י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

חב"ד צוהלת: הספר של הרבי ישוב לניו יורק

פרשת הספר: בית המשפט האמריקאי התערב והספר של הרבי מחב"ד, ישוב לספרייה של החסידות בניו יורק

חב"ד צוהלת: הספר של הרבי ישוב לניו יורק



סוף טוב לפרשת הספר: ספרו הנדיר של כ"ק אדמו"ר המהר"ש זצוק"ל מליובאוויטש, יעבור בקרוב לספריית אגודת חסידי חב"ד בניו יורק, לאחר שהוחזר מבית מכירות ישראלי, בו הוצג למכירה.

הספר הינו אחד מ-12 אלף ספרי חב"ד, השייכים לאדמו"רי חב"ד ואשר הולאמו בידי השלטונות הסובייטים לפני מאה שנה.

בימים האחרונים הוצע אחד הספרים למכירה פומבית. חב"ד נזעקה לבית משפט בווישנגטון, השלטונות בישראל עורבו, ואתמול הפרשה הגיעה לסופה: הספר הגיע לידי שגריר ארה"ב בישראל מר דיוויד פרידמן, ומשם הוא יועבר להליך שימור ואיחסון, בספריית אגודת חסידי חב"ד בניו יורק.

בפגישה עם פרידמן, השתתף הרב יוסף יצחק אהרונוב ועורך הדין נתן לוין - שליווה בשעתו את פרשת הספרים.

"לאחר המאמצים הרבים של חברי המשלחת לשחרור הספרים - הרב יצחק קוגן, הרב שלום דובער לוין, הרב שלמה קונין (יחד עם סיוע בניו המסורים) - ופסיקת בית המשפט הפדראלי בעניין, גם בית המכירות הישראלי הבין כי איננו יכול למכור את הספר ששייך לספריית הרבי מליובאוויטש בברוקלין", הגיב הרב אהרונוב, שמונה על ידי הרבי ומלווה את הטיפול בשחרור הספרים כבר כמעט 30 שנה.

"בתיאום עם ממשל ארה"ב, שמטפל בתיק ואחראי על ביצוע ויישום פסיקת ביהמ"ש הפדראלי, הספר יוחזר למקומו הראוי. השמחה האמיתית תהיה רק כשהספר יגיע ליעדו הסופי - בספריית הרבי, ושום תחנת ביניים עדיין איננה מספקת.

"אבל יחד עם זאת, כבר עכשיו אני בטוח שכולם למדו כי לא משנה איפה או באיזה נסיבות - אם יש משהו ששייך לספריית הרבי שם מקומו. כולנו תפילה ותקווה שבעקבות זאת כל הספרים שהולאמו לפני מאה שנים יושבו למקומם בהקדם".













פרשת הספר חבד וושינגטון פרידמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד