כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

החתונה שכמעט בוטלה: חתן חרדי נכלא במדינה זרה ערב נישואיו

חתן שהגיע למדינה זרה ערב חתונתו שאמורה להתקיים הערב - נכלא ע"י השלטונות, ויום החתונה כמעט הפך ליום אבל • ברגע האחרון פנתה המשפחה הנואשת לשר הפנים דרעי שהפעיל את קשריו, עד לסוף הטוב: החתן שוחרר ויחגוג הערב את חתונתו

דרעי. צילום: פלאש 90
דרעי. צילום: פלאש 90



דרמה חובקת יבשות נרשמה בשעות האחרונות ורק בהתערבות שר הפנים אריה דרעי היא הסתיימה במפתיע בטוב. בחור חרדי שהיום הוא תתקיים חתונתו בלונדון, הסתבך לפני מספר ימים ונשלח על ידי השלטונות בבריטניה חזרה לישראל, כלתו התחננה לעזרה ודרעי הביא את הפתרון.

ולסיפור מראשיתו: צעיר חרדי, אזרח אמריקאי הלומד בישיבה בשכונת רמות ירושלים, התארס עם בחורה מאנגליה. כאמור מועד החתונה נקבע להערב.

לפני כחודש, פנה הבחור לשגרירות הבריטית בישראל במטרה להוציא ויזה מיוחדת שתתיר לו להתחתן באנגליה, מה שאסור לתיירים השוהים במדינה, על פי החוק הבריטי. בדיעבד התברר כי פנייתו לשגרירות עלתה לו ביוקר וחתונתו כמעט ובוטלה.

הפקידים בשגרירות הבריטית התעקשו שלא להעניק לו את האישור המיוחל ואף סימנו אותו כ'עבריין' שמעוניין להכנס ליבשת שלא כחוק.

מועד החתונה התקרב והחתן היה אובד עצות, לבסוף, בעצת חבריו, הוא החליט להמריא ללונדון ולהיכנס עם דרכונו האמריקאי ליבשת - וכך היה. ביום חמישי האחרון הוא נחת בלונדון. מיד עם נחיתתו הוא נעצר ונכלא בבית מעצר כאחרון הפושעים פורעי חוק.

משפחת כלתו המתגוררת בגייטסהד ניסתה להפעיל את קשריה והקהילה היהודית על עסקניה ונכבדיה - היו על הרגלים. אך למרות הכל - פקידי הממשל היו אטומים ולא הסכימו לשום פשרה בעניין.

גם בשבת נותר החתן במעצר וביום ראשון בשעה 8:00 בבוקר הוחלט להחזירו לישראל בטיסה הקרובה. וכך הגיע החתן כשהוא שבור ותשוש - יום לפני חתונתו לישראל ללא יכולת להגיע ליום שמחתו וכלולותיו שאמור היה להתקיים למחרת באנגליה, שם כבר המתינו כל בני משפחתו שהגיעו מארה"ב ומישראל.

בשלב הזה המשפחה הייתה מיואשת לחלוטין ועלתה האופציה לדחות את החתונה למועד אחר עד יעבור זעם, אופציה נוספת עלתה: לרכוש עשרות כרטיסי טיסה לכלל בני המשפחה ולכלה ולקיים את החתונה בישראל.

הכלה שבשלב הראשון עודדה וחיזקה את המשפחה - נשברה בשלב הזה ומיררה בבכי על העובדה שחתונתה צפויה להתבטל במפתיע ועל איך שהיום שהיה אמור להיות השמח בחייה הפך לסיוט.

כמוצא אחרון, כך נודע ל'בחדרי חרדים', פנו בני המשפחה ללשכת שר הפנים אריה דרעי על מנת שהוא ינסה להפעיל את קשריו הרבים לעזור בנושא שהסתבך. ואכן מרגע שדרעי התוודע לסיפור הכאוב הוא גייס את כל כוחותיו ומשאביו ולא נח ולא שקט לרגע.

דרעי פנה במיידי לכל הגורמים הרלוונטים והפעיל מכבש לחצים אדיר לסייע לחתן ולמשפחה האומללה. הוא פנה למשרד החוץ, לשגרירות הבריטית, לשגרירות האמריקאית - כיוון שהחתן נושא דרכון אמריקאי - למשרד הפנים ולשרת הפנים הבריטית.

ל'בחדרי' נודע כי בעוד המשפחה בלונדון נערכת לאפשרות להגיע לישראל - לקראת חצות, הטלפון צלצל, על הקו: מזכירתו האישית של השר דרעי: "התבקשתי מהשר דרעי לעדכן אתכם כי הושג האישור המיוחל, לאחר פעילות מאומצת של מספר שעות נגד כיוון השעון ונגד כל הסיכויים".

עוד נודע ל"בחדרי חרדים" כי אמש, בשעות אחר הצהריים, הזמין העסקן הירושלמי אפרים שטרן את אולמי 'בית ישראל' בירושלים בכדי לסייע למשפחה שתכננה כבר להגיע לישראל ולחגוג כאן את החתונה. האירוע היא סגור, ובאולם כבר החלו ההכנות, אולם כאמור, לקראת השעה 11 בוטלה ההזמנה בעקבות סיועו של דרעי.

החתן המאושר עלה על הטיסה הראשונה שהייתה זמינה בדרך לגייטסהד. כאמור, הערב חתונתו תתקיים באושר רב, לאחר ימים ושעות של לחץ וצער.

בשיחה עם "בחדרי חרדים" אומר בן משפחתו: "קשה להביע במילים את ההתרגשות הרבה שלנו, אחרי ימים לא קלים, הערב תתקיים החתונה, בזכות מאמציו של השר דרעי שכלל לא הכיר את המשפחה".





אריה דרעי נישואין בריטניה חתן חרדי כלא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 82 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד