כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

עולים על הפסים: הושגה הסכמה בחוק השבת

פרסום ראשון: בישיבה בהשתתפות השר יריב לווין מהליכוד והשרים יעקב ליצמן, ואריה דרעי וח"כ משה גפני, הגיעו הצדדים להסכמה על נוסח חוק, שיעשה סוף לחילולי השבת בעבודות רכבת ישראל. החוק יקודם וצפוי להשיג רוב בכנסת. כל הפרטים

עולים על הפסים: הושגה הסכמה בחוק השבת
גידי אבנירי



פרסום ראשון – הליכוד הציג נוסח הצעת חוק וראשי המפלגות נתנו את אישורם. אקורד הסיום של מאבק המפלגות החרדיות נגד חילול השבת שמבוצע על ידי רכבת ישראל – נראה קרוב מתמיד.

כפי שנחשף לראשונה ב"בחדרי חרדים", בעקבות החלטת מועצות גדולי התורה - המפלגות החרדיות דרשו לתקן את חוק שעות עבודה ומנוחה ולהוסיף בו כי על השר הממונה להתחשב במסורת ישראל, ובכך להעניק לו סמכות שלא לתת היתרי עבודה בשבת לרכבת ישראל וכדומה.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי השר יריב לוין, נציגו של ראש הממשלה בנימין נתניהו - התנגד לדרישה החרדית ואמר כי הדבר יעורר זעם ציבורי נגד הליכוד ונגד הממשלה, מה שיזיק בסופו של דבר גם למפלגות החרדיות.



אתמול, בישיבה שהתקיימה בכנסת, שבה השתתפו לוין, השרים יעקב ליצמן, ואריה דרעי, ח"כ משה גפני, יועצים משפטיים ועוד – לוין הציג בפני ראשי המפלגות החרדיות נוסח חדש של תיקון הצעת החוק - המקובל על הליכוד, ואשר עשוי לעשות סוף לחילול השבת. ההבדל המרכזי בין הגרסה הראשונה שהחרדים הציגו, לגרסה השנייה: בדרישת החרדית נוסף שהשר יתחשב במסורת ישראל, בגרסת הליכוד סעיף מסורת ישראל הובלע בין שלושה סעיפים נוספים שאף בהן השר מתבקש להתחשב.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי ראשי המפלגות החרדיות, ליצמן, דרעי וגפני - קיבלו את הצעתו של לווין והצדדים קבעו לקדם בהקדם את חקיקת תיקון החוק החדש.

בנוסף, ל"בחדרי חרדים" הגיע הנוסח המלא של תיקון הצעת החוק שאושר על ידי 'הליכוד'. התיקון יתבצע כאמור בהצעת חוק שעות עבודה ומנוחה בסעיף המתייחס למתן היתר לעבודה ביום המנוחה. וכך יהיה הנוסח המתוקן: בחוק שעות עבודה ומנוחה, התשי"א – 1951, לאחר סעיף 12 (ג) יבוא: "(ד) בבואו ליתן היתר כאמור בסעיף 12(א) רשאי השר לשקול, בין היתר, גם את השיקולים הבאים: 1) קיומה של חלופה העשויה לייתר את ההיתר. 2) פגיעה במסורת ישראל. 3) מספר ההיתרים הדרוש במסגרת העבודה. 4) מידת הפגיעה במרחב הציבורי".

מי שהעלה את נושא חילול השבת ברכבת ישראל – היה השר ליצמן שהיה נחרץ וחד: "לא נאפשר את המשך חילולי השבת על ידי רכבת ישראל", הוא אמר לשר לוין, לדבריו של ליצמן: "גדולי ישראל שלחו אותנו ואמרו לנו שזה הקו האדום שלנו. לא נוותר".









עוד נודע ל"בחדרי חרדים" כי בפגישה אמש, העלו ראשי המפלגות גם את נושא המרכולים בת"א ואת הצעת החוק הממשלתית שנחשפה ב"בחדרי חרדים" שהפיץ שר הפנים דרעי, על פיה, מעתה, חוקי העזר העירוניים לא יפורסמו ברשויות אלא רק לאחר אישורו של שר הפנים. המטרה בהצעה: למנוע מערים אחרות לפתוח מרכולים כפי שבג"ץ התיר בתל אביב. לוין התנגד נחרצות להצעה של דרעי.

בישיבה עלתה לדיון גם הצעת החוק של גפני שאף היא נחשפה לראשונה ב"בחדרי חרדים", שמבקשת לשנות את המציאות רטרואקטיבית ולהעביר את סמכות חוקי העזר משנת 2014 לידיו של הפנים אריה דרעי, גם עליה אמר השר לווין שהיא לא חושב שאפשרי שהיא תעבור.
מאבק השבת רכבת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד