ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

ללא בושה: המחבל ביקש לתלות דגל דאעש בבית החולים

יומיים אחרי והתקשורת בארה"ב עדיין עוסקת בפיגוע הדריסה שביצע מחבל המזוהה עם המדינה האיסאלמית • הנשיא טראמפ לא מפסיק לצייץ בנושא והלילה כתב כי: "המחבל צריך לקבל עונש מוות" • בחקירתו אמר המחבל כי תכנן להגיע לגשר ברוקלין

זירת הפיגוע. צילום: רויטרס
זירת הפיגוע. צילום: רויטרס



הטרוריסט האוזבקיסטני שרצח שמונה אנשים על שביל האופניים במנהטן, ביום שלישי האחרון, התברר שעות לאחר מכן שפעיל של ארגון המדינה האיסלאמית - דאעש.

לאחר שנורה בזירה הוא אושפז בבית החולים לקבלת טיפול רפואי, ולא התבייש לבקש מהצוות הרפואי לתלות את דגל המדינה האיסלאמית בתוך חדרו בבית החולים.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הגיב בציוץ בטוויטר לדיווח לפיו, המחבל ביקש לתלות בבית החולים דגל דאעש: "הטרוריסט מניו יורק היה שמח כשביקש לתלות את הדגל. הוא הרג 8 ופצע קשות 12. צריך לקבל עונש מוות!".

המחבל סיפולו סייפוב התפאר כי "הוא מרגיש טוב" עם הפיגוע שביצע ביום שלישי אחר הצהריים, בו נפצעו 15 אנשים בנוסף על לשמונה שנרצחו.

הבוקר מתפרסם בכלי התקשורת בארה"ב, כי המחבל מניו יורק אמר בחקירתו: "בחרתי ב'האלווין' בשל כמות האנשים ברחובות, תכננתי להגיע לגשר ברוקלין".

על פי הדיווח ב'ניו יורק פוסט', התובעים הפדרליים אמרו כי סייפוב קיבל השראה לבצע רצח המוני על ידי צפייה במשך שעות ארוכות בסרטי דאעש, החוקרים טוענים כי הטרוריסט תכנן את הפיגוע במשך שנה שלמה.

"במיוחד, היה לסייפוב מוטיבציה לבצע את הפיגוע לאחר שצפה בווידאו שבו אבו בכר אל בגדאדי מנהיג דאעש תוהה מה מוסלמים בארצות הברית ובמקומות אחרים עושים כדי להגיב על הרג של מוסלמים בעיראק", נכתב בכתב התביעה של החוקרים הפדרליים.

המחבל סייפוב, בן 29, הגיע לראשונה לארצות הברית ב-2010 מאוזבקיסטן. שכניו ציירו אותו כרדיקלי שלא שילם מיסים, התעלם מצווים של בית המשפט על חובות שיש לו. "תמיד היה נראה כאילו הוא מסתיר משהו" סיפר אחד משכניו ל'ניו יורק פוסט'.

עוד סיפר השכן: "ראיתי אותו כמה פעמים עם כמה אנשים, לא ידעתי אם זה משפחה או חברים. רק מאיך שהוא נראה, הבנתי שהוא מאוד חשאי".
פיגוע הדריסה במנהטן פיגוע דריסה מנהטן דונלד טראמפ דאעש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד