י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

ש"ס מאיימת: לא ייבחרו דיינים עד שלא נקבל את התפקיד

פרסום ראשון: סיעת ש"ס בכנסת מאיימת לעכב את בחירת הדיינים החדשים לבתי הדין הרבניים ולגרום לכך שהוועדה למינוי דיינים לא תתכנס בקרוב עד לאחר שנציגה, ככל הנראה ח"כ יואב בן צור, יחליף את ח"כ ישראל אייכלר בחברות בוועדה

ש"ס מאיימת: לא ייבחרו דיינים עד שלא נקבל את התפקיד



פרסום ראשון: סיעת ש"ס בכנסת מאיימת לעכב את בחירת הדיינים החדשים לבתי הדין הרבניים ולגרום לכך שהוועדה למינוי דיינים לא תתכנס בקרוב עד לאחר שנציגה, ככל הנראה ח"כ יואב בן צור, יחליף את ח"כ ישראל אייכלר בחברות בוועדה.

כזכור, כפי שנחשף ב"בחדרי חרדים", המפלגות החרדיות ש"ס ויהדות התורה בוחשות בימים האחרונים ברוטציה שהוסכמה בהסכם הקואליציוני, על פיה, בקדנציה הנוכחית - על אייכלר להתפטר מחברותו בועדה למינוי דיינים ולהעביר את התפקיד, לאחר בחירות במליאה, לנציג ש"ס. כמו"כ, על ח"כ יצחק ועקנין להתפטר מתפקיד סגן יו"ר הכנסת ובמקומו יכנס לתפקיד נציג יהדות התורה.







כזכור, למרות שוקנין התפטר מתפקידו בשבוע שעבר - אייכלר טרם התפטר מחברותו בוועדה, הסיבה: מאבק פנימי ביהדות התורה על התפקיד. מול אייכלר עומד ח"כ יעקב אשר שטוען לכתר מחמת העובדה שאין לו כל תפקיד אחר.

מנגד, באגודת ישראל טוענים כי כוחו של אשר בא ממימוש החוק הנורבגי ואין לו זכות לדרוש תפקיד, "אשר ופרוש הם חד - ופרוש משמש כסגן שר החינוך", אמרו.

בעקבות הויכוח הפנימי ביהדות התורה - המינוי בוועדה מתעכב וכאמור כעת ש"ס מאיימת - שלא לאפשר את כינוס הועדה למינוי דיינים ולעכב את מינויים של הדיינים, זאת למרות הצורך הדחוף למנות דיינים בהקדם בעקבות המצוקה הקשה בבתי הדין הרבניים.
שס דיינים ישראל אייכלר יצחק וקנין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד