י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הגר"י יוסף נגד חוות דעת קודמו בעניין כהן המחזיר גרושתו

חוות דעת הלכתית מייצרת מתח בין הראשל"צים, כאשר הראשל"צ תוקף את קודמו בתפקיד: "ישנם דיינים גדולים בתורה שיצאו לפנסיה והם כותבים חוות דעת. זה מזיק" • זאת בעוד אביו מרן הגר"ע זצ"ל כתב גם אחרי סיום כהונתו • פרסום ראשון

הראשל"צים בדיון הלכתי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
הראשל"צים בדיון הלכתי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



בתקופה האחרונה מרבה הראשון לציון הגר"י יוסף לבקר חוות דעת הלכתית שפרסם הראשל"צ הגרש"מ עמאר, שהתיר לכהן להחזיר גרושתו בהסתמך על כך שהקידושין לא תפסו.

הרב עמאר סיפק חוות דעת הלכתית בעניין ואף הסתמך על פסק דומה שהעניק בעבר הראשל"צ מרן הגר"ע יוסף זצ"ל.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי אתמול (שלישי), בטקס השקת בית הדין החדש בחיפה תקף הגר"י יוסף את הגרש"מ עמאר על חוות הדעת שהציג וכה אמר "ישנם דיינים גדולים בתורה שיצאו לפנסיה והם כותבים חוות דעת, ועם זה באים המתדיינים לבית הדין. הם מגיעים עם פסק או חוות דעת של דיינים, חלקם כיהנו בבית הדין הרבני הגדול ויוצרים מצב כאילו הם בית הלל ואחרים בית שמאי. זה מזיק". מי שעקב אחר דבר הפסיקה והמחלוקת בין האישים, לא יכול שלא להסיק מכך, כי דבריו כוונו נגד מחותנו וקודמו בתפקיד - הגרש"מ עמאר.

הגר"י יוסף הוסיף לתקוף: "הסיבה היא שאותם דיינים שלא ישבו על המדוכה מטבע הדברים לא נחשפים לכל המידע. הביאו לפניי מקרה שבו דיין בגמלאות פסק להתיר, כאשר לא היו מולו הנתונים המלאים. אני חקרתי את העדים ונתגלו פרטים רבים שלא היו ידועים לדיין. כשמוציאים פסק דין לאחד המתדיינים והדיין לא מסכים עם חוות הדעת שהוגשה הוא אוטומטית בית שמאי. דיינים לא צריכים לפחד אלא לעשות מה שהם מבינים ולהשתדל שזה יהיה פה אחד". כך בדבריו בטקס, שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים'.

לסיום הדגיש ואמר: "כשהדבר אסור – אז אסור. אסור לפסוק בניגוד לשולחן ערוך ולדרך הפסיקה".

יצוין, כי גם מרן הגר"ע יוסף זצ"ל עמו התייעצו רבות בתיקים מסובכים, כתב חוות דעות בנושאים מהותיים, כממזרות, גם אחר סיום כהונתו כרב ראשי.

עוד יצוין, כי הכהן המדובר למד בילדותו במוסד המשתייך ל'כסא רחמים', מה שהופך את הדיון ההלכתי למסעיר עוד יותר, בשל היחסים של הראשל"צ הגר"י יוסף עם הגר"מ מאזוז.
הרב יצחק יוסף הרב שלמה משה עמאר חוות דעת הלכתית הראשלצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד