצאי שמחת תורה השנה.

האדמו"ר אמר בדברות קדשו: "כבר ביקשתי והנני מבקש שוב, שלא יהיה מי שיעלה בדעתו שיש לו היתר להחזיק ברשותו את המכשירים השונים [סמארטפון] וכל מרעין בישין אחרים, לאברכי כולל העוסקים בתוה"ק אין צורך אפילו לדבר אודות זאת, וכי אברך צריך להשתמש בכלים שכאלו, אפילו אלו שיש עליהם חותם כשרות, מה צורך יש לו לכך?".

הרבי המשיך ואמר "אבקש מכם שתתנזרו מזה, אין טובה באה מהכלים האלו, כפי שכבר דברנו על זה כמה וכמה פעמים, הרי אנו רוצים שהמלאכים ילוו אותנו לביתנו לחיים ולשלום, שערו בנפשכם שהמלאך מגיע לבית פנימה ללוותו, ורואה שיש ברשותו מכשיר טלפון שכזה, גם אם יש לו הכשר - מה יאמר על כך".

"הרי אנו נזהרים לאכול רק מכשרות אחת, ואין מקילים לאכול מכמה וכמה הכשרים, כן הוא גם ברוחניות, גם מי שנזקק להשתמש בכלים אלו, הרי זה בתנאי שיקבל על כך היתר מהר"ר יוסף שוימר הי"ו שהוא הממונה על כך, מי שלא קיבל מאתו היתר לכך - עפ"י התקנות שקבענו לזה מתי מותר להחזיק זאת, אסור לו בתכלית להחזיק מכשיר שכזה". סיכם הרבי את הנושא.

בעקבות כך נתלו שורת תקנות בבית המדרש שם נכתב:

א. מי שאינו זקוק למכשיר סמארטפון אסור עליו להחזיקו

ב. גם מי שזקוק לצורך פרנסה עליו לקבל אישור מהרב יוסף צבי שוימר.

ג. אסור בתכלית האיסור להחזיק במכשיר ללא אישורו.

ד. גם מי שקיבל היתר להתשמש במכשיר זה ימנע מלהשתמש בו בהיכל בית המדרש, בפרט שגם בטלפון כשר לא ראוי להשתמש בבית מדרש כי בבית אלוקים נהלך ברגש





סאדיגורה תקנות תקשורת דברות קודש פגעי הטכנולוגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד