כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

מתיחות ברמה: 40 דרוזים פרצו את גדר הגבול וחצו לתוך סוריה

עשרות דרוזים תושבי ישראל, פרצו את גדר הגבול וחצו לסוריה. ארגון ג'יהאד פוצץ מכונית תופת בכפר הדרוזי אל ח'דר שמעבר לגבול הסורי, ולחימה עזה פרצה סביבו. צה"ל הודיע: "ערוכים לסייע לתושבי הכפר ולמנוע פגיעה או כיבוש של הכפר"

מרכבה בגולן. צילום: דו"צ
מרכבה בגולן. צילום: דו"צ



עשרות תושבים דרוזים בסמוך לגדר המערכת בגבול סוריה. התושבים פגעו בתשתית הביטחונית, פרצו שער בגדר וכעשרה מהם אף חצו אותה כעשרות מטרים מזרחית לה, במובלעת בשטח ישראל.
כוחות צה"ל ביצעו מרדף אחר החוצים והחזירו אותם.

קודם לכן, תושב רמת הגולן נפצע קל הבוקר, מירי שבוצע מסוריה. מאז שעות הבוקר נערך קרב בכפר אל ח'דר בגבול עם ישראל. במסגרת הקרבות, זלג ירי מנשק קל לעבר ישראל וישראלי תושב מג'דל שמס נפצע באורח קל וטופל במקום.

בכפר נערך פיגוע תופת של ארגון הטרור ג'בהת אל-נוסרה, ותושבי הכפר הדרוזי הישראלי מג'דל שמס, דרשו מישראל להתערב. ואכן בהודעה חריגה, הודיע צה"ל כי הצבא ערוך ומוכן לסייע לתושבי הכפר ולמנוע את כיבושו.



כאמור, מדובר בזליגת ירי כתוצאה מלחימה פנימית עזה, המתנהלת במרחב רמת הגולן הסורית. בצה"ל עוקבים אחר ההתפתחויות במרחב העיר ח'אדר.

בעקבות הלחימה באזור סוריה וכחלק מהיערכות משטרת ישראל בצפון רמת הגולן, נפרסו כוחות משטרה במספר צירי תנועה בצפון בכוננות.

הרמטכ"ל, רב אלוף גדי איזנקוט, מפקד פצ"ן, אלוף יואל סטריק ומפקד אוגדת הבשן, תא"ל יניב עשור קיימו בדקות האחרונות הערכת מצב. בצה"ל ערוכים ומוכנים לסייע לתושבי הכפר ולמנוע פגיעה או כיבוש של הכפר ח'אדר מתוך מחויבות לאוכלוסיה הדרוזית.

"הטענות בדבר מעורבות וסיוע ישראלי לגורמי ג’יאהד עולמי בלחימה ברמת הגולן מופרכות" אמר דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס.



חבר הכנסת אכרם חסון (כולנו), שארבעה מבני משפחתו נהרגו בפיגוע בח׳דר שבסוריה: "בין תושבי כפר ח׳דר לתושבי ישראל הדרוזים קשרי משפחה רבים ועל כן האירוע בגבול הצפוני הבוקר מטריד וכואב. כשאזרחים חפים מפשע נפגעים זה מצריך התערבות, ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בקרובים שלנו.

"מאז שעות הבוקר ניהלתי סבב שיחות עם שיח'ים בכפר ח׳דר, עם בכירים בצה"ל ובמערכת הביטחון ואני מקווה שבקרוב תושג הפסקת אש.

"בשם בני העדה הדרוזית, אני מודה לצה"ל על ההצהרה כי יסייעו לדרוזים ולא יתנו יד לכיבוש הכפר ח׳דר, זוהי הצהרת כוונות ברורה שאני רואה אותה בעין יפה ומעידה על שותפות בין העם היהודי לעדה הדרוזית".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בבורסה בלונדון: ״אנחנו שומרים גם על גבולנו. גבולנו בדרום, גבולנו בצפון. ואנחנו שומרים גם את אהדתנו לאחינו הדרוזים".
גולן ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד