כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

בגלל מקווה: האברך חסיד ויז'ניץ שנעצר בנתב"ג - שובת רעב

זאב (ועלוול) הגר, חסיד ויז'ניץ מרכז שנעצר בנתב"ג על עריקות בעת שניסה לצאת מהארץ לשהות לצד רבו בקנדה - שובת רעב. הגר אף מסרב ללבוש את מדי אסירי הכלא הצבאי • כתב אישום הוגש נגדו והפרקליטות מבקשת לעוצרו עד תום ההליכים

בגלל מקווה: האברך חסיד ויז'ניץ שנעצר בנתב"ג  - שובת רעב



זאב (ועלוול) הגר, חסיד ויז'ניץ מרכז, שדבר מעצרו פורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' - שובת רעב.

בדיון שנערך היום (חמישי) בבית הדין הצבאי ביקשה הפרקליטות הצבאית להאריך את מעצרו עד תום ההליכים, זאת מאחר והוא משתמט זה כ-5 שנים משירות צבאי. פרקליטו עו"ד מנחם שטאובר התנגד לכך והשופט סא"ל שחר גרינברג האריך את מעצרו עד ליום ראשון, אז יתקיים דיון נוסף בעניינו.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הגר, שנעצר ביום שלישי בעת שניסה לצאת מגבולות ישראל על מנת לטוס לרבו בטורונטו שבקנדה, פתח אתמול בבוקר (רביעי) בשביתת רעב ואינו מכניס מזון או שתייה לפיו - זאת מאחר ולדבריו לא מאפשרים לו לטבול במקווה מידי יום. הגר אף מסרב ללבוש את מדי אסירי כלא צבאי.

הגר, בן 30 ואב לחמישה ילדים, הינו עריק בקו"ם מזה כחמש שנים, וזאת מאחר ובעבר כבר היה בבקו"ם ומאז הוא מוגדר כעריק ולא כמשתמט. מאז מעצרו הוגש כנגדו כתב אישום וכאמור הפרקליטות הצבאית דורשת להאריך את מעצרו עד תום ההליכים. מנגד, פרקליטו עו"ד מנחם שטאובר דורש להותירו במעצר פתוח בעקבות נסיבות אישיות ומצבו הגופני בעיקר נוכח שביתת הרעב שפתח עד שיאפשרו לו לטבול במקווה.

העצור, כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', הגיע שלשום (שלישי) לשדה התעופה בן גוריון על מנת לטוס לטורונטו שבקנדה, שם שוהה רבו האדמו"ר מויז'ניץ מרכז. אולם במעבר הגבולות הוא עוכב לחקירה והועבר למשטרה הצבאית. בשעות הערב הוא נכלא בכלא 4 בתוך מחנה צריפין ולמחרת (רביעי) הוגש נגדו כתב אישום בפני השופטת סא"ל סיגל תורג'מן. עסקני החסידות ובני משפחתו פנו להרב שמעון שישא מהעדה החרדית וזה נכנס לעומק העניין על מנת לסייע ככל הניתן.
שביתת רעב עריק זאב וועלוול הגר ויזניץ מרכז כלא צבאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד