ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

אלו התנאים למי שרוצה לעבוד כאן בשבת

על רקע הפולמוס הציבורי סביב עבודות התשתית הממשלתיות, 'בחדרי' חושף את ההנחיות הפנימיות של תאגיד השידור הציבורי שמעסיק עובדים יהודים בשבת, באישור משרדי העבודה והרווחה והכלכלה: "אם עובד יהודי נדרש לעבוד ביום שבת, הוא יקבל יום מנוחה אחר במקום יום שבת"

צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
צילום: מרים אלסטר, פלאש 90 צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



על רקע הפולמוס הציבורי סביב שמירת הסטטוס קוו והעסקת עובדים יהודים בשבת, ועל רקע הדרישות החרדיות לצמצם את חילול השבת במוסדות הממשלתיים, "בחדרי חרדים" חושף את ההנחיות הפנימיות של תאגיד השידור הציבורי שמעסיק עובדים יהודים גם ביום השבת, באישור משרדי העבודה והרווחה והכלכלה.

בהנחיות ששיגרה בתחילת השבוע, קרן הראל – הררי סמנכ"לית משאבי אנוש ב'כאן' למנהלי חטיבת החדשות, הדיגיטל, הרדיו והטלוויזיה, היא מפרטת את האופציות שעל פיהן ישובצו עובדים במשמרות גם ביום השבת.

בראשית דבריה היא כתבה כי "לאחר דין ודברים עם משרד העבודה ובהתאם להיתר שקיבלנו ממשרד הכלכלה והתעשייה להעסקה ביום המנוחה השבועי, הרינו לעדכונכם כדלקמן".

ההנחיה הראשונה: "שבוע עבודה של עובד הוא בן 5 ימים במהלך שבוע של שבעה ימים. ימי עבודה יכולים להיות מיום ראשון ועד שבת, בהתאם לסידור עבודה השבועי".

בנוסף, כתבה סמנכלי"ת משאבי אנוש כי "עובד שיידרש לעבוד ביום המנוחה השבועי שלו, יקבל יום מנוחה אחר במקום. אם עובד יהודי נדרש לעבוד ביום שבת, הוא יקבל יום מנוחה אחר במקום יום שבת. אם עובד מוסלמי שבחר ביום שישי כיום המנוחה השבועי שלו, יעבוד ביום שישי, הוא יקבל יום מנוחה אחר במקום יום שישי. בסה"כ יעבוד עובד במשרה מלאה לפחות 5 ימים בשבוע".

לגבי תדירות העסקה ביום המנוחה השבועי, היא ציינה כי "עובדים ישובצו לכל היותר ל-3 משמרות ביום המנוחה השבועי בחודש", עוד הוסיפה כי "עובד יהיה זכאי לשכר בתעריף של שעות נוספות רק לאחר שהשלים את שעות התקן השבועיות שלו (לדוגמא: משמרת שישית בשבוע)".

"בנוסף ליום מנוחה חלופי, עובד המועסק ביום המנוחה השבועי יהיה זכאי לתוספת של 50% בגין עבודה ביום המנוחה השבועי", כתבה לסיום והוסיפה כי "עבודה ביום מנוחה שבועי של עובד תיעשה בהתאם לסידור העבודה. עבודה ביום המנוחה השבועי שאינה בהתאם לסידור העבודה טעונה אישור מראש של מנהל החטיבה".

גורמים ב'כאן' מסרו ל'בחדרי חרדים' כי "אנו פועלים על פי החוק וכל עובד שיצהיר כי הוא שומר שבת, לא ישובץ בשבת או בחגים".

מכתבה של סמנכ"לית משאבי אנוש ב'כאן'



כאן שבת עבודה בשבת תאגיד השידור הציבורי משאבי אנוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד