י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

נתניהו הציג רשימה: על מה מותר להתראיין

ראש הממשלה מחדד לשרי הממשלה, כיצד להגיב על התקרית הביטחונית בעזה. זאת לאחר שאתמול אסר עליהם להתראיין בנושא • השר בנט תקף הבוקר את ההתנצלות של דובר צה"ל על מותם של בכירים בארגוני הטרור

נתניהו בין דרעי לליצמן בישיבת ממשלה. צילום: פלאש 90
נתניהו בין דרעי לליצמן בישיבת ממשלה. צילום: פלאש 90 צילום: פלאש 90



לאחר שאמש (שני) הנחה ראש הממשלה בנימין נתניהו את שרי הממשלה שלא להתראיין כלל על התקרית הביטחונית בעזה. הבוקר הוא שיגר אליהם רשימה מפורטת של הדגשים, שעליהם מותר להתראיין.

ההדגש הראשון שהועבר לשרים: "צה"ל ביצע אתמול פיצוץ יזום נגד מנהרת טרור שאותרה בתוך שטח מדינת ישראל, סמוך לגדר". בנוסף "המנהרה לא היוותה איום על תושבי ישראל. היא היתה עדיין בשלבי בניה, ולא היה לה פתח יציאה לתוך שטח ישראל".

כמו"כ, נתניהו ביקש להעביר לשרים המתראיינים את ההדגש הבא: "מדובר בהפרה חמורה ובוטה של הריבונות הישראלית. אנו לא נסבול הפרות שכאלו. מי שמנסה לפגוע בנו – אנו נפגע בו".

עוד נכתב בדף ההדגשים לשרים: "הפעולה בוצעה בהצלחה על בסיס יכולות טכנולוגיות מתקדמות ופורצות דרך, שישראל משקיעה בפיתוחן כל העת, כחלק מהמאמצים שהחלו לאחר מבצע צוק איתן. אנחנו משלבים טכנולוגיה, מודיעין ויכולות מבצעיות בכדי להגן על תושבי מדינת ישראל ולהבטיח את הריבונות שלנו.

לסיום נכתב כי "ישראל רואה בחמאס אחראי לכל הנעשה ברצועת עזה, מעל הקרקע ומתחת לקרקע. מטרת הפעולה היתה להוציא את מנהרת הטרור מכלל שימוש. פנינו אינן להסלמה, אך אנו ערוכים ומוכנים לכל תרחיש".

קודם לכן הבוקר התייחס השר בנט לתקרית ואמר כי "אסור להתנצל על הצלחה בחיסול מחבלים. אבהיר: מדובר במחבלים שעסקו בחפירת מנהרת תופת בתוך שטח ישראל שנועדה להרוג נשים וילדים ישראלים", בנט הדגיש כי "אין פנינו להסלמה, וכחבר הקבינט שעוד מצוק איתן מוביל לסיכול איום המנהרות אני מעניק גיבוי מלא לפעולה. מטרת צה"ל לנצח את האויב וכך יש להמשיך".

כזכור, אתמול, פוצצה מנהרת טרור באזור חאן יונס שהייתה בהליך בנייה. בהתקפה מצאו את מותם 7 מחבלים בהם בכירים בארגון הג'יאהד האיסלמי.

דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס אמר אמש לאחר ההתקפה, כי מרבית ההרוגים במנהרה שהופצצה על ידי צה"ל, נהרגו במהלך פעולות החילוץ, זמן קצר לאחר קריסת המנהרה - ולא בפיצוץ עצמו. סיבת המוות לדבריו, עשן, אבק וקריסה, "הם פשוט רצו פנימה" אמר מנליס. בניגוד לדיווחים הפלסטיניים, "לא הוזרם חומר חיצוני למנהרה".

מדובר בפעם הראשונה בה נחשפת מנהרה על פי נקודת צוין מדויקת, וזאת באמצעות הטכנולוגיה החדשה שנמצאת בשימוש צה"ל. טכנולוגיה זו, אמורה להשלים את המכשול התת קרקעי שמוקם בימים אלה בגבול רצועת עזה על מנת למנוע מנהרות מרצועת עזה לישראל.

דובר צה"ל מנליס אמר עוד כי צה"ל עקבו אחרי המנהרה, מהרגע שחצתה את הגבול מרצועת עזה לישראל, וכי הפעולה לא כוונה נגד בכירים בעזה.

דובר צה"ל ציין עוד כי המנהרה נחפרה כקילומטר בתוך השטח הפלסטיני, וכי ‏המנהרה לא הייתה מוכנה להפעלה מיידית, אלא הייתה אמורה לשמש את גורמי הטרור ברצועת עזה, ככל הנראה לסבב הבא בלחימה מול ישראל

‏"אנחנו ערוכים ומשפרים את מוכנותו לכל תרחיש" אמר מנליס. "אין לנו שום רצון להסלים את המצב. כל פעולה התקפית תיענה באופן בו אנחנו יודעים להגיב".
בנימין נתניהו תקיפה בעזה מנהרת טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד