י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

בין מחוסלי המנהרה: מפקד חטיבה בג'יהאד

בין ההרוגים במנהרה שפוצצה בעזה, מפקד חטיבה בג'יהאד שצה"ל ניסה להרוג במבצע צוק איתן ללא הצלחה

אתר המנהרה
אתר המנהרה



בין ההרוגים ‏במנהרה, בכיר אותו ניסו ללא הצלחה בצוק איתן, כך מדווח יוסי יהשוע, הכתב הצבאי של ידיעות אחרונות.

לפי הדיווח מדובר במפקד חטיבה של הג׳האד האיסלאמי וסגנו, שצה"ל מאוד רצה להרוג במהלך מבצע 'צוק איתן'.

דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס אמר כי מרבית ההרוגים במנהרה שהופצצה על ידי צה"ל, נהרגו במהלך פעולות החילוץ, זמן קצר לאחר קריסת המנהרה - ולא בפיצוץ עצמו.

סיבת המוות לדבריו, עשן, אבק וקריסה, "הם פשוט רצו פנימה" אמר מנליס. בניגוד לדיווחים הפלסטיניים, "לא הוזרם חומר חיצוני למנהרה - לא השתמשנו בשום אמצעי שאיננו מוכר"

מדובר בפעם הראשונה בה נחשפת מנהרה על פי נקודת צויין מדוייקת, וזאת באמצעות הטכנולוגיה החדשה שנמצאת בשימוש צה"ל. טכנולוגיה זו, אמורה להשלים את המכשול התת קרקעי שמוקם בימים אלה בגבול רצועת עזה על מנת למנוע מנהרות מרצועת עזה לישראל.

דובר צה"ל מנליס אמר עוד כי הצה"ל עקבו אחרי המנהרה, מהרגע שחצתה את הגבול מרצועת עזה לישראל, וכי הפעולה לא כוונה נגד בכירים בעזה.

דובר צה"ל ציין עוד כי המנהרה נחפרה כקילומטר בתוך השטח הפלסטיני, וכי ‏המנהרה לא הייתה מוכנה להפעלה מיידית, אלא הייתה אמורה לשמש את גורמי הטרור ברצועת עזה, ככל הנראה לסבב הבא בלחימה מול ישראל

‏"אנחנו ערוכים ומשפרים את מוכנותו לכל תרחיש" אמר מנליס. "אין לנו שום רצון להסלים את המצב. כל פעולה התקפית תיענה באופן בו אנחנו יודעים להגיב".

במועצה האזורית אשכול הפיצו הנחיות לתושבים בעקבות פיצוץ המנהרה; הלימודים יתקיימו מחר כרגיל וכל מוסדות החינוך באשכול ממוגנים. אולם, הלמידה בתוך המבנים - ללא יציאה לחצר בהפסקות. בנוסף, לא יבוצעו עבודות חקלאיות בסמיכות לגדר.
עזה מנהרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד