י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

שווים יותר ושווים פחות: כך נוצל רצח רבין לשיסוי הדתיים והחרדים

העיתונים החרדים מתוקצבים הרבה פחות מאחוזי חשיפתם וזה אחרי שיפור בשנים האחרונות. העיתון שמזוהה עם הימין - 'ישראל היום' מתוקצב הכי פחות ביחס לחשיפתו, וזה אחרי דורות של שלטון ליכוד. כי יש שווים, ויש שווים הרבה יותר • הקשר בין רצח רבין והעיתונות החרדית

עצרת לזכרו של רבין. צילום: פלאש 90
עצרת לזכרו של רבין. צילום: פלאש 90



הנה זה בא, הרביעי לנובמבר! אפי׳ לא התאריך היהודי. יום השנה ה-22 לרצח ראש הממשלה יצחק רבין ז״ל. תחת הססמא ״כולנו בכיכר״ יקבצו ויבואו המונים לככר מלכי ישראל בת״א. השנה בשונה מפעמים קודמות, הועד המארגן השכיל לנסות ולהראות קונצנזוס. להבליט את המאחד ולא להדגיש את המפריד. בין הדוברים שובצו אנשי ימין מובהקים, דתיים וחרדי ר׳ יהודה משי-זהב. בהצלחה לכל הדוברים. יש תקווה שרבים שהדירו רגליהם מהאירוע, שבעבר הצטייר כאישוש וחיזוק שורות השמאל נגד הימין המאיים! ישתנה לאירוע שמטרתו פיוס, איחוד, לימוד והפקת לקחים.

רצח פוליטי של ראש ממשלה מכהן, היה אמור לזעזע את אמות הסיפים. לגרום ל״כולם״ לחשוב! לראות היכן שגינו. לחפש אחר הטעות הבסיסית. ללמוד ולהפיק לקחים לעתיד. בפועל, אז לפני 22 שנה ועוד שנים אחרי, היינו עדים למסע שיסוי ושנאה תהומית לחובשי כיפה באשר הם שם, ללא הבדל צבע, סוג, או גודל. אז הוגדרו וסומנו, הם הרעים! ואנחנו הטובים. העצרת המרכזית בכיכר מלכי ישראל, הייתה במה לפורקן זעם מצטבר ונכבש, נגד ההם! הרעים. כלומר אנחנו, הדתיים-חרדים. טוב שיש שינוי, הוא מבורך.

דה עקא, שהשינוי הינו בזעיר אנפין ולא מקיף את כולם. הלקח לא נלמד ולא מיושם. היום! שנת 2017, 22 שנה אחרי, ועדיין מתנהל בשנים האחרונות מסע שיסוי ורדיפה אישית לא פחות מאשר למנוח יצחק רבין. הדמויות רק התחלפו, הדמוניזציה זהה. הפעם זה נגד המתיישבים, מחנה הימין ובעיקר העומד בראשו ראש הממשלה בנימין נתניהו ומשפחתו. במקרים מסוימים הרבה יותר. אנשי אקדמיה, פרופסורים, לא פוליטיקאים!! ההבדל ברור. ואין פוצה פה ומוחה, זועק, מזהיר! הלקח לא נלמד.

בעיתון ״לאנשים לא חשובים״ מתפרסמים חדשות לבקרים, טורים מאנשים שמזדהים בשמם ובתוארם, לרוב גם מקבלים משכורת ממוסדות הנשענים על קופת מדינה, שמאשימים את הימין והמתיישבים ב״נאציזם״ בפעלים שונים ואת ראש הממשלה כ״נאצי״. בהטיה כזו אחרת. ״החוק לעשיית דין בנאצים ובעוזריהם״ תש״י 1950, מחייב עונש מוות. בחוק אף נעשה שימוש למעשה במשפט אייכמן. זו הסתה פר אקסלנס. המשטרה אפי׳ לא חוקרת.

השמאל לא מפסיק לנפנף בכרזה האומללה, שהציגה בזמנו את המנוח רבין בבגדי אס.אס. מאז ועד היום עשו שימוש בפרובוקציה הנאלחת, אין ספור פעמים. השינוי, הדמות הייתה בנימין נתניהו ואנשי ימין אחרים. אף אחד לא הועמד לדין. יש מי שאסור לו ויש מי שעושה דין לעצמו.

בהפגנות מוצ״ש ליד בית היועמ״ש מנדלבליט, מונפות כרזות שיסוי, לשון הרע, השמצות פרועות, בבוטות נוראית. ל״הארץ״ ונאוריו זה לא מפריע. גם לא לאמצעי תקשורת נאורים אחרים. ללמדך שגם שיסוי ולשון הרע זה עניין של ״מחנה״. תלוי לאן אתה שייך! ולמי אתה משויך. דין שונה ל״נאצי״ ימני, מל״נאצי״ שמאלני. כמו בכל דבר.

הנאצים ועוזריהם ימ״ש לא הבדילו בין בונדיסטים, שמוצניקים, רביזיוניסטים, אגודיסטים, אתאיסטים, חילונים, דתיים, חרדים, חשוכים, נאורים. כולם למיתה משונה, או למשרפות, באותה דרך ובאותה רכבת, בקרון משותף. במדינת ישראל ישנם שמשכילים להבדיל בין דם לדם. נפש לנפש. שמאל לימין, נאור לחשוך.

בישראל של 2017 ישנם שווים! וישנם שווים הרבה יותר. מדינת ישראל ומוסדותיה הינם המפרסמים הגדולים ביותר במשק. בעיקר דרך הל. פ. מ. לשכת הפרסום הממשלתית. השבוע שוב התפרסם שבעוד ש״הארץ״ מדשדש בסקרי הטי. גי. אי. הסקר הקובע בענף הפרסום, סביב 5.5 אחוז חשיפה. בעוגת התקציבים הוא מקבל יותר מ12.2 אחוז מתקציבי הל.פ.מ. יותר מכפול ממה שמגיע לו בדין!! למה? ככה.

לעיתון ה״ארץ״ הסובל מגרעונות קשים, והפסד תפעולי, זה הזרקת חמצן לווריד, מכיס ממשלתי. הכיס של כולנו. עיתון ה״ארץ״ שנמצא בבעלות פרטית אידיאלסטית, הפך עצמו מרצון לפמפלט המוכר רעיון, ומנסה לשווק דעה ואידיאה מאד מסוימת. זכותו הלגיטימית. למה הכיס הציבורי ״חייב״ לעזור לו לשווק ולפרסם אותנו אנשי הרוב בארץ הזו, כ״עדת מרצחים״, צמאי דם וגזלני קרקע, מושחתים, גנבים, על גבול הנאציזם, בעולם כולו! אתמה.

באם אתה מנסה לאזן ולשנות, רק ״לחשוב״ על כך בקול. אתה פוגע בדמוקרטיה ובחופש העיתונות, אבירי הדמוקרטיה נזעקים וזועקים כשיש חשש שכיסם, משכורותיהם יפגעו! לפתע הם הופכים ל״חרדים״. חרדים לשינוי! שינוי אסור מדאוריתא. ״כל המשנה ידו על התחתונה״. ת״ח מופלגים לטובת ותועלת עצמם.

העיתונים החרדים מתוקצבים הרבה פחות מאחוזי חשיפתם בציבור! למה? ככה! וזה אחרי שיפור וגידול משמעותי בשנים האחרונות. העיתון שמזוהה עם הימין, ״ישראל היום״ מתוקצב הכי פחות יחסית לאחוזי חשיפתו בציבור!! למה? ככה! וזה אחרי דורות של שלטון ליכוד! כי יש שווים, ויש שווים הרבה יותר! גם תחת שלטון ליכודי. כי לדעת לשלוט, צריך לדעת ולהפנים. ״תרבות שלטון״, לליכוד אין ולא היה.
רצח רבין התקשורת החרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד