כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

עוד חרפה הוסרה: הכסף הופיע לראשונה בחשבון הבנק

חרפה נוספת שנותרה מתקופת ממשלת לפיד שונאת החרדים - הוסרה היום: משרד החינוך העביר היום לראשונה בפועל את תקציב תגבור לימודי היהדות לבתי הספר המוכש"ר, ולרשתות החינוך • סגן השר פרוש ל'בחדרי': "מוטב מאוחר מאשר בכלל לא"

צילום: יעקב לדרמן פלאש90
צילום: יעקב לדרמן פלאש90



פרסום ראשון: לאחר עיכובים רבים שבאו בעקבות קשיים שהערימו משרדי האוצר והחינוך, היום הוסרה חרפה נוספת שנותרה ממשלת לפיד שונאת החרדים. ל"בחדרי חרדים" נודע כי משרד החינוך העביר היום לראשונה בפועל את תקציב תגבור לימודי היהדות לבתי הספר המוכש"ר, ולרשתות החינוך.

כזכור, שר החינוך הקודם שי פירון מ'יש עתיד' החליט באופן שרירותי לקזז את התקציב מבתי ספר המוכש"ר ולתקצב רק את בתי הספר הממלכתיים. גם לאחר עתירות שהוגשו לבג"ץ, בית המשפט נתן סימוכין והצדקה למעשיו ולהחלטותיו של פירון.

לאחר מכן, בהסכם הקואליציוני עם המפלגות החרדיות, הוסכם לבטל את החלטת פירון ולהחזיר את תקציב התגבור למוסדות המוכש"ר, ובכך להפסיק את אפליית התלמידים החרדים.

למרות הזמן הרב שעבר מאז הוקמה הממשלה הנוכחית, הדבר לא בא לידי מעשה, מאחר ומשרד האוצר ומשרד החינוך הערימו קשיים בירוקרטיים שונים ומשונים, כאמור, היום הסוף הטוב הגיע, התקציב הועבר בפועל לחשבונות הבנק של המוסדות החרדיים.

עוד נודע ל"בחדרי חרדים" כי בעקבות מאמצים של צוות לשכת סגן השר מאיר פרוש בראשות יהושע טננהויז, התקציב עבר היום רטרואקטיבית מתחילת שנת 2017, כאשר תלמודי התורה החרדיים התבשרו על מאות אלפי שקלים שנכנסו לחשבונם.

סגן שר החינוך פרוש אמר ל"בחדרי חרדים" כי "אני שמח שלפחות כעת ההסכם הקואליציוני כובד. מוטב מאוחר מאשר בכלל לא. לא ניתן יד לאפליית התלמידים החרדים".
מאיר פרוש מוכש משרד החינוך משרד האוצר כסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד