י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מנכ"ל האפליקציה הפופולרית: "חסמנו 8,500 חשבונות"

האפליקציה שימשה את דאעש לפיגועים הגדולים בשנים האחרונות - ובעליה עושים סדר. רק בחודש האחרון, נחסמו אלפי חשבונות שעסקו בטרור ובאלימות

אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay



אפליקציית 'טלגרם' חסמה יותר מ-8,500 משתמשים.

במהלך חודש אוקטובר נסגרו 8500 חשבונות באפליקציית 'טלגרם' שנחשדו כמשמשים לקשרי טרור והסתה לאלימות, כך אומר מנכ"ל החברה, פבל דוברוב.

"קידום אלימות בכל צורה שהיא אנחנו נאסור" אמר המנכ"ל דרוב בערוץ הפרטי שלו ביום ראשון. "רק באוקטובר חסמנו יותר מ-8,500 ערוצים הקשורים לטרור", הוסיף, ואמר כי הקו, שאסור לעבור אותו, הוא "ברור".

"אפשר לבקר את הרשויות המקומיות, לקרוא תיגר על הסטטוס קוו ולדרוש דיונים פוליטיים. עם זאת, אין לעודד אלימות ולקרוא לפעולות הפוגעות בחפים מפשע, וזה הקריטריון העיקרי לערוצים הציבוריים שלנו", הסביר.

היזם הטכנולוגי אמר כי אחת הדוגמאות הוא ערוץ איראני פופולרי, שביקש ממנוייו להשליך אבנים על מתקנים ציבוריים ולצלם אותו בווידאו. "אנשי התוכן של 'טלגרם' יצרו קשר עם בעל החשבון ודרשו ממנו להסיר את הפוסט, אבל במקום זאת, הערוץ פרסם על תחרות חדשה עבור הצופים שלו, שבו הם היו צריכים לזרוק בקבוקי תבערה במסגדים, והוא נחסם מיד" אמר המנכ"ל דרוב.

דרוב טען כי הוא וצוותו מגינים על חופש הדיבור ב-11 השנים האחרונות וכיום הם עושים זאת ברמה בינלאומית. הוא התייחס שוב לאיראן ואמר כי הערוץ הבריטי ה- BBC נאסר באיראן, אבל ערוץ הטלגרם שלו מונה 953,900 מנויים.

בחודש ספטמבר האחרון תובע מטעם המדינה בטהרן אמר כי טלגרם מועדדת טרור נגד המדינה, ומציעה תוכן לא הולם לילדים ואלמנטים פליליים אחרים. האפליקציה המוצפנת מאפשרת לכ-20 מיליון איראנים לעקוף את האיסור של הרפובליקה האיסלאמית על תקשורת חברתית.

על רקע הפרסום על חסימת 8500 חשבונות, סוכנות הידיעות הרוסית RT דיווחה כי שירות הביטחון הפדרלי של רוסיה (FSB) מסרה כי האפליקציה שימשה את המחבלים מאחורי פיגוע התאבדות במטרו בסנט פטרסבורג שבו נהרגו 15 אנשים בחודש אפריל. ושהמחבלים השתמשו באפליקציה הפופולרית תוך ניצול ההזדמנות ליצור צ'אטים עם רמה גבוהה של הצפנת נתונים, כמו כן במספר פיגועים נוספים גדולים באירופה השתמשו המחבלים לתכנן את הפיגועים כשהתכתבו עם חבריהם בטלגרם.
טלגרם חסימה אפליקציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד