כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

חשיפת 'בחדרי' • מוזס: "דגל' מעולם לא ביקשו ממני את התפקיד"

על רקע הקרב המתחולל בין הסיעות החרדיות על התפקיד הנחשק בכנסת, מבהיר מוזס ל'בחדרי' כי הוא מוותר על התפקיד ותוקף את העימות מול ש"ס "אני לא חושב שיש מקום לסערה הזו ולוויכוח. הדברים ברורים" וגם, על המכתב ליו"ר הכנסת • צפו

מוזס בראיון הבוקר לכותב השורות
מוזס בראיון הבוקר לכותב השורות



חשיפת 'בחדרי חרדים': הסערה הפנים חרדית, בין 'דגל התורה', 'אגודת ישראל' וש"ס, סביב המינויים לתפקיד סגן יו"ר הכנסת ולתפקיד חבר בוועדה למינוי דיינים – בעיצומה. גם לאחר מכתב האיומים של ש"ס, חבר הכנסת ישראל אייכלר מבקש לקיים את ההסכם הקואליציוני ולהתפטר מחברותו בוועדה למינוי דיינים - אולם רק לאחר שהוא ימונה לתפקיד סגן יו"ר הכנסת.

על רקע הדברים, יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס אומר הבוקר בראיון וידיאו ל"בחדרי חרדים" כי הוא פורש מהמרוץ לתפקיד סגן יו"ר הכנסת, וכי הוא תומך באופן מלא בעמדתו של אייכלר, לדבריו של מוזס, הוא מוותר על משכורת חודשית נוספת של 2,200 ₪, בגלל חשיבות השלום.

מוזס אומר ל"בחדרי חרדים" כי "בגלל שגדול השלום, אני מוותר על הכנסה נוספת של 2,200 ₪ שכר של סגן יו"ר הכנסת, למען השלום בתוך 'אגודת ישראל' ולמען 'אגודת ישראל' ו'דגל התורה'", לדבריו, "אני לא חושב שיש מקום לסערה הזו, אני לא חושב שיש מקום לוויכוח עם ש"ס. הדברים ברורים. היה הסכם קואליציוני שאייכלר מקבל את הדיינים ובמחצית השנייה הוא יקבל את סגן יו"ר הכנסת".

לדבריו של יו"ר סיעת 'יהדות התורה', "לבוא ולהתפלפל היום? הרי זה היה בהסכם עם 'אגודת ישראל' וזו הייתה הכוונה. ברגע שאני לא רוצה את התפקיד – זה עובר לאייכלר – הדברים ברורים".

- ח"כ בן צור מש"ס שלח מכתב חריף מאוד לאייכלר, אתה חושב שזו הדרך, בכאלו מכתבים?

"אני חושב שהעניינים האלו ממש מיותרים, יש לנו מאבקים משותפים לנו ולש"ס ול'דגל התורה'. בנושא השבת, בנושא חוק הגיוס ועוד נושאים".

- בשורה התחתונה, אתה מסכים לדרך האיומים של ש"ס?

"אני לא מסכים לכל הדרכים האלו".

מוזס חושף בראיון ל"בחדרי חרדים" כי הוא כבר הכין מכתב ליו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין שבו הוא מצהיר כי מועמד 'יהדות התורה' לתפקיד סגן יו"ר הכנסת הוא אייכלר, וזאת למרות דרישת 'דגל התורה' לקבל את התפקיד.

"הכנתי מכתב אחד, שבו אני מודיע ליו"ר הכנסת, שאייכלר יהיה סגן היו"ר, כמובן אחרי שאני אודיע לכל החברים על כך. כאמור, אני אישית מוכן לוותר, כי 'לא מצא הקב"ה כלי מחזיק ברכה לישראל אלא השלום'".

- אתה מדבר על שלום, ח"כ יעקב אשר גם רוצה את התפקיד של סגן יו"ר הכנסת, ובצדק, אין לו תפקיד כיום.
"לידיעתך, הוא לא הודיע לי על כך שהוא רוצה עד לרגע זה, אף אחד מ'דגל התורה' לא הודיע לי שהוא רוצה את זה, ואני חושב שיעקב אשר יושב במקום מאוד מכובד".

- אבל אין לו שום תפקיד?

"יש לו, הוא חבר בשתי ועדות מאוד חשובות בכנסת. ויש לו גם את התפקיד של סגן שר החינוך, של הרב פרוש. בל נשכח שהוא נכנס לכנסת על מקומו של הרב פרוש, הוא נכנס לכנסת על ידי כך ש'אגודת ישראל' הסכימה לכך. וזה עדיין לא יכול לשנות את מאזן הקולות בתוך הסיעה".
יעקב אשר מנחם אליעזר מוזס ישראל אייכלר דגל התורה ש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד