י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

סיעת ש"ס הגיעה ל'מוסאיוף': "אין מחילה"

חברי סיעת ש"ס זועמים וכואבים על הפוגרום המזעזע בבית הכנסת אמש. השר אריה דרעי: "נחרדתי לשמוע על מעשי הפוגרום שהתחוללו הלילה בבית הכנסת ׳מוסאיוף׳ בירושלים • סגר"ע הרב צביקה כהן: "אני מזועזע"

אריה דרעי וצביקה כהן. צילום: יעקב כהן
אריה דרעי וצביקה כהן. צילום: יעקב כהן



תגובות חריפות בעקבות הפוגרום הלילה בבית הכנסת המרכזי 'מוסאיוף' בירושלים. חברי מועצת העיר של ש"ס הגיעו הבוקר (חמישי) למקום והזדעזעו מההרס בבית הכנסת.

יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי התייחס למקרה המזעזע ואמר כי "נחרדתי הבוקר לשמוע על מעשי הפוגרום שהתחוללו הלילה בבית הכנסת ׳מוסאיוף׳ בירושלים תוך חילול הקודש ובזיון בית מקדש מעט. קשה לתאר את תחושות הכאב והזעזוע לנוכח מראות כאלו בבית הכנסת ההיסטורי שהפך לסמל של הרבצת תורה בירושלים".

דרעי הוסיף כי "הורתי הבוקר לסגר"ע הרב צביקה כהן לפנות לממ"ר ירושלים כדי שהנושא יטופל ברצינות רבה וברף הגבוה כדי למצות את הדין עם הפורעים ולוודא שמקרים כגון אלו לא יישנו".

סגן ראש העיר צביקה כהן שהגיע למקום אמר כי "הגעתי למקום לאור בקשתו של יו"ר התנועה שר הפנים הרב אריה דרעי שקיבל את האינפורמציה בשעה מוקדמת, אני מזועזע לראות איך בית כנסת הפנימי הושחת וחולל ע"י גורמים חסרי צלם אנוש ששברו וניתצו את בית ה'. פתח הכניסה, החלונות וגג בית הכנסת אשר שופץ לא מזמן נהרס והושחת וכן הושלכו ספרים לרצפה והושחתה הפרוכת. קשה להאמין למראה ענינו ועל זה היה דווה ליבנו".

לדבריו, "אני מקווה שלא הייתה כאן יד יהודית שהרי אין מחילה וסליחה לחילול מקום קדוש. תמונות דומות מהעבר הרחוק, מארצות ומדינות שנמצאים שם שונאי ישראל זעזעו אותנו. בתיאום עם שר הפנים הרב אריה דרעי אני מתכוון לפנות לממ"ר ירושלים ולבקשו שיקח את הנושא ברצינות וברף הגבוהה ביותר ולמצות את הדין עם הפושעים ובכך למנוע שמקרה זה ישנה שוב חלילה".

לסיום אמר כי "בטוחני שלאור מעורבותו של שר הפנים הנושא יקבל טיפול מהיר והולם. בית הכנסת המפואר מוסאיוף הינו סמל לעדות המזרח, לפני שלוש שנים חגגנו 100 שנה לקיומו וקשה מאוד לראות את המראות המזעזעים והפוגרום בבית ה'".

חבר מועצת העיר פיני עזרא אמר במקום: "הגעתי לבית הכנסת לראות את ההרס והבזיון מקרוב, זעזוע והלם עמוק. אין לי מילים שיכולות לתאר פשע שכזה. בית הכנסת מוסאיוף הינו מבתי הכנסת הוותיקים והמפוארים של יהדות ספרד וע"כ ההרס במקום וביזוי מקום הקודש מזעזע מאוד. שר הפנים הרב אריה דרעי הנחה אותנו לפעול ולסייע לבית הכנסת, לא נשתוק עד שהאחראים לכך יעמדו לדין, משטרת ישראל מחוז ירושלים מטפלים בנושא ואני מקווה שיגיעו לתוצאות מהירות".

חבר מועצת העיר י-ם אברהם בצלאל שהגיע אף הוא למקום אמר: "קשה לראות את חילול הקודש, אני מזועזע מההרס והחורבן במקום. כיליד השכונה וכמי שמתפלל במקום, אין מילים שיכולות לתאר את הפשע הנורא והמתועב. בית הכנסת מוסאיוף הינו בית התפילה המרכזי של תושבי השכונה ולא יעלה על הדעת שבמקום קדוש שכזה יסגרו חשבונות בין אישים שונים. מחובתנו לטפל ביד קשה במקרים מעין אלו שחלילה לא ישנו שוב".

חבר מועצת העיר שמואל מרציאנו הגיב לחילול בית הכנסת ואמר: "ראיתי הבוקר את המראות המזעזעים מבית הכנסת מוסאיוף, פשע בל יתואר. כמי שנולד וגדל בגולה, אינני זוכר מקרים מזעזעים ואיומים שכאלה. לא נתפס איך בארץ הקודש ועוד בירושלים קורים דברים מעין אלו, חובה לטפל בפושעים ביד קשה. בהוראת שר הפנים הרב אריה דרעי אנו פועלים לטובת בית הכנסת, משטרת ירושלים מטפלת כרגע בנושא ואני מקווה שימצו את הדין עם הפושעים עד תום".

כזכור, הלילה דווח ב'בחדרי חרדים' כי סמוך לשעה 21:30 לערך, נכנסו מספר פורעים ל'מוסאיוף' - השטיבלאך המיתולוגיים בשכונת הבוכרים בירושלים, כשבידיהם לומים, ברזלים, וכלים נוספים.

החבורה פנתה להיכל 'אייל', והשחיתו כל דבר אפשרי: ניפצו חלונות ונברשות, הלמו בריהוט, קרעו את הפרוכת, השליכו ספרים לרצפה, ושברו את רימוני הכסף שהיו תלויים על הבימה. בנוסף, גם חוטי החשמל נקרעו לחלוטין. למרבה הנס, ספרי התורה שהיו בהיכל ניצלו, אודות לארון הקודש המחוסם העשוי מפלדה.

לטענת עדי ראייה, מדובר בקבוצה של ערבים שחוללה את החורבן. אולם ממשטרת ירושלים נמסר הבוקר כי ההערכה היא שמדובר בסכסוך פנימי בין באי בית הכנסת והחקירה נמשכת.
מוסיאוף אריה דרעי פוגרום צביקה כהן שס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד