י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הכנסות פייסבוק זינקו במפתיע מעל ל-10 מיליארד ד'; תגייס 10,000 עובדי ניטור תוכן

מניית פייסבוק בשיא - שווי השוק של החברה מעל ל-530 מיליארד דולר

  • י"ג חשון התשע"ח
הכנסות פייסבוק זינקו במפתיע מעל ל-10 מיליארד ד'; תגייס 10,000 עובדי ניטור תוכן
פייסבוק צילום: pixabay



פייסבוק (182.66 +1.44%) דיווחה על רווח והכנסות רבעוניים שעלו על תחזיות האנליסטים הודות לצמיחה בהכנסותיה מפרסום במובייל ובסרטונים, ומנייתה נסגרה בשיא בוול סטריט, אולם תשומת לב המשקיעים המשיכה להיות נתונה לעדות בכירי החברה בפני הקונגרס על הקשר של ענקית הרשתות החברתיות למעורבות הרוסית בבחירות האחרונות בארה"ב.

מניית פייסבוק עולה ב-2% במסחר לאחר הסגירה, אחרי שסיימה את שעות המסחר הרגילות בשיא עם שווי השוק של יותר מ-530 מיליארד דולר. המניה נסקה ב-59% מתחילת השנה.

פייסבוק, שהחלק הארי מהכנסותיה מגיע מפרסום, רשמה ברבעון השלישי של 2017 רווח נקי של 4.7 מיליארד דולר, או רווח של 1.59 דולר למניה, לעומת רווח של 2.63 מיליארד דולר, או רווח של 90 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. תחזית האנליסטים היתה לרווח של 1.28 דולר למניה.

בשורה העליונה רשמה פייסבוק, שבראשה עומד המייסד ומנכ"ל מארק צוקרברג, הכנסות של 10.3 מיליארד דולר, זינוק של 47% לעומת הרבעון השלישי של 2016, ומעל לתחזיות האנליסטים להכנסות של 9.86 מיליארד דולר.

שיעור הצמיחה מסמן בלימה של מגמת ההאטה בצמיחת הכנסות פייסבוק ברבעון האחרונים, לאחר שברבעון השני של השנה נרשם גידול של 45% בהכנסות. ברבעון הראשון של השנה זינקו ההכנסות ב-49%. ברבעון השלישי של 2016 קפצו הכנסות פייסבוק ב-59%.

פייסבוק דיווחה כי הכנסותיה מפרסום גדלו ברבעון השלישי ב-49% לעומת התקופה המקבילה, ל-10.14 מיליארד דולר - מעל לתחזיות האנליסטים להכנסות של 9.71 מיליארד דולר, ושיפור לעומת קצב צמיחה של 47% ברבעון השני. ברבעון הראשון של 2017 זינקו הכנסות פייסבוק מפרסום ב-51%.

אישה מקישה על סמארטפון מול אייקון ענק של לייק
Chris Ratcliffe / Bloomberg
בה בעת, מאמציה של פייסבוק להגדיל את הכנסותיה מפרסום במכשירים הניידים כמו סמארטפונים ומחשבי טאבלט, המשיכו להניב פירות. הכנסות החברה מפרסום במובייל צפויות היוו ברבעון השלישי 88% מהכנסות החברה מפרסום, לעומת 87% ברבעון השני של 2017, ו-84% ברבעון השלישי של 2016.

תשומת לב המשקיעים גם היתה נתונה לצמיחה במספר משתמשי הרשת החברתית הגדולה בעולם, שתרמה לצמיחה בהכנסותיה ברבעון השני של השנה.

מספר המשתמשים היומיים בפייסבוק גדל ברבעון השלישי ב-16% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, ל-1.37 מיליארד - האטה לעומת קצב צמיחה של 17% ברבעון השני של השנה.

מספר המשתמשים החודשיים, כלומר אלו שנכנסים לחשבונם לפחות פעם בחודש, טיפס ב-16% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת, ל-2.07 מיליארד - האטה לעומת קצב של 17% ברבעון השני, אך מעל לתחזיות האנליסטים של 2.06 מיליארד משתמשים חודשיים.

פייסבוק הפכה בשנים האחרונות בהדרגה ממפעילת הרשת החברתית הגדולה בעולם לחברה שמחזיקה בשורה של אפליקציות מובייל פופולריות בהן רשת פייסבוק, שירות ההודעות הקבוצתיות הפופולרי ווטסאפ, שירות המסרים המיידיים מסנג'ר של פייסבוק ואינסטגרם. כולם מתהדרים ביותר ממיליארד משתמשים, למעט אינסטגרם אשר לה 800 מיליון.

עם זאת, פייסבוק אינה נוהגת לפרט בדו"חותיה הכספיים את חלוקת ההכנסות על פי השירותים השונים.

נציגים משפטיים בכירים של חברות הטכנולוגיה הגדולות - פייסבוק, גוגל (1,025.5 +0.87%) ו טוויטר (20.61 -0.05%) - מנסים השבוע להסביר לקונגרס כיצד גורמים זרים הצליחו להשתמש ברשתות החברתיות ושירותים מקוונים כדי להשפיע על דעת הקהל בארה"ב לפני הבחירות, ובמקביל מקווים לשכנע את המחוקקים להימנע מהחלטה על הידוק הרגולציה על חברות מדיה חברתית.

בשימוע שנערך ביום שלישי התחייבה פייסבוק לנקוט בצעדים למניעת הישנות מקרים כאלה, והודיעה כי תכפיל את מספר עובדיה האחראים על ניטור תוכן קיצוני ורגיש ברשת החברתיות ל-20 אלף עד סוף שנת 2018.

פייסבוק, מפעילת הרשת החברתית הגדולה בעולם, כבר התחייבה בעבר לגייס 3,000 עובדי ניטור תוכן שתפקידם לאתר סרטונים הכוללים אלימות וניסיונות התאבדות, ולהוריד אותם.

הודעת פייסבוק על כוונתה להכפיל את מספר עובדי הניטור תגדיל משמעותית את כוח העבודה של החברה, אשר מנה נכון לסוף הרבעון השני 20,658 עובדים. בתחילת 2017 היו לפייסבוק 17,048 עבודים, ובתחילת 2016 מנה כוח העבודה שלה 12,691 בני אדם.

המשך מגמת הגידול בכוח העבודה של פייסבוק עלולה לפגוע בתוצאותיה בשורה התחתונה, וכבר בעת פרסום הדו"חות השנתיים של 2016 הזהירה החברה מפני גידול בהוצאותיה הנובע בעיקר מעלייה בהוצאות על גיוס עובדי מכירות ושיווק ומחקר ופיתוח.

כחלק מהרצון למנוע רגולציה ממשלתית, פייסבוק גם הודיעה בשבוע שעבר על שינוי ההנחיות הנוגעות לשקיפות בפרסום ברשת החברתית. המדיניות החדשה כוללת שני כלים: ארכיון שבו ניתן לחפש מודעות פוליטיות הקשורות לבחירות הפדרליות בארה"ב, ומידע דמוגרפי - כולל מיקום ומגדר - של האנשים שהציגו את הפרסומות האלה.

העיתון "ניו יורק טיימס" חשף ביום שלישי נתונים חדשים אודות היקף ההשפעה והישג היד של התעמולה הרוסית בבחירות לנשיאות ארה"ב. סוכנים רוסיים שפעלו לסכסך ולזרוע קיטוב בחברה האמריקאית הצליחו להגיע באמצעות פייסבוק ל-126 מיליון משתמשים, לפי מסמכים שהגיעו לידי העיתון, שבהם נתונים שמסרו החברות הנחקרות לרשויות.

המידע החדש שפורסם על ידי הטיימס הראה גם כי פייסבוק היתה מודעת להתערבות הרוסית בבחירות דרך הפלטפורמה שלה. מספר פעמים לפני הבחירות בשמיני בנובמבר 2016 חשף צוות האבטחה של החברה איומים נגד עובדים במפלגות הפוליטיות בארה"ב מצד קבוצה בשם APT28, שקשורה לפעילות מודיעין צבאי רוסיה.
פייסבוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד