כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

ח"כ ושקדי מרק: לייבל'ה הרעב במזנון הכנסת

והשבוע בלייבל'ה: הכתב שמנע מראש הממשלה להתרחק מהציבור החרדי, העיתונאי שהציע ליורם שפטל להניח תפילין וחבר הכנסת שפינק את לייבל'ה בשקדי מרק

ח"כ ושקדי מרק: לייבל'ה הרעב במזנון הכנסת
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים



מצילים את הפוליטיקה החרדית

"הפוליטיקה החרדית היא המעניינת ביותר", חתם לייבל'ה ויכוח עם ידיד ישן "וכשהיא פוגשת את הפוליטיקה הכללית, היא עוד יותר חזקה". כך סיים לייבל'ה שהוא מתכוון כמובן לשבוע הסוער שעבר על ראש הממשלה בנימין נתניהו ומשפחתו, לאחר שחרדית חוזרת בתשובה, העונה לשם ש. ר. (כך לפחות טוענים סוללת היח"צנים). הגישה תביעה נגד רעיית ראש הממשלה על התעללות לכאורה. יועציו ואנשיו של נתניהו השחיזו סכינים והמתקפה התקשורתית נגד "החרדית המתלוננת" החלה בכל העוצמה.

לייבל'ה חושף כי עלה חשש כבד שהסערה תביא לריחוק בין ראש הממשלה ומשפחתו לדת ולמגזר החרדי והדתי, וזאת בשל העובדה שהמתלוננת נגדם היא חרדית. ומה יהיה על ועדת הכספים? אך מי שנטל לידיו את היוזמה להסיר את החשש מהאוויר הוא בכיר הפרשנים הפוליטיים, איש 'ישראל היום' וש"ס, מתי טוכפלד, שהחליט לא להמתין ולקרב לדת את אנשיו הקרובים ביותר לראש הממשלה.
היה זה השבוע בצהרי היום, בזמן שבית הכנסת השוכן במשכן הכנסת היה ריק וללא אנשים, טוכפלד הגיח פנימה בחשאיות ואחריו עוד שנים, מבכירי יועציו של נתניהו: שי חייק ועמרי אקוניס.

השניים הניחו כיפה על ראשם וטוכפלד החל להניח להם תפילין ולהתפלל עימם. לייבל'ה שנמצא כמעט בכל מקום היה שם ותיעד, הנה לפניכם התיעוד הבלעדי. הנה כי כן, ליטאים רבים עם ליטאים, ובאים להם החב"דניקים ומשכינים שלום.





חציו לה' וחציו לכם - כך נאמר במקורותינו, לייבל'ה מיהר לעשות את החציו לכם ומבית הכנסת במשכן, שם לייבל'ה פעמיו למזנון שבקומה השלישית, ופרט לרעב שתקף את לייבל'ה - כבר אמר חבר כנסת חכם (כן, יש כאלה), "במזנון קורים הדברים האמיתיים", בדרך לשם מלמל לייבל'ה פרקי תהילים לרפואתו השלימה של ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שחש שלא בטוב בימים האחרונים. ובהגיעו לפתח המזנון, פגש לייבל'ה את איש בית הגראי"ל, קובי רוזנשטיין. שעלה לירושלים במיוחד לעדכן את יו"ר ועדת הכספים גפני במצבו של ראש הישיבה. לייבל'ה כמובן תיעד.



הפגישה המפתיעה עם נאמן בית ראש הישיבה שיבשה לליבל'ה לחלוטין את התוכנית המקורית, ובמקום ליטול מעט מזון כדי להרגיע את הדיאטה של אחרי החגים, (לייבל'ה דחה את הדיאטה לאחר חנוכה). לייבל'ה מצא עצמו בלשכה של ח"כ מוזס שתכנן את השבוע העמוס ואת השתתפותו במאות החתונות שאליהן הוא מתכנן להגיע. "איך אתה מתכוון להיות סגן יו"ר הכנסת, הרי אתה חייב חופשיות בשעות הערב, אם תהיה צמוד למליאה, לא תוכל לצאת לחתונות?" שאל לייבל'ה את מוזס שהשיב: "החלטתי לוותר על התפקיד, ועל 2,200 השקלים, בגלל השלום". לייבל'ה רק מציין שבסכומים גדולים יותר, הוא לא מתחייב שהשלום אכן ישאר על כנו.

לייבל'ה אף הבחין כי מוזס היה מרוגש במיוחד, כפי הנראה בגלל החתונה ההמונית שהתקיימה השבוע בחסידות ויז'ניץ, בה מוזס התקבל בכבוד מלכים.



ואז נזכר לייבל'ה כי בעצם שום דבר לא בא לפיו במזנון עקב הפגישה הנ"ל, "הרעב, הרעב" מלמל לייבל'ה לעצמו כשהוא עולה מקומת לשכות הח"כים לקומת הסיעות במשכן הכנסת, והנה במסדרון ניצב לא אחר מאשר הישיבישע'ר של ש"ס, ח"כ מיכאל מלכיאלי בהווה ויו"ר התנועה בעתיד. "אתה רעב?" שאל מלכיאלי את ליבל'ה הצמוק - כאילו קרא את מחשבותיו, "כן", השיב לייבל'ה ומצא את עצמו ספון בלשכתו החמימה של מלכיאלי כשסביבו מיטב המאכלים הישיבתיים: בייגלעך, ביסקוויטים ושקדי מרק.



כיממה לאחר מכן, פגש לייבל'ה את מלכיאלי בשכונת בית וגן בירושלים, יחד עם ה'פוליטי' של 'בחדרי' והפרשן של 'קול ברמה' יעקב גרודקה, השניים השתתפו בחתונת בת חבר מועצת העיר ירושלים לשעבר אליעזר שמחיוף. לייבל'ה הבחין כי מלכיאילי חיפש מעט בייגלא'ך ושקדי מרק, אך משלא מצא הסתפק בדברים האחרים שהציע הבר.



ואם כבר גרודקה, השבוע נלכד הכתב בעדשתו של לייבל'ה כשהוא ספון בלשכתו החדשה של יו"ר 'המחנה הציוני' הטרי אבי גבאי. הלשכה החדשה הוכנה במיוחד לגבאי שטרם הספיק להיכנס אליה, לייבל'ה שמח לגלות כי גם במפלגת השמאל ממשיכים לבנות, נכון זו אמנם הלישכה - אך גם זה משהו. גרודקה ניצל את ריח הסיד הטרי, והבלבול מסביב, התיישב על כסא היו"ר והחל להמטיר חשיפות לדסק הפוליטי של 'בחדרי חרדים'.



"עם חשיפות לא מרגיעים את הרעב בבטן", מלמל לייבל'ה לעצמו את המשפט שלמד בבית ספר לעיתונות אי שם, לייבל'ה צעד מעדנות לכיוון היציאה מבניין הכנסת. בדרך הוא פגש את לא אחר מאשר סגן שר החינוך מאיר פרוש, מנהיג 'שלומי אמונים' כשהוא מרותק לאחד מקירות הבניין.

לאחר בדיקה קצרה התברר, שפרוש חובב ההיסטוריה הנודע, מתבונן בתיעוד ישן של העיר חיפה משנת 1925, לייבל'ה תהה, האם סגן השר מכין את הקרקע לקראת הבחירות המוניציפאליות בחיפה והאם הוא מתכוון לתמוך בראש יהב, ולהכעיס את עמיתו – יריבו גפני.



ומפרוש ליועצו הפוליטי המבריק, שניאור רוזן. ולמראה המרנין שחיכה ללייבל'ה מחוץ לשערי הכנסת: שלושה חב"דניקים במכה אחת. רוזן, מקורבו של שר הביטחון ליברמן, לוי אדרעי ויועצו המוכשר של ח"כ יעקב מרגי – אבי רוזן. לייבל'ה חשב להביא איזה 'משקה' להתוועדות. אך בסוף הסתפק בתיעוד.



ועוד אחד מעוזרו של מרגי: לייבל'ה תיעד רגע מרומם במשכן. באחד מהמסדרונות החבויים, ישבו שניים, מוישי זלושינסקי עוזרו הבכיר של יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני ואבי רוזן - עוזרו הבכיר של יו"ר ועדת החינוך ח"כ מרגי. השניים שוחחו שעה ארוכה וגיבשו שיתוף פעולה שיביא לפתרון למצוקת הצהרונים החרדים. לייבל'ה לא התערב בשיחה בכדי לא לשבשה, אבל תיעד בהחלט הוא הביא.



במערכת עיתון 'המבשר' נפגשו השבוע עם חבר מועצת גדולי התורה, האדמו"ר מסאדיגורה. שנתן לחסידים שיחת הדרכה מסודרת, לייבל'ה שנים לא ראה מערכת כזו גדולה ומסודרת על כלל עובדיה השומעים בצמא את דבריו של הרבי ומקבלים עצות להמשך הדרך. (כפשוטו, לא עיתון 'הדרך').



ושניאור רוזן - יועצו ודוברו של סגן השר פרוש נצפה בשיאו של יום חמישי כשהבוס מתזז בין עמנואל לבין עזרה לרבי מויז'ניץ' בהשגת הויזה, נצפה רוזן רוכש לשבת בסופר 'שערי רווחה' בירושלים לטענת עדי ראייה שצילמו ללייבל'ה רוזן לא רכש 'טרה' בשום פנים ואופן.



ובאותו מקום לכדו גם שליחיו של לייבל'ה את חבר מועצת העיר ירושלים אברהם בצלאל בקניות לשבת קודש.



בצל הסקר האנונימי שנשלח בחמישי לאלפי מספרים חרדים, לרגל שנת הבחירות - הגיע נשוא הסקר, ראש העיר ביתר מאיר רובינשטיין. שמקומו כך נראה מובטח בעיר, רובינשטיין החליט לפרוש לתפילה בקבר רחל שם העתיר בעד עם ישראל גם בעד אלו שלא הצביעו לו.



ומי שנקרא הצמוד של ראש העיר, אבל מאחורי הקלעים – הלא הוא יהודה דייטש העוזר המיתולוגי וראש הלשכה חגג יום הולדת 40 חבריו הפתיעו אותו ברמות שלא תיאר וכל שלומי אמונים התכנסו באולמי 'היכל הנגינה' בברכפלד לחגיגה.




ויהודה מנדלוביץ דובר של חבר הכנסת מקלב, נצפה סוגר עסקים במסעדה בבני ברק בשעות הקטנות של הלילה עם גיסו אפרים גוטמן וחמיו הקבלן הנודע שרגא גוטמן.



ובליל שישי בשמחת האירוסין לשמוליק אדלשטיין נאמן בית סבו הגר"י זצ"ל, נצפו מנכ"ל 'יתד נאמן' זליג אורלנסקי בסוד שיח עם מקורבם של גדולי ישראל, יהודה אייזנברג בסגירת דברים אחרונים העומדים ברומו של עולם.



בניו יורק נערכים ביתר שאת לבואו של הרבי מויז'ניץ העסקנים לא נחו לרגע לרגל השבת הגדולה בבורו פארק שנערכה השבת. וכמעט התפספסה בגלל הויזה שלא הייתה בתוקף, במקום ראה לייבל'ה את העסקן שיקי מנדל בהכנות האחרונות יחד עם החסידים.






אחדות נפלאה שכזו לייבל'ה לא ראה זמן רב. היה זה בעצרת מספד במרכז העיר נתניה לרבנית בריסק ע"ה האם של משפחת בריסק, שם נאמו יו"ר החינוך העצמאי המיתולוגי אברהם יוסף ליזרזון ולאחריו נאם המנכ"ל אליעזר סורוצקין. לייבל'ה ראה במקום את מנכ"ל המודיע קנופף מנכ"ל 'המבשר' פרוש ומנכ"ל 'יתד-נאמן' אורלנסקי.




חבר העירייה באלעד ונציג הכלל חסידי פנחס גרוס נצפה השבוע מתמסר לילדיו ביום גשום וסוער.

עיתונאים בשליחות

לא שיגרתי לראות את עורך 'משפחה' יוסי אליטוב סועד בעיר בני ברק, הפעם לייבל'ה הופתע שנכנס למסעדה היהודית שם פגש באליטוב ובמנכ"ל קול חי אבי רוזן שהביע את התפעלותו מהתוכנית 'חמישי בשניים' אותה משדר אליטוב. לאחר שלייבל'ה תיעד במהירות הוא זכה אחר כך לראות את הציוץ של הקינוח.






עורך הדין יורם שפטל עמד השבוע ברח' זבוטינסקי ברמת גן וחיפש מונית שתיקח אותו לדיון בבית המשפט. למזלו, עבר שם שלמה ריזל מ'קול חי' שהציע לו טרמפ. השניים הצטלמו למזכרת, לא לפני שריזל, כחב"דניק נאמן למקור, ניסה לזכות אותו בתפילין. לייבל'ה משער כי יהיה שיתוף פעולה רדיופני בין השניים.



ואפרופו ריזל, האח התאום מנדי ריזל ( קול ברמה יצא עם בני משפחה כשביניהם אחיו התאום, שלומי מקול חי, להירגע קצת 'במחניודה', אחרי שבוע ביטחוני בדרום. העמית לעבודה מ'קול ברמה' דב אייכלר ומלך זילברשלג פגשו אותו. וכנהוג במקום ביצעו 'סלפי' למזכרת.



ואם כבר הזכרנו עורכי דין, לייבל'ה ראה במרכז תל אביב את עורך הדין משה יצחק אוסדיטשר ומנכ"ל מוסדות 'בבא סאלי' גואל וקנין כשהם שקועים בשיחה, לייבל'ה לא שמע על מה דיברו אך בהחלט אוסדיטשר מתכנן מעבר גדול מהמשרד ברבי-עקיבא, לאחד המגדלים באזור התעשייה של בני ברק.



השחקן עודד ממנשה שהתקרב לדת עם בני משפחתו, תועד צועד השבוע לעבר חנות "מאושר סלולר" ברחוב רבי עקיבא בבני ברק שבבעלותו של ישראל רויכר, בכדי לרכוש זוג טלפונים כשרים. בשיחה עם רויכר, הוא אישר את הפרטים לכתב הברנז'ה איציק מן מ'בחדרי חרדים' ואף הוסיף וציין כי העניק לעודד ספר במתנה. איך אומרים אצלנו? מסר מעודד.

עם זאת, על אף שרכש טלפונים כשרים לילדים, עודד בעצמו עדיין משתמש בסמארטפון, שהרי הרבנים התירו את השימוש בו לצרכי פרנסה. איציק מן פנה לעודד ושאל אותו מה עומד מאחורי התמונה? ונענה בהודעת הוואטסאפ הבאה: "קניתי לילדים שלי טלפונים כשרים, וקיבלתי במתנה ספר של מורי ורבי הרב יעקב אדלשטיין זצ"ל". לייבל'ה אכן חושב כי זו עיסקה משתלמת במיוחד.

פינת המזל טובים

ביום רביעי הגיע לייבל'ה לעיר בני ברק שם ראה אחדות נפלאה בשמחת הברית לבנו של הרב אריה קנייבסקי נכדו ונאמן ביתו של הגר"ח בשמחה נראו גם ממלא מקום ראש העיר בני ברק אברהם רובינשטיין וגם סגן ראש העיר מנחם שפירא.



ומי שעוד נכח בשמחה היה השר לשעבר גדעון סער - אורח קבוע בבית הגר"ח. מי שנצפה מסתודד עם סער הוא איש היח"צ חיים חרל"פ. לשאלת לייבל'ה על תוכן ההסתודדות נענה ע"י חרל"פ כי מדובר בקונספט הרוקם עור וגידים. סתם ולא פירש.



שמחות בעולם המשבקי"ם, הרה"ח רבי הערשל כץ משב"ק האדמו"ר מויז'ניץ, לרגל שמחת נישואי נכדתו, בת לבנו מרדכי כץ. הסבא נעדר משבת שבע ברכות עקב הנסיעה עם הרבי לארה"ב.

וברכת מזל טוב גם להרה"ח רבי יוסף חיים צלר, משב"ק האדמו"ר מסאדיגורה, לרגל אירוסי בתו הבכורה בשעטו"מ.

ברכת מזל טוב להרה"ח רבי אלימלך גוטפריינד משב"ק האדמו"ר מנדבורנה, לרגל שמחת נישואי בתו הבכורה.

ברכת מזל טוב לבעל מנגן הרב מאיר אדלר הולדת הנכד, בן לחתנו הערשי גאנץ.

וחיים רבינוביץ הרמ"ט של חה"כ ישראל אייכלר יו"ר הוועדה לפניות הציבור, חגג את הולדת בנו השישי בשעה טובה בליל שבת חגג 'שלום זכר' בביתר בקלויז של חסידות 'באיאן', ביום רביעי נצפה בבית החולים 'ביקור חולים' בירושלים, שם פגש את האיש מהמכון החרדי יהודה סולובייצ'יק שחגג גם את הולדת בתו.



ברכת מזל טוב להרה"ח רבי ראובן חיים וינברגר מגדולי עסקני חסידות 'בעלזא' בארה"ב, לרגל שמחת נישואי נכדו בן לבנו ר' דובי וינברגר מבכירי הנהלת 'דסקל' הלבשה. הרב וינברגר הגיע לארץ יחד עם בנו הרשי מנהל מקהלת 'שירה' בניו יורק.

ברכת מזל טוב לאברהם רכטשפר, המנהל המקצועי של עיתון 'המבשר' לרגל שמחת נישואי בנו שתיערך בשבוע הבא, עם בת המוהל המפורסם הרב חיים משה ויסברג. (אין קשר לכתב 'בחדרי') שמחת החתונה ביום ראשון בגוטניק במקביל חגג רכטשפר את הולדת נכדיו התאומים בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לסופר ואיש העט, ר' חנוך ברסלר מ'בקהילה', 'חדש בבית שמש', ועוד היד נטויה לרגל שמחת נישואי בנו השבוע בשעטו"מ.

ברכת מזל טוב לחנוך זיידמן, מנהל אגף תשתיות בעיר ב"ב, לרגל נשואי נכדו.

ושמחה במודיעין: יו"ר ועד היישוב גני מודיעין - חשמונאים וחבר מועצת העיר מודיעין, ברוך בוחניק מ'דגל התורה' השיא את בתו, לשם הגיעו כל המי ומי, לייבל'ה שולח מזל טוב.



ברכת מזל טוב לנפתלי רוטנברג מנהל מרחב כרמל בארגון 'איחוד הצלה', לרגל הולדת הבת.

ברכת מזל טוב לשדרן דודי שוומנפלד לרגל אירוסי בתו, עם בן הזמר דדי גראוכר, שמחת האירוסין תיערך ביום שני הקרוב במגדל העמק.

ברכת מזל טוב לזמר גלעד פוטולסקי. לרגל אירוסי בנו הבחור יאיר פוטולסקי. בבית המשפחה נערכים במקביל לחתונה בקונקורד עם בתו של חברון גרנביץ.

ולסיום לישראל משה ויינר ממנהלי רשת 'שם טוב' שטריימלך, לרגל שמחת נישואי בתו שתיערך ביום שלישי הקרוב באולמי אחוזת ווגשל בב"ב.
לייבלה רכילות חרדית כנסת ראש הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד