כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

צפו בתיעוד: זהבה גלאון מביכה את גפני

חברי ועדת הכספים נפרדו היום משלושה חבריה שפרשו מתפקידם כח"כים. באירוע שהיה יוצא דופן – הרעיפו הח"כים הפורשים שבחים רבים על ראשו של היו"ר ח"כ משה גפני. זהבה גלאון אף עברה את הגבול מול הח"כ הליטאי שבעבר שימש כראש כולל באופקים הדרומית • צפו

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



חברי ועדת הכספים נפרדו היום (שלישי) משלושה חברי הוועדה שפרשו מתפקידם כח"כים, מנואל טרכטנברג, אראל מרגלית וזהבה גלאון. באירוע שהיה יוצא דופן – הרעיפו הח"כים הפורשים שבחים רבים על ראשו של היו"ר ח"כ משה גפני, חלקם אף עברו את הגבול וכמעט סיבכו את הח"כ הליטאי שבעבר שימש כראש כולל באופקים הדרומית. "בחדרי חרדים" עם תיעוד וידיאו.



בראשית דבריה אמרה גלאון לגפני: "אני מקווה שזה לא יעשה לך נזק בחוגים שלך", ופנתה לנוכחים: "כשגפני התקשר אלי באופן אישי אמרתי לו שני דברים: איזו באסה שאי אפשר להתחבק עם החרדים ושאני ממש אוהבת אותו". גפני שמע את הדברים והגיב בספונטאניות מטובלת בהומור: "די כבר!".

בהמשך השיב גפני לדבריה של גלאון ואמר: "מדברים בשבחכם ואני כמובן מצטרף לאמירות האלו. אני כמובן לא אשתמש בסופרלטיבים של אהבה ומהסוג הזה, זה ברור לגמרי, אבל אני מבקש לומר לכם, אתם לא עוזבים את החיים הציבוריים, אני מודיע לכם כל עוד שאני יו"ר ועדת הכספים, דלתי פתוחה בפניכם, אנחנו נחשוב שאתם עדיין חברי ועדת הכספים".

טרכטנברג שיבח בדבריו את גפני ואמר כי "יש לך צירוף מדהים, של הבנה אינטואיטיבית נדירה. יש לך את הניסיון הפרלמנטרי האדיר שאתה יונק מהניסיון שלך לתרגם אותו לממלכתיות, זה יוצא דופן, זה היה יכול להיות בדיוק ההפך - בטח מאיפה שאתה בא, למרות שלא למדת ליבה יש לך חוש הומור מצוין".

ח"כ אורי מקלב אמר כי "החברים הללו הישארו רושם, האופי והחשיבה באו לידי ביטוי, אני רוצה להגיד משהו בפן הציבורי, יש אנשים בעלי יכולות ומוכשרים שלא מוצאים מקום להמשיך את הפעילות שלהם בקונסטלציה כזו או אחרת, למה ככה זה צריך להיות, אנחנו נצטרך לראות איך אנחנו מתקנים את זה. אני רוצה להגיד עוד משפט אחד, אני רוצה להוקיר טובה על האהדה שלכם לציבור החרדי, הציבור החרדי מוקיר לכם טובה על כך, זה לא פשוט לקבל כזו אהדה בבניין הכנסת ועל כך תודתנו".

ח"כ יעקב אשר אמר כי "לשלושת חברי הוועדה שאנו נפרדים מהם כעת, יש מכנה משותף אחד: "פיהם וליבם שווים", גם אם הרבה פעמים היו ויכוחים ויש גם תהום אידאולוגית, עם כל זה - הם גם ידעו לכבד את הדעה השנייה, וכידוע יש מקצועות שלא קל לנהוג בהם בתכונה זו של פיהם וליבם שווים".

בהמשך דבריו התייחס ח"כ אשר לכל אחד מחברי הכנסת הפורשים ואמר כי "ח"כ אראל מרגלית ידע להתחבר גם לפריפריה וגם לציבורים שלא תמיד אהבו לחבק אותם למשל הציבור החרדי, ח"כ אראל ידע לומר את מה שהוא חושב ולחשוב את מה שהוא אומר גם אם לאנשים מסוימים לא קל לשמוע, כשניתן לציין כדוגמה את הבנקים שהם נושמים לרווחה שח"כ מרגלית פורש מהכנסת".

"ח"כ פרופ' טרטנברג, שעם כל הידע הרב שיש לו ויכולת הסתכלות על דברים מזווית שונה הוא ידע גם ללמוד ולאחר מכן לומר כי 'פעם חשבתי ככה היום אני חושב אחרת אחרי שראיתי אחרי שלמדתי'. שוב: פיו וליבו שווים".

"וזהבה גלאון, להגיד שפיה וליבה שווים לא צריך להסביר, את זה אנחנו שומעים בקול רעם גדול גם בדברים שאנחנו לא אוהבים לשמוע, אבל לפחות אנחנו אוהבים לשמוע את האמת ולהתמודד איתה", אמר לסיום.
משה גפני זהבה גלאון אראל מרגלית מנואל טרכטנברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד