כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

עתירה לבג"ץ על הבחירות לרבנות טבריה: "האם מדובר בדיל פוליטי"

הבוקר הוגשה עתירה לבג"ץ בבקשה להקפיא את הבחירות לרבנות העיר טבריה • מגישי העתירה מבקשים לבחון, בן היתר, האם מועמדות הרב בוחבוט מהווה חלק מדיל פוליטי בין ראש העיר, ש"ס ושר הדתות

הרב בוחבוט עם נשיא המועצת הגר"ש כהן צילום: יעקב כהן
הרב בוחבוט עם נשיא המועצת הגר"ש כהן צילום: יעקב כהן



בחירות לרבנות טבריה - עתירה לבג"ץ: הבוקר (רביעי) הוגשה עתירה לבית משפט העליון בירושלים בבקשה להקפיא את הבחירות לרבנות העיר טבריה, כך נודע ל'בחדרי חרדים'. מדובר בעתירה למתן צו על תנאי, עד לקבלת תשובות מהמשרד לשירותי דת, ועדת הבחירות לבחירת רב העיר טבריה, האסיפה הבוחרת וראש העיר יוסי בן דוד.

מי שהגיש את העתירה, הוא קובי רון, פעיל חברתי שהתמודד לראשות העיר בשנת 2013 אך זכה רק בשמונה אחוזים מהקולות. רון הקים את קבוצת הפייסבוק 'מרימים את טבריה מהקרשים', שם התבטא לא אחת נגד נגד התחרדות העיר. "כולם יודעים שהעיר הולכת ומתחרדת, כמו בית שמש, ואנחנו לא ניתן לזה לקרות" אמר כבר בשנת 2012.

בעתירה מבקשים המגישים קובי רון ודוד שטרית כי בית המשפט יעצור את הליך הבחירות וזאת עד שהמשיבים יענו על השאלות הבאות; 1. מדוע אין נציגות של אשכנזים בגוף הבוחר; 2. מדוע לקח שלוש שנים לכנס את ועדת הבחירות; 3. האם יש קשר בין הבחירות לעירייה לבין אלו של רב העיר; 4. האם יש סיכום בין ראש העיר או מי מטעמו על מועמד מועדף; 5. האם ראש העיר סגר דיל עם ש"ס על תמיכה בו לעירייה בתמורה לקידום המועמד מטעמם; 6. האם שר הדתות סיכם מראש עם מי מחברי הגוף הבוחר, שהמועמד בו יתמוך - יהיה הרב בוחבוט.

הרב דוד פרץ זצ"ל, שנפטר אך לפני כשלושה חודשים, כיהן כרב העיר במשך כארבעים שנה, אולם לפני כ-5 שנים הוא סיים את תפקידו באופן רשמי עם הגיעו לגיל 80, אך בפועל המשיך לעסוק בצרכי היהדות בעיר. מאז לא מונה איש במקומו וצרכי הדת בעיר הלכו וגברו, בין השאר בעקבות היות העיר תיירותית וצרכי הכשרות שם גדולים.

המשרד לשירותי הדת יחד עם העירייה נעתרו לבקשת הרבנים ולפני כשבוע הודיעו על יציאה לבחירות וקבעו כי ביום שני ב' כסלו, בעוד פחות משלוש שבועות ייערכו הבחירות. מאז, העיר כמרקחה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ביום ראשון השבוע הגיש את מועמדותו הרב משה צבי בוחבוט, ראש כולל בבני ברק, שמכריו מכנים אותו "איש ישר דרך, צדיק ותלמיד חכם". לדברי מקורביו הוא נתמך על ידי כלל הקהילות החרדיות בעיר, וזוכה לתמיכתם של גאב"ד העיר הרב אברהם דב אוירבך, המקובל הרב דב קוק וכן קיבל את תמיכת נשיא מועצת חכמי התורה הגאון רבי שלום כהן וכן חברי המועצת.

מלבד הרב בוחבוט, שני רבנים נוספים את מועמדותם, הרב יהודה חי וכן הרב יוסף שלוש - חתן רב העיר הרב פרץ זצ"ל. כך שעד כה ישנם שלושה מועמדים שאחד מהם מוביל לכאורה. אולם נראה כי יש מי שמנסה להפריע למהלך והגיש הבוקר עתירה לבג"צ, כאמור.

כפי שציינו, מגיש העתירה, קובי רון, התבטא לא אחת נגד החרדים בטבריה ולדברי גורמים בעירייה עם ההפסד שלו בבחירות לראשות העיר אמר בצורה הברורה ביותר כי ישמש כאיש אופוזיציה לעירייה וינסה לעכב כל הליך שיוביל ראש העיר.
רבנות טבריה משה בוחבוט יהודה חי יוסף שלוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד