כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

ראמני מטהרן ל'בחדרי' :"עפתי מהאוניברסיטה כי לא הסכמתי לדרוך על דגל ישראל"

"אני לא מבין מה ישראל עשתה לאיראן, מאיפה האיבה הזו?" אומר האיראני הצעיר ששילם מחיר, בגלל שלא הסכים לדרוך על דגלי ישראל וארה"ב • על הקהילה היהודית הוא אומר ל'בחדרי' "כולם יודעים שבהזדמנות הראשונה המשטר יפגע ביהודים פה"

ראמני מטהרן ל'בחדרי' :"עפתי מהאוניברסיטה כי לא הסכמתי לדרוך על דגל ישראל"



פארשאד ראמני אזרח איראני שגר בטהרן מספר ל'בחדרי חרדים' על החיים באיראן תחת שלטון האייתולות.

פארשאד האיראני פנה לכותב השורות בטוויטר די בחשש, הוא חשש שהוא יחסם בטוויטר, אבל מהר מאד הבין שהאזרחים הישראלים לא שונאים את האזרחים האיראנים, פארשאד הצר על כך שהממשלה שלו קיצונית ומאיימת על שלום ישראל, "הופתעתי מהפתיחות של הישראלים ברשתות החברתיות, הייתי בטוח שהם יחסמו אותי, לאחר שישראלים גילו אותי בטוויטר, (כותב השורות דאג לכך), כולם בירכו אותי בשלום בחמימות".

איראן היא המדינה היחידה במזרח התיכון שלא מפסיקה לאיים על ישראל, התקפות מילוליות בין ישראל לאיראן היא דבר שבשיגרה, נתניהו לא מפסיק להתריע על הסכנה האיראנית מפצצה גרעינית שאם תהיה בידה של איראן, מדינת ישראל תהיה תחת סכנה מצידו של משטר איסלאמי פנאטי שלא מפסיק לאיים על רצונו להשמיד את ישראל.

אזרח איראני שנמצא בקשר כבר תקופה ארוכה עם כותב השורות מספר על החיים בבירה האיראנית. פארשאד בגיל 28 בן יחיד שגר עם אמו וסבתו, הוריו התגרשו כשהיה בגיל שנה, אין לו קשר עם אביו שעבר לעיר אחרת.

פארשאד מספר שהוא התלבט רבות אם לפנות לאנשים ממדינות שונות בעולם, "אני לא יודע אם אפשר לסמוך עליהם, המשטר פה יכול להעלים אותי אם הוא יראה את הדברים שאני כותב עליו, אבל אחרי שראיתי אותך (את כותב השורות) במספר סרטונים שבהם סיפרת באנגלית דברים מעניינים על מדינת ישראל, הבנתי שאני יכול לסמוך עליך שלא תסגיר אותי לשלטונות".

כשהתבקש פארשאד לצלם דברים מעניינים מטהרן הוא אמר "אני די מפחד לצלם סירטונים ברחובות, כמה פעמים לאחר שצילמתי ניגשו אלי בלשים ושאלו אותי בשביל מי צילמתי, אין פה חופש לדבר ולעשות מה שרוצים, כל דבר צריך לעשות בשקט". בסופו של דבר הוא שלח תיעוד מטהרן שלא יסכן אותו.

"אני למדתי באוניברסיטת אזאד בטהרן" מספר פארשאד, "ונזרקתי משם לאחר שנתיים כי לא רציתי לדרוך על דגל ישראל וארה"ב שהונח על הרצפה בכניסה לאחד האגפים בבנין, את התמונה צילמתי ביום שנזרקתי מהאוניברסיטה, אני לא מבין מה ישראל עשתה לאיראן, מאיפה האיבה הזו?".

לדבריו הוא גר רחוק מהקהילה היהודית, "אין באזור שלי יהודים בכלל, אבל הם חיים פה די ברגוע, המשטר רוצה להראות שהוא נגד ישראל ולא נגד יהודים, אבל כולם יודעים שבהזדמנות הראשונה הוא יפגע ביהודים פה".

לאחר שנזרק מהאוניברסיטה בגלל שלא הסכים להשתתף בפעילות אנטי ישראלית ואמריקנית, הוא השלים את לימודיו במכללה פרטית, ועובד במקצוע בו למד.

באחת התמונות והסרטונים שפארשאד שלח ל'בחדרי חרדים', נראים ביום ראשון האחרון עשרות שוטרים מחוץ למקום שנקרא "מאוזוליאום המשוררים" הנמצא בבית הקברות בעיר תבריז, בו קבורים משוררים, מדענים ואנשים שתרמו לתרבות האיראנית בתקופות שונות.

במתחם קבורים יותר מ-400 משוררים, אנשי רוח ויוצרים, והוא מושך אליו אוהבי ספרות ושירה ותיירים רבים מאיראן ומהעולם.

השוטרים הגיעו למקום כדי להפסיק את החגיגות של המבקרים במקום. המבקרים חגגו את יום הולדתו של אחד המשוררים הגדולים בפרס, "השלטונות באיראן מנסים לדכא כל חגיגה שלא קשורה לאיסלם, קשה להם עם תרבות שהיא לא איסלאמית" מספר לנו פארשאד.

לסיום הוא אומר: "אני חולם לבקר בישראל, אני רואה את המדינה שלכם רק בתמונות וסירטונים, הלוואי היה לנו חופש כמו אצלכם".
איראן אוניברסיטה ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד