כ"ג אייר התשפ"ד
31.05.2024

הקשר הרוסי: האיש של טראמפ הואשם

יו"ר הקמפיין לשעבר של טראמפ, פול מנפורט, הואשם בשל פעילות נגד ארצות הברית, קשירת קשר להלבנת כספים והצהרות שווא

מנפורט
מנפורט



יו"ר הקמפיין לשעבר של טראמפ, פול מנפורט, והשותף העסקי שלו הוותיק ריק גייטס, הואשמו ב 12 כתבי אישום בשל פעילות נגד ארצות הברית, קשירת קשר להלבנת כספים והצהרות שווא.

אלו האשמות הפליליות הראשונות שמקורן בחקירתו של החוקר המיוחד, שמונה על ידי משרד המשפטים האמריקני רוברט מילר, על תיאום אפשרי בין רוסיה לצוות הקמפיין של טראמפ, שנועד להשפיע על הבחירות שהתקיימו בשנה שעברה

פול מנפורט, מי שהיה ראש הקמפיין של נשיא ארה"ב לפני הבחירות הסגיר את עצמו ל-FBI. כזכור מנפורט התפטר אחרי חשיפת הקשר בינו ובין השלטון באוקראינה שתמך ברוסיה, גם שותפו העסקי ריק גייטס נדרש להתייצב לחקירה בFBI.

מנפורט התפטר מתפקידו באוגוסט 2016, חודשיים לפני הבחירות בארה"ב, בעקבות דיווחים שבשנת -2012 הוא העביר מעל שני מיליון דולר ממפלגת השלטון באוקראינה - שתמכה באופן רשמי ברוסיה, לארגונים לוביסטיים בארה"ב, לכאורה כדי לעזור לטראמפ להיבחר לנשיא - על פני הילארי קלינטון שלא הסתדרה עם הממשל הרוסי.

ניסיון לקבל תגובה ממשרדו של החוקר המיוחד מולר ומשרד המשפטים האמריקאי נתקל בסירוב, כך מדווח הוושינגטון פוסט.

כזכור רוברט מולר, ראש ה-FBI לשעבר, מונה בחודש מאי לתפקיד התובע המיוחד על ידי משרד המשפטים לאחר שהנשיא טראמפ פיטר את ראש ה-FBI הקודם ג'יימס קומי, בטענה שהוא "לא עשה את העבודה כמו שצריך", החוקר מולר בודק מה היה הקשר בין אנשי טראמפ לגורמים ברוסיה, שלכאורה ניסו להתערב בבחירות בארה"ב ולהביא לניצחונו של טראמפ.
ארהב טראמפ רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד