כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

השת"פ המפתיע של לפיד עם הח"כים החרדים

שיתוף פעולה מפתיע בין יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד לחברי הכנסת החרדים. אל הצעת חוק של לפיד שתסייע בין היתר למגזר החרדי - הצטרפו ששה מחברי הכנסת החרדים

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



אצבע בעין של ליצמן: שיתוף פעולה מפתיע בין יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד לחברי הכנסת החרדים. ל"בחדרי חרדים" נודע כי לפיד הגיש הצעות חוק חדשה שתסייע בין היתר למגזר החרדי. ההצעה מבקשת להרחיב את חוק ייצוג הולם הקיים כיום ואת התיקון בחוק של ח"כ משה גפני שעבר לפני כשנה, שדורש להעניק ייצוג הולם לבני המגזר החרדי במשרות ממשלתיות.

כעת, לפיד מבקש בהצעת החוק החדשה להרחיב את חובת הייצוג הולם גם לחברות ממשלתיות, גופים סטטוטוריים ותאגידים ממשלתיים, שגם שבהן תהיינה החובה לייצוג הולם למגזרים הזכאים: חרדים, נשים, ערבים, דרוזים, צ'רקסים, עולים ואנשים בעלי מוגבלויות.

להצעת החוק של לפיד הצטרפו לא פחות מששה חברי כנסת חרדים, משה גפני, יצחק וקנין, יואב בן צור, מיכאל מלכיאלי, מנחם אליעזר מוזס וישראל אייכלר.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "חקיקת הייצוג ההולם שעברה בכנסת בשנים האחרונות נועדה ליצור העדפה מתקנת של מגזרים שונים באוכלוסייה, אשר ייצוגם בשירות הציבורי קטן מחלקם היחסי באוכלוסייה (דוגמת נשים, ערבים, דרוזים, צ'רקסים, עולים, אנשים בעלי מוגבלויות, ויהודים בני המגזר החרדי) וזאת על מנת להרחיב את מתן שוויון ההזדמנויות".

"אולם, החקיקה לא מתייחסת לגופים סטטוטוריים הפועלים מתוקף חוק ולתאגידים ממשלתיים המהווים חלק נכבד מהמגזר הציבורי. גופים אלה מתאפיינים פעמים רבות ברמות שכר גבוהות, אך אינם כפופים לכללים של ייצוג הולם ובפעול אין בהם שוויון בשכר בין נשים וגברים, ובין עובדים מקבוצות אוכלוסייה שונות".

לסיום נכתב כי "מתן ייצוג הולם הוא כלי מרכזי בחלוקה הוגנת של משרות במזר הציבורי וגופים ותאגידים הפועלים בשמה של המדינה. זהו כלי שמוביל לשוויון זכויות, להגדלת אחוז המשתתפים בשוק העבודה ולהשתלבות של מגזרים שונים בכל המשרות, התפקידים והדרגים. בכוחה של המדינה, על ידי מתן בייצוג הולם לנשים, בני מיעוטים, ויהודים בני המגזר החרדי, להסיר את תקרת הזכוכית שבה נתקלים עובדים ממגזרים אלו לאפשר להם נגישות לכלל החברות והענפים במשק ולשלבם בשוק העבודה במשרות איכותיות בשכר גבוה".

כזכור, אתמול פורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' כי לאחר שבדיקת 'בחדרי חרדים' העלתה כי למרות העובדה שלפני כשנה נחקק חוק ייצוג הולם לחרדים - בפועל החוק לא מיושם בשטח, ביוזמת ח"כ יעקב אשר, נשיאות הכנסת הכירה בדחיפות הנושא וועדת החוקה של הכנסת תתכנס לדון בקרוב בהצעה לסדר שתדון בסוגייה.
יאיר לפיד משה גפני ייצוג הולם חרדים שיתוף פעולה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד