ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

השר אקוניס מזהיר: "אנחנו בדרך לבחירות"

שר המדע אופיר אקוניס: "הסיכוי לבחירות גבוה, משהו כמו תחילת הקיץ, אם אנחנו ממשיכים בהתנהלות כמו זו שהייתה השבוע"

פלאש90
פלאש90



האם אנחנו בדרך לבחירות? שר המדע אופיר אקוניס אומר כי אם המציאות הפוליטית הנוכחית תמשך, והחיכוכים בין הבית היהודי לליכוד לא ייפסקו בקרוב - הרי שלא יהיה מנוס מלצאת לבחירות כבר במחצית 2018, את הדברים אמר אקוניס בסופ"ש, בראיון לשירית כהן אביטן ב'מקור ראשון', היום הוא שב על הדברים באירוע שבתרבות ברמת גן.

לדבריו של אקוניס, כבר לקראת סוף דצמבר נדע אם נראה בחירות בקרוב, לדבריו, "להערכתי הסיכוי לבחירות במחצית 2018 גבוה, משהו כמו תחילת הקיץ, אם אנחנו ממשיכים בהתנהלות כמו זו שהייתה השבוע".

כזכור, בשבוע האחרון נרשמו זעזועים סביב החוק הצרפתי של ח"כ דודי אמסלם המבקש למנוע חקירת ראש ממשלה מכהן, "זה כדור שלג שיהיה קשה לעצור אותו. אם אנחנו רואים שאנחנו לא מצליחים להביא להצבעה מה שאנחנו רוצים ולא נגיע לתקציב 2019, אנחנו יכולים למצוא את עצמנו בבחירות", אמר אקוניס ל'מקור ראשון'.

הוא מתייחס לחוק הצרפתי ואומר כי "אין היתכנות לחוק שמוחק חקירות קיימות או מקפיא אותן, אין דבר כזה", לדבריו, "אני לא מבין את ההתנגדות הגדולה של הגברת שקד ומר בנט, שהם ידידים שלי עוד מהימים שעבדנו יחד בלשכת נתניהו לפני עשר שנים. אם החוק לא רטרואקטיבי, אז מה ההתנגדות הגדולה? האם הבית היהודי לא רוצה להגביל את כהונת ראש הממשלה לעתיד? זו אמירה מעניינת",

לסיכום מרגיע השר אקוניס: "מה שנדרש כעת, וזה מה שסוכם בישיבת שרינו האחרונה, זו הידברות עם הבית היהודי, שהיא השותפה הנאמנה ביותר לממשלות הליכוד בארבעים השנים האחרונות", לדבריו, "אני חושב שהליכוד יגדל בבחירות הבאות וכך גם הבית היהודי, כי הציבור השתכנע שהעמדות שלנו צודקות".

היום התייחס אקוניס ליוזמת ראש הממשלה בנימין נתניהו להורדת אחוז החסימה – שזכתה למתקפה חריפה מצדה של ש"ס: "לא רק שאני מתנגד להורדת אחוז החסימה - צריך להעלות אותו לעשרה אחוז כדי ליצור בישראל מערכת דו מפלגתית, כמו בדמוקרטיות הגדולות בעולם".
אופיר אקוניס בחירות בנימין נתניהו אחוז החסימה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד