כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

הסלמה: 7 חוסלו במנהרה; הג'יהאד מאיים

ארגון הג'יהאד האיסלאמי מאיים להגיב על פיצוץ המנהרה, שהוביל למותם של שבעה מחבלים, בהם בכיר בג'יהאד. צה"ל נערך

צילום: אדי ישראל, פלאש90
צילום: אדי ישראל, פלאש90



ארגון הג'יהאד האיסלאמי מאיים להגיב על פעולת צה"ל שהובילה היום (ב), למותם של שבעה מחבלים, בהם בכיר בג'יהאד.

דובר הג'יהאד האיסלמי אמר הערב, כי "פיצוץ המנהרה היא הכרזת מלחמה ברורה מצד ישראל, הארגון יקבע את דרך התגובה בשעות הקרובות וכל האופציות פתוחות".

גם ארגון חמאס הגיב על הפיצוץ, ומסר כי מדובר ב"פשע ציוני חדש והסלמה מסוכנת נגד העם במטרה להחריב את מאמצי האחדות הפלסטינית והשארת הפילוג".

לפחות שבעה מחבלים, שניים מהם מחמאס והיתר מהג'יהאד האסלאמי, נהרגו בפיצוץ המנהרה.


פיצוץ המנהרה

בצה"ל הגדירו את הפעילות "הצלחה מבצעית המבוססת על טכנולוגיה מתקדמת". בשעות הערב נרשמה תנועה ערה של כלי טיס בשמי רצועת עזה, והוצבה כיפת ברזל בדרום, במסגרת מוכנות לאפשרות שגורמי טרור ברצועת עזה יגיבו לפיצוץ.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "אנו רואים בחמאס אחראי לכל ניסיון לפגוע בריבונות ישראל אמרתי פעמים רבות שאנחנו מפתחים טכנולוגיות פורצות דרך".

באיראן מגיבים לפיצוץ מנהרת הטרור שחדרה מרצוע"ז לישראל ומגדירים את התקיפה כ'פראית'. בהראם קאסמי, דובר משרד החוץ האיראני אמר כי הוא "מגנה בחריפות את התוקפנות הישראלית הפראית".

דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס אמר כי מרבית ההרוגים במנהרה שהופצצה על ידי צה"ל, נהרגו במהלך פעולות החילוץ, זמן קצר לאחר קריסת המנהרה - ולא בפיצוץ עצמו. סיבת המוות לדבריו, עשן, אבק וקריסה, "הם פשוט רצו פנימה" אמר מנליס. בניגוד לדיווחים הפלסטיניים, "לא הוזרם חומר חיצוני למנהרה".

מדובר בפעם הראשונה בה נחשפת מנהרה על פי נקודת צויין מדוייקת, וזאת באמצעות הטכנולוגיה החדשה שנמצאת בשימוש צה"ל. טכנולוגיה זו, אמורה להשלים את המכשול התת קרקעי שמוקם בימים אלה בגבול רצועת עזה על מנת למנוע מנהרות מרצועת עזה לישראל.

דובר צה"ל מנליס אמר עוד כי הצה"ל עקבו אחרי המנהרה, מהרגע שחצתה את הגבול מרצועת עזה לישראל, וכי הפעולה לא כוונה נגד בכירים בעזה.

דובר צה"ל ציין עוד כי המנהרה נחפרה כקילומטר בתוך השטח הפלסטיני, וכי ‏המנהרה לא הייתה מוכנה להפעלה מיידית, אלא הייתה אמורה לשמש את גורמי הטרור ברצועת עזה, ככל הנראה לסבב הבא בלחימה מול ישראל

‏"אנחנו ערוכים ומשפרים את מוכנותו לכל תרחיש" אמר מנליס. "אין לנו שום רצון להסלים את המצב. כל פעולה התקפית תיענה באופן בו אנחנו יודעים להגיב".



רצועת עזה מנהרות טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד