כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

חורבן הבית: פורעים השחיתו את ביה"כ מוסאיוף • תיעוד מזעזע

ליל הבלהות של שכונת הבוכרים: פורעים נכנסו אל בית הכנסת 'מוסאיוף' המיתולוגי בירושלים והשחיתו את כל מה שנקרה בדרכם • עדי ראייה: "זו הייתה קבוצה של פורעים ערבים. אנחנו לא יודעים מה הסיבה לדבר הזה" • פרעות תשע"ח • צפו

חורבן הבית: פורעים השחיתו את ביה"כ מוסאיוף • תיעוד מזעזע



ליל הבלהות של שכונת הבוכרים: פורעים נכנסו אל בית הכנסת 'מוסיאיוף' בירושלים והשחיתו את כל מה שנקרה בדרכם.

סמוך לשעה 21:30 לערך, נכנסו מספר פורעים ל'מוסאיוף', השטיבלאך המיתולוגיים בשכונת הבוכרים בירושלים, כשבידיהם לומים, ברזלים, וכלים נוספים.

החבורה פנתה להיכל 'אייל', והשחיתו כל דבר אפשרי: ניפצו חלונות ונברשות, הלמו בריהוט, קרעו את הפרוכת, השליכו ספרים לרצפה, ושברו את רימוני הכסף שהיו תלויים על הבימה. בנוסף, גם חוטי החשמל נקרעו לחלוטין. למרבה הנס, ספרי התורה שהיו בהיכל ניצלו, אודות לארון הקודש המחוסם העשוי מפלדה.

לטענת עדי ראייה, מדובר בקבוצה של ערבים שחוללה את החורבן.


מי שגילה את החורבן היו האברכים שהגיע לקראת השעה 22:30, ל'כולל חצות', המתקיים במקום מידי לילה. עדי ראייה מספרים ל'בחדרי חרדים' על התחושות: "אנחנו מזועזעים. פגעו לנו בדבר היקר מכל. מעולם לא קרה דבר שכזה בבית הכנסת 'מוסאיוף'. זה ציוד יקר ערך, שתרמו אברכי משי מכספם האישי. מדובר בנזק אדיר המוערך ב150,000 ש"ח".

המשטרה הגיע לזירת הפרעות בכוח מתוגבר, ועמם ניידת זיהוי פלילי. בשעה זו נמצאים השוטרים בזירה, וקלטות מצלמות האבטחה המותקנות במקום - נלקחו על ידי המשטרה להמשך חקירה.

ממשטרת ירושלים נמסר, כי מהחקירה הראשונית עולה כי ככל הנראה הרקע לאירוע הינו סכסוך בין באי בית הכנסת וכי החקירה נמשכת.



















מוסאיוף פרעות ערבים בית כנסת ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד