י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מהפכת המוזיקה של 'בחדרי': שניצלר מיישם את הרעיון המהפכני - 'יו אס בי' במקום דיסק

אחרי שעידן הפטיפונים הגיע אל קיצו כבר לפני עשרות שנים, נדמה כי הגיע הזמן להיפטר גם מהדיסקים • לראשונה במוזיקה החסידית: אלבום שלם שמופץ רשמית גם ב'דיסק און קי'. החלוץ: מיכאל שניצלר עם אלבומו החדש 'מימיני מיכאל' • 'מהפכת המוזיקה החסידית' - הנה זה מתרחש

מהפכת המוזיקה של 'בחדרי': שניצלר מיישם את הרעיון המהפכני - 'יו אס בי' במקום דיסק



הזמר מיכאל שניצלר משיק בימים אלה את אלבומו החדש 'מימיני מיכאל', הכולל בתוכו 12 שירים מגוונים: מרגשים, משמחים ואף מספר שירי נשמה. האלבום יגיע למדפי החנויות בישראל ביום שישי בבוקר, ובארה"ב - ביום חמישי בערב.

גולת הכותרת של האלבום, מבחינת שניצלר, זו הרצועה 'מיין הארץ' - הלב שלי, בו שוטח שניצלר את סיפורו המופלא אודות הצלתו הרפואית. את השיר המשובח, המושר באידיש, כתב מוטי אילוביץ. "כששרתי את זה באולפן, בכיתי כמו ילד", מעיד שניצלר.

אולם מעבר להשקת האלבום החדש, שניצלר עושה היסטוריה של ממש. הוא מממש את אחת ההמלצות המרכזיות שעמדו במרכז 'מהפכת המוזיקה' בפרויקט סוכות ב'בחדרי': לראשונה במוזיקה החסידית ניתן יהיה לרכוש את האלבום גם ב'יו אס בי', בנוסף לאפשרויות לרכוש את הדיסק עצמו, או להוריד אותו מהרשת.

כבר במגזין המוזיקה של 'בחדרי חרדים' שפורסם בחג הסוכות האחרון, הוסבר הצורך להיפטר מהדיסקים המסורבלים. "הגיע הזמן לומר די להוצאת אלבומים על גבי דיסקים", כתבנו שם. "נגנים או דיסק 'און-קי', עם אפשרות טעינת נגנים בתשלום 'פר' שיר - זו הדרך".

נכון, מחיר אלבומו של שניצלר בפורמט של ה'יו אס בי' יהיה יקר יותר - עשרים דולרים, לעומת הדיסק שיעלה 16 דולר. ההורדה מהרשת תהיה הכדאית ביותר מבחינה כלכלית - רק עשרה דולרים. מלבד העובדה שה-'יו אס בי' יגיע באריזה מהודרת, הוא יהיה פרקטי במיוחד למשתמשיו.

בשיחה ל'בחדרי חרדים' מספר היוצר והזמר על המהלך: "העולם נהיה טכנולוגי יותר ויותר עם השנים. היכולת להשתמש בדיסקים פוחתת כל הזמן: בחלק מהמחשבים אין מקום להכניס דיסקים בכלל, שלא לדבר על הרכבים החדשים. אני חוסך לאנשים את הטרחה".

שניצלר מעלה נקודה נוספת שכואבת ללא מעט מאנשי התעשייה: "המכה של צריבות הדיסקים פוגעת בפרנסה שלנו בצורה קשה. ההפצה של האלבום ב-'יו אס בי' תפתור את הבעיה, מכיוון שהוא חסום להעתקה לחלוטין".




מיכאל שניצלר מספר על הרעיון המהפכני

"הרעיון היה של שרולי וורצברגר, מחברת 'ניגון' שמפיצה את האלבום", אולי בהשראת הדברים שנכתבו פה בסוכות. "הוא הציע לי להפיץ גם ב'יו אס בי', ומיד התלהבתי. זה רעיון אדיר, כי זו חדשנות במיטבה. אין לי ספק שזמרים נוספים ילכו בעקבותיי, ומעכשיו נראה עוד ועוד אלבומים שייצאו בפורמט הזה. בעתיד הדיסקים ייעלמו כליל, והתהליך הזה קורה ממש עכשיו".

צריך להודות: לשניצלר יש לא מעט אומץ - להיות הראשון שמוציא כך אלבום. "אומץ לא חסר לי", הוא מעיד. "אני אדם ללא פחד. אם אני חושב על רעיון, המחשבה הראשונה שעולה לי בראש - היא הנכונה, ועל פיה אני פועל. לחשוב עוד ועוד - לא מקדם אותך לשום מקום. להפך - זה רק מבלבל".

"הייתי ראשון בהרבה דברים בחיי, רק בגלל היכולת שלי לקבל החלטות ללא חשש. כך זיהיתי, למשל, את הכישרון של הזמרים והיוצרים - פינקי וועבר, ליפא שמלצר ומוטי אילוביץ. אני ממליץ לכל אדם לאמץ את הגישה הזו".

"הגיע פעם יהודי לרבי מחב"ד", הוא מספר, "ושח לו אודות התלבטות רפואית מסוימת, באיזה טיפול לבחור. הרבי ענה לו: המחשבה הראשונה שצצה במוחך - היא רוח הקודש, ועליך לפעול על פיה'. "לכל אדם יש נשמה ורוח הקודש" חותם שניצלר, "והאינסטינקט הראשוני - זה רוח הקודש. כך פעלתי כל חיי, וכך פעלתי גם פה. אין לי ספק שזה יהיה להיט".
מהפכת המוזיקה מיכאל שניצלר יו אס בי דיסק און קי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד