ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

סרטן נשים – הזווית המפתיעה שטרם טופלה

עם פתיחת הקמפיין של "האגודה למלחמה בסרטן" למגזר החרדי גבר השיח בציבור על הצורך להיבדק וההשלכות הקשות מההתעלמות • הנתונים המלאים והשאלות הקשות שטרם נשאלו.

סרטן נשים – הזווית המפתיעה שטרם טופלה
אילוסטרציה צילום: Abed Rahim Khatib / Flash90



המודעות הגוברת לעניין סרטן הנשים מביאה רבות מהן להיבדק מדי מספר שבועות אצל כירורג או גניקולוג. במסגרת בדיקות אלו אמורים הרופאים להתחקות אחר סימנים חשודים שעלולים להעיד על התפתחות סרטנית ממארת.

סימנים אלו יכולים להיות הופעת גומות, הופעת בליטות, הופעת כלי דם, הפרשות ועוד. השלב השני לגילוי המחלה הינו צילום רנטגן הידוע בשמו – בדיקת ממוגרפיה. אי הפניה לביצוע בדיקה, עלולה להיות רשלנות רפואית. כמו כן, פענוח שגוי של תוצאות בדיקת ממוגרפיה עשוי לעמוד לפתחו של הרופא בבחינת התנהלותו.

ניתן לאבחן את סרטן הנשים גם באמצעות בדיקת MRI. בדיקה זו הינה הבדיקה הרגישה ביותר ושיעור הגילוי שלה עומד על קרוב ל-97%. במידה ואובחנו ממצאים חשודים במהלך הבדיקות, על הרופא לבחון את הנושא באמצעות בדיקת ביופסיה. מיותר לציין כי אי הפניה לביצוע בדיקת ביופסיה, או פענוח שגוי של תוצאות בדיקה זו, הינן עילה לחשד בגין רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית בסרטן הנשים

לדברי עורך הדין נתנאל רוט המתמחה בתחום הנזיקין וברשלנות רפואית בפרט, :"היות וסרטן הנשים נחשב לאחת מן המחלות הנפוצות ביותר, פעמים רבות מוגשות תביעות בגין רשלנות רפואית באבחון או טיפול בסרטן זה. רשלנות רפואית בעניין סרטן הנשים יכולה להתרחש ממספר גורמים, החל מרופא המשפחה, דרך הגניקולוג וטכנאי המעבדה, וכלה במנתח עצמו. היא יכולה להיות בגין אבחון מאוחר, או אי הפניה לבדיקות מתאימות למרות חשד סביר. כמו כן, פענוח שגוי של בדיקות אלו, למרות הפניה אליהן, יכולה להיות אף היא עילה להגשת תביעה בעניין רשלנות רפואית. לפיכך, במידה וקיים חשד לרשלנות רפואית בטיפול או אבחון סרטן הנשים, אני ממליץ למהר ולפנות לייעוץ משפטי. אנו בתור עורכי דין המתמחים בתחום יכולים לבחון סוגיה זו, על ידי מינוי מומחים רפואיים מוכרים ומקצועיים שיבדקו את הנושא".

דוגמאות מובילות לפסקי דין מהעבר

בשנת 2015 פסק בית המשפט המחוזי פיצויים על סך של כ- 931,000 ₪ בגין אי אבחון סרטן נשים למרות תלונות על כאבים באזור הצלעות. רופאת המשפחה במקרה זה, אשר נתבעה על ידי המטופלת, לא השכילה לחבר את הקשר בין תלונותיה של התובעת ולבין הצורך בביצוע בדיקות אולטרסאונד.
במקרה נוסף, רופא משפחה לא הפנה אישה לבדיקת ממוגרפיה למרות שביקשה זאת. התובעת במקרה זה טענה בפני הרופא כי במשפחתה קיימת היסטוריה של סרטן נשים, גם אצל אימה וגם אצל סבתה. עם זאת, הרופא סבר כי הפניית אישה לבדיקות אלו בגיל 34 איננה מתיישבת עם ההנחה שסרטן זה מופיע אצל נשים בגיל 55 ומעלה בלבד. התפתחות הסרטן בגופה של התובעת במקרה זה, הביא לפסיקת פיצויים עבורה בסך כ-633,000 שקלים.

חושבים שהטיפול בכם לא היה סביר? רשלנות של הרופא במהלך הטיפול? מומלץ להיוועץ עם עו"ד רוט בנושא:

עור דין נתנאל רוט סרטן נשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד