כ' תשרי התשפ"ה
22.10.2024

למדו את השיטה: מעצרים שקטים הלילה בבית שמש

הפעם זה עבר בשקט. כוח משטרה פרץ הלילה לחמישה בתים בעיר בית שמש ועצר חמישה הדרושים לחקירה. בהם מוכרים בתחום הסדרת מעמד בני"ש והמאבק נגד הגיוס • כשהגיעו השכנים למחות כהרגלם, גילו כי השוטרים כבר נעלמו יחד עם העצורים

אילוסטרציה. צילום: דוברות המשטרה
אילוסטרציה. צילום: דוברות המשטרה



בשעות הבוקר המוקדמות פשטו שוטרים ברחבי בית שמש וביצעו מספר מעצרים בבתי חשודים, והפעם ללא שהספיקו להתארגן למחאת נגד.

מידי תקופה בעת שמשטרת ישראל מבצעת מעצרים בקרב השכונות הקיצוניות בבית שמש - או לפחות מתכוונת לכך, היא נתקלת בהתנגדות עזה בכל שעות היממה. כפי שנחשף בעבר ב'בחדרי חרדים', באמצעות קווי הוואטסאפ-פון מזעיקים תוך זמן קצר מאות מוחים מיד כאשר כוח משטרה נכנס לשכונה, וכך גם כאשר נשמעות דפיקות של המשטרה בדלת.

הפגנה ומעצרים נגד הגיוס - בית שמש

מהומות בעבר במהלך מעצרים בבית שמש

הלילה (שני) המעצרים בוצעו במהירות ומבלי יכולת התארגנות למחאה אשר עלולה לעיתים לסכל את המעצר. בניגוד להתנהלות השגרתית בה השוטרים דופקים בדלת, מזדהים ומבקשים מהדרוש לחקירה לפתוח - על פי הדיווחים הלילה מבית שמש, המשטרה פרצה את הדלת מיד לאחר שדפקו פעם אחת וללא המתנה נוספת - והפעולה עברה בהצלחה.

לאחר השעה 6:00 בבוקר החלו להגיע קריאות בקווי הוואטסאפון שקראו לצאת באופן מיידי לבתים ברחובות ריב"ל, נהר הירדן, בן איש חי ועוד - אך נראה שאותם משכימי קום פיספסו את הרכבת ועם הגעתם למקום התברר כי המעצר תם והושלם.

על פי הדיווחים, המשטרה עצרה חמישה מקומיים שחלקם מוכרים בין השאר בעקבות עיסוקם בתחום הסדרת מעמד בחורי ישיבה מול רשויות הצבא וכן בתחום המאבק נגד גיוס לצה"ל, אך בשעה זו נראה כי לא בעקבות כך נעצרו. ל'בחדרי חרדים נודע כי ככל הנראה בתום חקירתם אלה ישוחררו לבתיהם בתנאים מגבילים.
מעצרים ליליים בית שמש גיוס חרדים מחאה משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}