ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

בקרוב: המדינה תשפץ את הכותל הרפורמי

דיון לא שקט התקיים ביום בכנסת סביב הקפאת מתווה הכותל • הרפורמים והקונסרבטיבים זעמו והח"כים החרדים השיבו להם אש • ומה חשף יועצו של מזכיר הממשלה?

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



בהשתתפות הרפורמים, הקונסרבטיבים ו'נשות הכותל', התקיים הבוקר דיון סוער במיוחד בוועדת העלייה, הקליטה והתפוצות סביב סוגיית הקפאת מתווה הכותל, בדיון חשף יועצו של מזכיר הממשלה כי בשבועות הקרובים יחל שיפוץ "רחבת ישראל" שבכותל, הרחבה המיועדת לזרמים הלא-אורתודוקסים.

ח"כ מיכאל מלכיאלי תקף בדיון ואמר כי "התנועות הרפורמיות שמושבם בעיקר בחו"ל לא יכולות להכתיב את סדר היום לאזרחי ישראל - שבוחר ברובו הגדול לנהל את טקסיו בכותל הרגיל ובדרך ישראל סבא".

לדבריו, "אסור לשכוח שבממשלה הקודמת שהיו שותפים בה נציגיהם וחבריהם של אנשי חו"ל - לא עשו דבר לקדם את 'החרפה השוויונית המדומה'. אני מחזק את ראש הממשלה שהקפיא את המתווה".
רונן פרץ, יועץ מזכיר הממשלה, אמר בדיון כי "יש להוציא את הפוליטיקה מהדיון. הצוות שהוקם בזמנו עסק במפורש רק בהסדרי תפילה בכותל, ועתה מנסים גורמים לגרור את ההסדר – להכרה גם בנישואין ובגיור, וזה בלתי אפשרי".





עוד הוא הוסיף כי "הממשלה מתקשה ביישום המתווה, אך אנו שואפים להסכמה רחבה ביותר. בשבועות הקרובים הרחבה - שמשמשת את התנועה הקונסרבטיבית כבר כ-15 שנה - תשופץ בעלות ניכרת".

ח"כ יואב בן צור שהשתתף אף הוא בדיון אמר כי "יש קווים אדומים שמהם אי אפשר לזוז, ולכן ברחבה המרכזית לא יהיה שינוי, אך אנו תומכים בהקצת התנאים הטובים ביותר לרחבה הייעודית להתפלל איש כדרכו".

מיכאל מלכיאלי רפורמים מתווה הכותל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד