כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

גפני ומקלב מציגים הישג: כך החרדים ישולבו במשרדי הממשלה

בדיקת 'בחדרי חרדים' חשפה: משרדי הממשלה לא מיישמים את חוק ייצוג הולם לחרדים • כעת, לאחר התערבות של חברי הכנסת החרדים גפני ומקלב מסתמן פתרון לבעיה • מקלב: "ככל שעובר הזמן אנחנו רואים כמה החוק הזה – הוא חוק חשוב" • כל הפרטים בפרסום ראשון

גפני ומקלב במליאת הכנסת. צילום: פלאש 90
גפני ומקלב במליאת הכנסת. צילום: פלאש 90



בעקבות בדיקת 'בחדרי חרדים' שחשפה כי בניגוד לחוק, משרדי הממשלה לא מעניקים ייצוג הולם לחרדים, חושף 'בחדרי חרדים' כי לאחר התערבות חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב יוזמי חוק ייצוג הולם לחרדים - מסתמן פתרון לבעיה וכי בשבועות הקרובים הוא יוסדר בחוק. כל הפרטים בפרסום ראשון.

כזכור, הצעת חוק ייצוג הולם לחרדים של ח"כי 'דגל התורה' ובראשם יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני וח"כ אורי מקלב - עברה לפני כשנה בקריאה שלישית בכנסת. אולם, בדיקת 'בחדרי חרדים' חשפה כי בפועל למרות אישור החוק ופרסומו ברשומות, המגזר החרדי ממשיך להיות מופלה לרעה וביחס למגזרים אחרים; אתיופים וערבים - מספר המשרות המוצעות לחרדים - לא שוויוני. הסיבה: תקנות שטרם אושרו במשרד המשפטים ובעיות בירוקרטיות שונות ומשונות.

בעקבות כך, חברי הכנסת גפני ומקלב ערכו בחודשים האחרונים סדרת פגישות מול ראשי מערך נציבות המדינה, רון צור - ראש מטה יישום הרפורמה בנציבות שירות המדינה ואודי פרוור - מ"מ נציב המדינה, על פי הסיכום עם השניים במקביל לתוכניות שכבר החלו לפעול בשנה האחרונה לאור פעילות יוזמי החוק גפני ומקלב – התקנות יוסדרו לראשונה ויובאו לאישור הממשלה, על פי הצורך.

הסיבות שגרמו להעדר יישום החוק בפועל, נגעו במספר נקודות: חוסר יכולת למדוד את כמות החרדים שעובדים כיום במשרדי הממשלה, העדר קביעת אחוזי יעד למתן העדפה לחרדים, והעדר יכולת מדידה של הגדרת מיהו חרדי.

גפני ומקלב ביקשו לעזוב את העבר, ולקבוע קריטריונים נקודתיים לעתיד אשר יפתרו את הבעיות הבירוקרטיות אשר נוצרו, וכאמור החל מהחודש הקרוב יצאו מכרזים חדשים לתעסוקת חרדים בנציבות המדינה.

ח"כ מקלב אמר ל'בחדרי חרדים' כי "ככל שעובר הזמן אנחנו רואים כמה החוק הזה – הוא חוק חשוב, זה נותן את האפשרות להיקלט במשרות חדשות בנציבות המדינה, החוק גם יעזור לעובדי חוץ הקיימים היום וכבר עובדים במשרדי הממשלה", מקלב מוסיף כי "בחוק זה יש שני חלקים, האחד 'סור מרע' והשני הוא 'עשה טוב', קודם כל הוא עוצר את האפליה הקיימת היום, היום עובד חרדי כבר לא בתחתית הרשימה, ומצד שני החוק גם מקצר את התהליכים ופותח את האפשרות למשרות חדשות", מעבר לכך מסביר מקלב כי "נעשו פעולות רבות גם בתחום ההכשרות העובדים מאז עבר החוק ישנם כמה וכמה תוכנות שיש כבר שינוי מהותי בנושא".

יצוין, כי עוד עם תהליך אישור החוק לפני כשנה נועדו יוזמי החוק ח"כ מקלב וח"כ גפני עם הנהלת נציבות שירות המדינה אשר החלה באופן מידי בפעולות ובתוכניות שונות להכשרת עובדות חרדיות ולקבלם למשרות אשר נפתחות בשירות המדינה, כאמור, כבר בחודש הקרוב יוגש התקנות החדש להחלטת הממשלה, ישונו הנהלים ויתפרסמו מספר מכרזים ראשוניים אשר מיועדים לציבור החרדי והחוק ישמש את ייעודו.

כזכור, ביוזמת ח"כ יעקב אשר, נשיאות הכנסת הכירה בדחיפות הנושא וועדת החוקה של הכנסת תתכנס לדון בקרוב בהצעה לסדר שתדון בסוגייה.
אורי מקלב משה גפני ייצוג הולם חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד